تغذیه

مزایای مس |خواص مس برای بدن-مزایای مس برای بدن چیست؟

مس یک ماده ی معدنی است که برای عملکرد چندگانه در بدن حیاتی میباشد. از آنجا که بدن ما قادر به تولید مس نیست , مهم است که در رژیم غذایی خود مواد غذایی که سرشار از مس هستند را قرار دهیم.  در این مجله به بررسی مزایای مس میپردازیم.

مزایای مس

مزایای مس برای بدن چیست؟

1/ تقویت سیستم ایمنی:

یکی از مزایای مس , تقویت سیستم ایمنی بدن میباشد. از آنجا که گلبول های سفید با عفونت ها مبارزه میکنند , در صورتی که بدن شما نتواند به میزان لازم مس دریافت کند موجب گسترش عفونت خواهد شد , بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید بدن شما به میزان کافی از مس بهره مند میشود.

2/ تراکم استخوان ها:

در حالی که بیشتر ما گمان میکنیم فقط کلسیم میتواند سبب تراکم استخوان ها شود , باید بگوییم مس نیز سبب تراکم استخوان میشود و در صورتی که به میزان کم مورد استفاده قرار گیرد شما در معرض پوکی استخوان قرار خواهید گرفت.

مزایای مس
3/ کمک به فرایند رشد:

یکی دیگر از مزایای مس , کمک به فرایند رشد میباشد. بدن در طول عمر مدام به بازسازی و جوان سازی پوست میپردازد و برای اینکار به مس نیاز دارد , همچنین مس ,از مشکلاتی که در هنگام زایمان به وجود می آید پیشگیری میکند.

4/ کمک به جذب آهن:

کم خونی و فقرآهن در بسیاری از افراد شایع میباشد ولی در صورتی که در رژیم غذایی , موادغذایی سرشار از مس گنجانده شوند به درمان کم خونی کمک میکنند و تعداد گلبول های قرمز را افزایش میدهند.

5/ موثر در عملکرد تیروئید:

یکی از غده های مهم بدن , تیروئید میباشد. برخی مطالعات اولیه نشان میدهند که عدم تعادل در سطوح مس در بدن , یکی از دلایل مشکلات تیروئید میباشد , دقت داشته باشید مس باید به میزان کافی مورد استفاده قرار گیرد و در صورتی که بیش از حد توسط بدن دریافت شود , مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آورد.

 

مزایای مس

 

6/ مبارزه با سرطان:

مس یک ماده ی مغذی آنتی اکسیدانی محسوب میشود. یکی از دلایل اصلی بسیاری از انواع سرطان و استرس وجود رادیکال های آزاد میباشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی میکنند و سبب میشوند به دیگر سلول ها آسیب وارد نشود. در صورتی که مس به میزان کافی مصرف شود یکی از راه های مناسب برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه میباشد.

7/ حفاظت در برابر بیماری های قلبی:

یکی دیگر از مزایای مس , تنظیم فشارخون و جلوگیری از ایجاد پلاک در شریان ها میباشد به همین دلیل در سلامت قلب و عروق موثر است.

 

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا