طب سنتیگیاهان دارویی

خواص پسته چیست ؟ خواص بی نظیر پسته برای سلامتی ، پوست و مو

پسته، مسلما یکی از محبوب ترین آجیل های موجود است. با بافت بی نظیر صاف و طعم کمی شیرین میان وعده ای عالی است، که برای حفظ سلامتی شما مناسب است. برای مثال، خواص پسته شامل حفظ سطح کلسترول سالم، ارتقای سلامت قلب و ترویج عملکرد جنسی  است. علاوه بر این، پسته می تواند عملکرد جنسی سالم را ارتقاء دهد. با خواندن لیست زیر در مورد خواص پسته بیشتر بیاموزید.

 

خواص پسته

 

خواص پسته چیست ؟ 

1. کاهش کلسترول و حقظ سلامت قلب :

مزایای سلامتی پسته با توانایی کاهش کلسترول شروع می شود. به عنوان مثال، محققان 28 بزرگسال را که سطح کلسترول LDL بالاتر از حد طبیعی داشتند در نظر گرفتند. افرادی که دو بار در روز پسته را مصرف کردند، میزان LDL آنها کاهش پیدا کرد.

همانطور که LDL بالا یک عامل خطر بزرگ برای بیماری های قلبی عروقی است، اضافه کردن غذاهای کاهش دهنده کلسترول مانند پسته ها به رژیم غذایی انتخابی عالی برای حفظ سلامت قلب است.

 

2. کنترل وزن :

شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، پسته انتخاب خوبی برای میان وعده ها می باشد. چربی های سالم، فیبر و پروتئین پسته می تواند به شما کمک کند تا مدت زیادی سیر بمانید. هر رژیم غذایی برای رسیدن به وزن سالم باید شامل بسیاری از غذاهای مغذی باشد و تغذیه پسته مطمئنا مناسب است.

 

خواص پسته

3. سلامت چشم :

خواص پسته شامل محافظت از چشم شما نیز می شود. مصرف پسته می تواند از دژنراسیون ماکولا و همچنین آب مروارید جلوگیری کنند .

 

4. تقویت عملکرد جنسی :

با توجه به مقدار بالای آرژنین موجود در پسته باعث افزایش قدرت جنسی می شود. به عنوان مثال، در سال 2011 محققان مردان متاهل را در سن 38 تا 59 سالگی که اختلال نعوظ داشتند بررسی کردند. آنها دریافتند که در این مردان بعد از اضافه کردن پسته به رژیم غذایی اختلال نعوظ برطرف شد.

 

خواص پسته

 

5. عوارض دیابت را کاهش میدهد :

مزایای سلامتی پسته شامل درمان عوارض دیابت نیز می شود.  دیابت شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قرار می دهد. با این حال، مزایای سلامتی پسته شامل کنترل این عوامل خطر است.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : davidwolfe.com

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا