تغذیه

علائم و نشانه های کمبود ویتامین D3

ویتامین ها برای عملکرد مناسب سیستم های مختلف بدن بسیار مهم هستند. ویتامین D3 نقش بسیار مهمی در عملکرد مناسب استخوان ها و مفاصل دارد. کمبود این ویتامین بسیار معمول است، اما می تواند به راحتی شناسایی و مدیریت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد آن، علل کمبود، علائم و مدیریت، بیشتر بخوانید.

 

ویتامین D3

 

 ویتامین D برای جذب کلسیم از مواد غذایی که مصرف می شود ضروری است. کاهش مقدار ویتامین D3 منجر به جذب کلسیم ضعیف می شود که باعث نازکی و شکنندگی استخوان می شود.

 علل کمیود ویتامین D3 :

برخی از علل احتمالی کمبود ویتامین D (و راه های مدیریت آن) در زیر آورده شده است:

کاهش مصرف:

افرادی که دارای رژیم گیاهی سخت هستند ممکن است مقدار کم این مواد شیمیایی را مصرف کنند. اکثر منابع طبیعی ویتامین D3 شامل ماهی، روغن ماهی، شیر غنی شده، زرده تخم مرغ و کبد گوشتی می باشد.

 قرار نگرفتن در معرض نور خورشید:

افرادی که زمان زیادی را در منزل صرف می کنند این کمبود را دارند. افرادی که به طور دائم کرم های ضد آفتاب را مصرف میکنند، به دلایل مذهبی به مدت طولانی پوشیده اند، در مناطق قطبی زندگی می کنند، نیمکره های بالایی / نیمه مستعد ابتلا به کمبود ویتامین D3 هستند.

 

ویتامین D3

 

 رنگ تیره تر:

توانایی بدن برای ایجاد ویتامین D3 در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب کاهش می یابد در صورتی که ملانین بیشتری در پوست وجود داشته باشد.

 

چاقی:

ویتامین D3 از طریق سلول های چربی از خون استخراج می شود و افراد با BMI بیش از 30 دارای کمبود ویتامین هستند.

 

علائم کمبود ویتامین D3 :

در حالی که برخی از افراد ممکن است به طور کامل بدون علامت باشند، دیگران می توانند نشانه های قابل توجهی را ایجاد کند.

درد استخوان:

هنگامی که کمبود کلسیم در استخوان ها وجود دارد، درد استخوان و درد ناشی از خستگی شایع است.

ویتامین D3

 

افسردگی:

مناطقی از مغز که تنظیم خلق و خو را بر عهده دارد شامل گیرنده های ویتامین D3 هستند، و سطح پایین این ویتامین می تواند منجر به افسردگی شود.

آنها همچنین در معرض خطر بالایی از توسعه شرایط شناختی مانند اسکیزوفرنیا، آلزایمر و ضعف هستند.

 

 مشکلات روده:

ویتامین D3 محلول در چربی است و در افرادی که دارای شرایط معده مانند کرون یا IBD هستند، عملکرد روده تغییر می کند و بنابراین جذب ویتامین D کاهش می یابد.

 

 افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی:

هر دو خطر ابتلا به بیماری های قلبی و شدت بیماری به طور قابل توجهی افزایش می یابد زمانی که کمبود ویتامین D3 وجود دارد. این نقش آنها در کنترل التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی است.

 

شانس کمتر برای زنده ماندن سرطان:

در بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال، لنفوم و سرطان سینه، افزایش ویتامین D باعث بهبود پیش آگهی در معرض خطر 4٪ می شود. شانس ایجاد سرطان پروستات در بیماران مبتلا به کمبود ویتامین D نیز افزایش می یابد.

 

ویتامین D3

 

 مدیریت:

تامین مقدار مورد نیاز ویتامین D3 از طریق رژیم غذایی و مکمل ها بهترین راه برای مدیریت این است. با پزشک خود مشورت کنید تا سطح مطلوب را بدست آورید و برای آن برنامه ریزی کنید.

 

مترجم یک دکتر

منبع : m.dailyhunt.in

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا