زیبایی

بهتر است که قبل از انجام عمل زیبایی این سوالات را حتما از خود بپرسید

امروزه انجام انواع عمل زیبایی بسیار رایج شده است، و در بسیاری از این موارد هدف از عمل جراحی، زیباتر شدن است. البته گاهی نیز حوادث و سوانح اتفاق افتاده موجب می‌شود که فرد زیبایی خود را ازدست‌داده و به‌نوعی عمل جراحی در راستای بهبودی او انجام می‌گیرد.

عمل زیبایی

به‌هرحال در هر دو مورد تغییرات جسمی و روحی برای فرد به وجود می‌آید که عمل زیبایی ممکن است پیامدهایی داشته باشد. شرکت در جلسات مشاوره قبل از عمل می‌تواند کمک‌کننده باشد اما بسیاری از پزشکان در این جلسات از موفقیت‌های عمل‌های قبلی سخن می‌گویند. هرچند مثبت اندیشی خوب است، اما بهتر است با دید باز و منطقی به سراغ عمل زیبایی بروید. حتی اگر کسی هم شمارا به این عمل ترغیب کرده است، این را بدانید که سرانجام خودتان باید با عوارض بدی و تغییرات دست‌وپنجه نرم کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی ده سؤالی که در ادامه آورده شده است را صادقانه از خود سؤال کنید. درصورتی‌که مطمئن شدید تصمیم بگیرید.

۱. آیا قوای جسمی من برای این عمل زیبایی ، کافی است؟

پیش از هر چیز این سؤال را از خود بپرسید. در بیشتر موارد مردم ازنظر سلامتی، قادر به انجام جراحی پلاستیک هستند.

تمام سوابق پزشکی خود را برای جراح پلاستیک‌ توضیح دهید. اگر مشکلات سلامتی خود را بگویید پزشک جراح می‌تواند آگاهانه تصمیم بگیرد، اما اگر از او مخفی کنید درصورتی‌که پس از عمل و یا در حین عمل مشکلی برایتان به وجود آید، پزشک مسئولیتی نخواهد داشت.

ممکن است داشتن مشکلات جسمانی خاص، از جراحی پلاستیک شما جلوگیری کند، اما بهتر است که زنده بمانید تا یک جسد با جراحی پلاستیک شوید.

۲. نام پروسه جراحی چیست و چه قسمت‌هایی را شامل می‌شود؟

دانستن نام پروسه‌ی جراحی این بدین معنی نیست که شما از تمامی جزئیات آگاهی داشته باشید. بلکه باید بدانید آیا این عمل جراحی، شمارا به هدف مطلوبتان خواهد رساند؟ همچنین، باید بدانید آیا پروسه‌‌ی موردنظر برای آن قسمت از بدن شما که درصدد بهبود آن هستید، مناسب است؟ به‌طور مثال شاید هدف شما از جراحی بینی کوچک شدن و ظریف شدن آن باشد اما با توجه به نوع پوست و فرم صورت این امکان وجود نداشته باشد، بنابراین باید از این موضوع خبر داشته باشید.

۳.عمل جراحی زیبایی شما چه خطراتی را ممکن است به وجود آورد؟

در بیشتر موارد جراحی‌‌های پلاستیک خطری ندارد. اما به‌هرحال، باید از خطراتی که ممکن است اتفاق بیفتد، آگاه باشید.

عوارضی که ممکن است اتفاق بیفتد شامل موارد زیر است:

عفونت یکی از عوارضی است که ممکن است اتفاق بیفتد.

ممکن است جای زخم ناشی از عمل زیبایی برای همیشه باقی بماند. این جای زخم در بیشتر موارد کوچک و باریک است اما گاهی اوقات، جای زخم‌ها برآمده یا پهن می‌شوند. این موارد، تنها برخی از عوارضی هستند که پیش از جراحی پلاستیک باید با آن‌ها آشنا شوید.

ممکن است خود شما از نتیجه‌ی نهایی، راضی نباشید. این اتفاق وقتی می‌افتد که قبل از جراحی، درباره‌ی محدودیت‌های پروسه، به‌طور کامل با شما صحبت نشده باشد.

۴. هدف من از جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک

حتماً شما می‌خواهید با این عمل زیبایی موجب بهبود شکل ظاهری قسمتی از بدن خود شده و اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید، اما اگر هدفی بیشتر از این‌ها دارید باید با محدودیت‌های عمل آشنا شوید.

۵. از این جراحی پلاستیک چه نتایجی انتظار داشته باشم؟

بهبود و بهتر شدن را هدف اصلی خود قرار دهید . چراکه جراح شما نهایتاً می‌تواند اتفاقات درون اتاق عمل را کنترل کند و مراقبت‌های بعدی به عهده خود شما است. در برخی از موارد عدم انجام مراقبت‌های بعد از عمل ممکن است عوارض ناگواری را به همراه داشته باشد.

مسئله‌ی دیگر این است که اگر شما از عمل جراحی پلاستیک خود انتظار بسیار بالایی دارید، مثلاً می‌خواهید موقعیت شغلی، اجتماعی، خانوادگی شما و … تغییر کند. ممکن است با شکست روبه‌رو شوید. بنابراین سعی کنید هدف شما بهبودی و بهتر شدن باشد. و هدف از عالی و بی‌نقص شدن را نیز کنار بگذارید.

۶. آیا  به‌جای جراحی راه دیگری وجود ندارد؟

این سؤال مهمی است، چراکه جراحی پلاستیک بدون خطر نیست.به‌طور مثال اگر هدف از جراحی کاهش وزن شما است، آیا می‌توانید رژیم غذایی‌تان را بهتر کنید؟ آیا می‌توانید جنب‌وجوشتان راکمی افزایش داده و به ورزش بیشتر اهمیت دهید؟ اگر صادقانه به گزینه‌های دیگر شانس داده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، پس شاید جراحی پلاستیک، گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. شاید بهترین جایگزین این باشد که اصلاً جراحی نکنید.

۷. جای زخم‌های بعد از جراحی به چه شکل خواهد بود؟

به‌هرحال بعد از جراحی پلاستیک  اثر زخم یا همان اسکار باقی خواهد ماند و نکته اینجا است که شما باید بدانید جای این اثرات دقیقاً کجا خواهند بود. این نکته به‌ویژه برای قسمت‌هایی از بدن که بالباس پوشیده نمی‌شوند، اهمیت دارد، همین‌طور پوست صورت، که زیبایی آن برای بعضی از افراد نظیر بازیگران و مدل‌ها مهم است.

به جملاتی که به‌صورت اغراق‌آمیز برخی از جراحان می‌گویند مانند :

ما شمارا بدون به‌جا ماندن اثر زخم جراحی کی کنیم

اعتنایی نکنید. در بیشتر موارد جراحان پلاستیک می‌دانند جاهای زخم  را در کجای بدن مخفی کنند. همین موضوع است که بیشتر بیماران با توجه به آن، نتیجه‌ی عمل را خوب یا بد تلقی می‌کنند. بنابراین در این مورد بهتر است با جراح خود صحبت کنید.

۸. هزینه‌‌ی عمل چقدر است و آیا من توان پرداخت آن رادارم؟

هزینه عمل زیبایی

نکته‌ی بسیار مهم این است که بدانید جراحی پلاستیک ارزان نیست! تفاوتی نمی‌کند خرج عمل را نقد یا قسطی پرداخت کنید، درهرصورت باید به این موضوع فکر کنید که آیا واقعاً توان پرداخت هزینه‌های جراحی پلاستیک رادارید؟ آیا با پرداخت این هزینه برای جراحی پلاستیک، به جنبه‌های دیگری از زندگی‌ شما فشار وارد خواهد شد؟ درستی این موضوع مخصوصاً در زمان پرداخت قسطی مخارج عمل، آشکار خواهد شد. آیا پرداخت اقساط عمل تا ماه‌ها پس از بهبودی، برای شما امکان‌پذیر؟ این موضوع زمانی حساس می‌شود که حتی اگر نتیجه‌ی عمل مورد انتظار شما نبود، باید مخارج آن را ماه‌ها به‌صورت قسطی پرداخت کنید.

۹. آیا شما حاضرید بیش از یک عمل جراحی انجام دهید؟

عمل‌های زیبایی این‌گونه است که شاید به یک عمل مجدد نیاز پیدا کنید. این اتفاق در جراحی پلاستیک عادی است. عمل مجدد یا اصلاحی جهت بهبود نتایج عمل قبلی است. این عمل اصلاحی می‌تواند پروسه‌ی کوچکی باشد که با یک بیهوشی موضعی انجام شود و یا می‌تواند پروسه‌ی بزرگ و خطرناکی باشد.

۱۰. آیا بعد از عمل، به‌اندازه‌ی کافی زمان جهت گذراندن دوره بهبودی رادارم؟

با توجه به عملی که انجام داده‌اید، شاید به‌روزها یا حتی هفته‌ها استراحت احتیاج داشته باشید. بعد از عمل، باید برای بهبودی، زمان کافی صرف کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از عمل، فقط دردها و کبودی‌های اولیه را تجربه نخواهید کرد، بلکه پس از رفع آن‌ها، شاید طبق دستور جراح پلاستیک، باید محدودیت‌هایی را هم‌پشت سر بگذارید. به‌طور مثال ممکن است هر گز نتوانید برخی ورزش‌ها را انجام دهید.

اگر شاغل هستید، آیا امکان مرخصی گرفتن دارید؟ این نکته شامل مادران خانه‌دار هم می‌شود، چون آن‌ها در طول روز، کارهای متنوعی را در خانه انجام می‌دهند. اگر تعطیلات را برای جراحی پلاستیک انتخاب می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا ارزشش را دارد زمان استراحت و آرامش خود را وقف دوره‌ی بهبود کنید یا نه.

منبع : verywell

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا