تغذیه

میوه خواری | نکات مهم جهت مصرف میوه ها در طول روز

باید به خاطر داشت انجام کامل پاکسازی بدن شما بستگی به میوه خواری در صبح دارد. البته صبح ها چون طبع سرد دارد , بایستی برای صبحانه بیشتر از میوه های شیرین که گرم هستند استفاده شود. و یا حد الامکان میوه های سرد را با مصلح آن استفاده کنید. اگر چه در زمستان که هوا سرد است بایستی حتما میوه ها یک ساعت پس از صرف صبحانه به عنوان میان وعده استفاده شوند.

میوه ها را صبح مصرف کنید تا دفع سموم به راحتی انجام شود , چون صبح ها , بدن آمادگی بیشتری برای عمل دفع پاکسازی دارد.

 

میوه خواری چیست

 

یکی از مواردی که غالباً رعایت نمی‌شود میوه خواری پس از صرف غذاست. همانطور که میدانید طول روده های انسان 8/5 متر است و طول روده بزرگ نزدیک به 1متر است. به طور مثال , اگر غذایی گوشتی و پرچرب صرف کنید حداقل بین 24 تا 48 ساعت طول میکشد تا از روده خارج شود. عمل دفع در افرادی که دچار یبوست مزمن هستند معمولا تا 72 ساعت طول میکشد.

حال تصور کنید که در این مدت چه گازهایی در روده ها تولید می‌شود و کسانی که میوه از جمله هندوانه مصرف می‌کنند در طول این مدت دچار ناراحتی هایی از قبیل دل پیچه , درد شکم و مسمومیت شدید می‌شوند و به اشتباه تصور می‌کنند که غذای آنان مسموم بوده است ؛ در حالی که این وضعیت در اثر مصرف میوه پس از صرف غذا شکل گرفته است. واضح‌تر بگوییم در اثر عدم رعایت فاصله زمانی مصرف میوه و غذا بوده است.

بدین ترتیب , اگر شما دو ساعت پس از صرف غذا هندوانه و یا هر میوه دیگری را صرف نمایید , میوه ها که به زمان کمتری برای خروج از روده ها نیاز دارند به ناچار در ترافیک مواد غذایی روده ها باقی مانده و فرد را دچار چنین بحران های شدید می کنند.

حال بهترین راه برای رفع این گونه ناراحتی ها این است که  همیشه حداقل یک ساعت قبل از غذا میوه خواری کنید تا سلامتی شما به خطر نیافتد.

 

میوه خواری .

 

نکات مهم جهت میوه خواری :

✔ توصیه می‌شود برای بیشتر بهره بردن از خواص میوه ها از ترکیب چند میوه با یکدیگر خودداری کنید.

✔ همیشه سعی کنید میوه ها را در برنامه غذایی صبح تا ظهر قرار دهید , چون در صبح بدن آمادگی بیشتری برای جذب و پاکسازی دارد.

✔ میوه ها را با شکم خالی بخورید و هرگز آن را بعد از صرف غذا میل نکنید.

✔ صبح ها چون طبع سرد دارد , بایستی حتما میوه های سرد را با مصلح آن مصرف کنید. به عنوان مثال: کدوحلوایی و یا خرمالو بایستی با عسل مصرف شود.

✔ شب ها چون طبع سرد دارد , بیشتر از آجیل و یا میوه های شیرین که گرم هستند استفاده کنید و یا اینکه نوشیدنی های گرم میل کنید تا دچار سردی نشوید.

 

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

میوه گیلاس و خواص گیلاس

هسته ۴ میوه برای مقابله با تومورهای سرطانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا