تغذیه

قرص های لاغری چه تاثیری در کم کردن وزن دارند؟

قرص های لاغری عملا هیچ تاثیری روی کم کردن وزن ندارند. اگر دلیل این امر را میخواهید بدانید پس با ادامه مطلب اثر قرص های لاغری روی کاهش وزن همراه باشید.

 

قرص های لاغری

از نظر تبلیغاتی قرص های لاغری زیادی در اطراف ما به چشم می خورند. حتی در داروخانه ها نیز این محصولات به وفور یافت می شوند. اما آیا این مواد می توانند به کم کردن وزن و لاغری کمک کنند؟

کریستوفر اوچنر، محقق مرض چاقی و استادیار دانشکده پزشکی در نیویورک می‌گوید “این صنعت، اعتقاد به اینکه بهترین فرم بدن از طریق مصرف دارو شکل می‌گیرد را جاودانی می‌کند.” این شرکتها می‌دانند که داروهایشان کار نمی‌کنند اما به هر حال آنها را تبلیغ می‌کنند. “اگر بجای ورزش و رژیم غذایی فقط یک قرص بخورید مسلما راحتر است و همه آن را انجام خواهند داد.”

بسیاری از قرص هایی که در حال حاضر در بازار یافت می شوند، مکمل هایی هستند که سوخت و ساز را بالا می برند. هر چند این داروها از پشتوانه Doctor.Oz برخوردارند اما کیلن گوئرا صاحب کلینیک Cleveland بیان می‌کند که همه این ادعاها راجع به این داروها جعلی می‌باشند. دکتر کلین همچنین می‌گوید که هیچکدام از این ادعاهایی که در مورد این داروها شده توسط هیچ محقق مستقلی تایید نمی‌شوند اما چون هیچکدام از این مکملها توسط سازمان غذا و دارو کنترل نمی‌شوند تولید کننده‌گان آنها بدون هیچگونه نگرانی به کار خود ادامه می‌دهند.

از همه بدتر این که در این قرص ها انواع مواد مضر نیز افزوده می شود، اما در روی آن درج نخواهد شد. به طور مثال ممکن نیست که دوز بالای کافئین در آن ها وجود نداشته باشد. حتی اگر ترکیبات فعال آن دارو دارای هیچگونه اثرات جانبی نباشند ممکن است محتوای آن دارای اثرات جانبی باشد.

البته استفاده از واژه طبیعی روی محصولات نیز باعث می شود تا بیمار فریب بخورد و به عنوان یک ماده گیاهی این قرص ها را تهیه کند. اما اگر واقعا چنین دارویی وجود دارد شرکتهایی که سالانه میلیونها دلار صرف مطالعه در این مورد می‌کنند باید اول موفق به شناسایی آنها شوند. حتی داروهایی شیمیایی که تا به امروز ساخته شده اند هیچ کدام کار نمی‌کنند. کریستوفر اوچنر می‌گوید” تنها دارویی که در حال حاضر در بازار موجود است و مورد تایید سازمان غذا و دارو می باشد Alli است که دارای اثرات جانبی زیادی است و مصرف آن به اثرات جانبی آن نمی‌ارزد. مصرف Alli بدین معناست که شما جلوی ورود چربی به بدنتان را بگیرید و اثرات جانبی آن شامل مدفوع چرب و بیحال شدن به اضافه اثرات جانبی بسیار دیگری می‌باشد.

یکی از مهمترین عواملی که جلوی کاهش اثر رژیم های لاغری را می گیرد، واکنش بدن به رژیم غذایی و مقاومت در برابر سختی است.

تنها با انجام کارهای سخت می‌توانیم وزنمان را کم کنیم و هر چقدر زودتر به این مطلب پی ببرید زودتر می‌توانید به آن اندامی که می‌خواهید برسید. عادتهای غذاییتان را تغییر بدهید شکر و کربو هیدرات کمتری مصرف کنید، بطور منظم ورزش کنید و این نکته را مد نظر داشته باشید که در کوتاهترین زمان به نتیجه نخواهید رسید. هیچ قرص جادویی وجود ندارد تنها با تلاش می‌توانید به ان چیزی که می‌خواهید برسید.

منبع: یک دکتر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا