درمان بیماری هازیبایی

تقویت ناخن ؛ با این هفت ماده ی طبیعی و در دسترس ناخن های محکم و زیبا داشته باشید

تقویت ناخن از جمله دغدغه خاطر بسیاری از خانم هایی است که به زیبایی و سلامتی خود اهمیت می دهند. ناخن‌های زیبا، جذابیت‌ شما را بیشتر می‌کنند. همه ی خانم ها دوست دارند ناخن‌های محکم و زیبای داشته باشند.

عمده ترین دلایل شکنندگی ناخن ها موارد زیر می باشد:

استفاده‌ی طولانی‌مدت از لاک ناخن

افزایش سن

پرکاری یا کم کاری تیروئید

پسوریازیس

بیماری‌های ریوی

اگزما

کم‌خونی

عفونت قارچی و …

شما می‌توانید سست و شکننده بودن ناخن‌هایتان را در خانه درمان کنید. در ادامه هفت ماده ی طبیعی و در دسترس برای تقویت ناخن به شما معرفی می‌کنیم.

تقویت ناخن

۱. ویتامین E برای تقویت ناخن

یکی از دلایل ضعیف شدن ناخن‌ها کمبود رطوبت یا خشکی است. برای اینکه ناخن‌هایتان مرطوب بمانند، می‌توانید از روغن ویتامین E کمک بگیرید. روغن ویتامین E، ناخن را تغذیه و تقویت می‌کند. به همین منظور  روغن ویتامین E را از کپسول آن خارج کنید، به ناخن‌هایتان بزنید و به‌آرامی و با حوصله ماساژ بدهید تا جریان خون در آنها افزایش پیدا کند. این کار را به‌مدت دو تا سه هفته و هر روز انجام بدهید تا نتیجه‌ی مطلوب را ببینید. می‌توانید کپسول ویتامین E را به‌صورت خوراکی هم مصرف کنید.

این کار را قبل از خواب انجام بدهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

۲. روغن نارگیل

این روغن بهترین گزینه برای تقویت ناخن های می باشد چرا که دارای چربی اشباع است، روغن نارگیل ناخن‌ها را مرطوب می‌کند و از عفونت آنها جلوگیری می‌کند. این روغن را به صورت گرم به ناخن‌هایتان بمالید و به مدت ۵ دقیقه  ماساژ بدهید. این کار باعث بهبود جریان خون در ناخن می‌شود. این کار را دو تا سه‌بار در روز انجام بدهید.

روش دیگر این است که چند قطره آبلیمو را به یک چهارم فنجان روغن نارگیل ولرم اضافه کنید و ناخن‌هایتان را قبل از خواب به‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار بدهید. برای تاثیر بیشتردر طول شب دستکش بپوشید. این کارها را مدام تکرار کنید تا تغییر در ناخن هایتان را مشاهده کنید.

۳. سرکه سیب

سرکه‌ سیب ماده ی مفید دیگر برای ناخن‌های ضعیف است. این سرکه ی معجزه گر دارای مواد مفیدی مانند آهن، کلسیم، ویتامین‌ها، پتاسیم، منیزیم و … است.. همچنین استیک اسید و اسید مالیک نیز دارد که برای جلوگیری از عفونت ناخن سودمند می باشد.

روش مصرف :  به اندازه ی مساوی ، آب و سرکه‌ سیب تصفیه‌نشده را با هم مخلوط کنید و ناخن‌ها را به‌مدت چند دقیقه در آن قرار بدهید و سپس ناخن هارا ماساژ دهید.

۴. نمک دریا

نمک دریا نیز برای تقویت ناخن مفید است و در عین حال ناخن‌ها را براق و آنها را تقویت می‌کند.

روش مصرف: در یک ظرف کوچک، آب گرم بریزید و مواد زیر را به آن اضافه کنید

۲ قاشق غذاخوری نمک دریا

۲ قطره روغن کندر

۲ قطره روغن جوانه‌ی گندم

۲ قطره آبلیمو

۲ قطره روغن مر حجازی

ناخن‌هایتان را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این ترکیب بگذارید و بعد با آب گرم آبکشی کنید. بعد از خشک کردن، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. این شیوه را دو تا سه‌بار در هفته به‌کار ببرید .

۵. آب لیمو ترش

آبلیمو در این زمینه ماده ی معروفی است که همواره برای زیبایی به کار می رود.

روش مصرف: ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوطکرده و آن را گرم کنید،. با استفاده از یک پنبه، آن را به ناخن‌ها بمالید و در شب دستکش بپوشید.

روش دیگر: می‌توانید آبلیموی تازه را با مقدار مساوی روغن آرگان ترکیب کنید و ناخن‌ها را به‌مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار بدهید. هر دو روش را به‌مدت ۲ تا ۳ هفته و هر روز انجام بدهید.

۶. روغن زیتون

روغن‌های گرم قادرند کیفیت و بافت ناخن را بهبود بخشند.

روش مصرف:  مقدار مساوی از روغن های زیر را با هم مخلوط کرده و گرم کنید.

روغن جوجوبا

روغن بادام

روغن زیتون

حال ترکیب فوق را با استفاده از تکه‌های پنبه، به ناخن‌هایتان بمالید. سپس ۱۰ دقیقه مکس کنید تا به بافت ناخن‌ها نفوذ و آنها را تغذیه کنند.

۷. زرده‌ی تخم‌مرغ

در صورتی که علت شکننده شدن ناخن ها خشکی باشد، زرده‌ی تخم‌مرغ می‌تواند بهترین درمان باشد.

روش مصرف: زرده‌ی تخم‌مرغ را با شیر ترکیب کنید و چند دقیقه ناخن‌های خود را با آن ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. زرده‌ی تخم‌مرغ، رطوبت موردنیاز ناخن را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهتر است که قبل از انجام عمل زیبایی این سوالات را حتما از خود بپرسید

افزایش رشد مو ، تقویت و جلوگیری از ریزش مو با استفاده ی روزانه از این مواد غذایی

برای بهبود سلامت دندان چه مواد غذایی مصرف کنیم

منبع:

homeremedyhacks.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا