تغذیه

مکمل های ضد پیری کدامند؟ با مکمل های ضد پیری و قرص های ضد پیری آشنا شوید.

آیا شما اغلب احساس میکنید که به سرعت در حال پیر شد هستید؟. آیا تاکنون آرزوی چند قرص جادویی که سرعت پروسه پیر شدن را کاهش دهد و شما را برای مدتی طولانی جوان کند داشته اید؟. چه عامل پیری آلودگی محیط باشد چه غذایی که روزانه مصرف میکنیم ما دائما در حال پیر شدن هستیم. آیا مکمل های ضد پیری را میشناسید.

مکمل های ضد پیری

خوب پس چگونه با این مشکل بجنگیم؟. آیا مکمل ضد پیری که شما بتوانید استفاده کنید وجود دارد؟. بله وجود دارد. و این مقاله در مورد ده نوع از این مکمل ها صحبت میکند. این مکمل ها کاهش دهنده سرعت پروسه پیر شدن هستند.

۱- کوآنزیم Q10 کیو تن  

یکی از مکمل های ضد پیری CoQ10 است . مکمل CoQ10 آنزیمی است که توسط بدن تولید میشود. همین گونه که شما پیرتر میشوید تولید این آنزیم به طور تدریجی در گذر زمان کاهش مییابد. در واقع کاهش تولید آنزیم CoQ10 موجب چندین نارسایی افزایش سن از جمله بیماری پارکینسون، سرطان و دیابت میشود. تحقیقات نشان داده است که مکمل ضد پیری CoQ10 موجب جلوگیری از لخته شدن خون میشود. همچنین کمک میکند تا احتمال حمله قلبی و دیگر امراز قلبی مربوطه کاهشیابد.

این مکمل ضد پیری به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکند. نقش مهم این آنزیم در دفاع بدن از سلول ها در برابر آسیب و زخم شدن است. در نتیجه CoQ10 سلامت پوست ، مو و سلامت عمومی بدن ما را تامین میکند.

۲-  Resveratrol

این ماده یک پلی فنول است که در خانواده انگور و خانواده توت ها از جمله تمشک ،توت فرنگی ، توت، شاهتوت، رازبری و بلوبری  یافت میشود. تاثیر مفید این ماده اغلب در تعبیری کهن نهفته است که میگوید شراب راز زندگی سالم و طولانی است. یک دوز روزانه از این مکمل برای زندگی طولانی سفارش شده است.

این مکمل عامل افزایش حساسیت انسولینی به کاهش سطح گلوکز است. مصرف این مکمل برای بهبود و سلامت بیمارانی دیابتی بسیار اساسی است. این مکمل همچنین در تنظیم بالانس پروتیین با نام سرتوین sirtuin که به عمر طولانی سلول ها کمک میکند مفید است.

۳- آسپرین

یکی از مکمل های ضد پیری آسپرین است. آسپرین دارویی شگفت انگیز است که برای بیماری های متعددی از  سر درد های ملایم تا تب و درد بدن تجویز میشود. مطالعات نشان داده است که کسانی که روزانه دوز کمی آسپرین مصرف میکنند سلامت عمومی بهتری دارند. آسپرین به کاهش غلظت خون کمک میکند که در نتیجه خون بهتر در رگها جآری میشود. نتیجتا از لخته شدن خون جلوگیری میشود. گردش خون بهتر موجب جریان بهتر خون و عملکرد بهتر همه ارگان های بدن میشود.

این مکمل همچنین احتمال سرطان روده را به طور موثری کاهش میدهد. مطالعات نشان داده است پنجاه درصد کسانی که از آسپرین استفاده کرده اند کمتر به سرطان روده دچار شده اند.

۴- کارنیتین

یکی از مکمل های ضد پیری کارنیتین است. این ماده غذایی در قسمتهای مختلف بدن ذخیره میشود. کارنیتین کمک میکند تا چربی ذخیره شده در بدن به انرژی تبدیل شود. در شرایط طبیعی کلیه و کبد این ماده را تولید میکنند که به طور قابل توجهی در گذر زمان تولید ان کاهش می یابد.

زمانی که کارنیتین به عنوان مکمل مصرف شود کمک میکند به درمان آنژین مشکلات و  دردهای مرسوم در ناحیه قفسه سینه.

این مکمل بسیار موثر است در از بین بردن علایم در حال ظهور بیماری آلزایمر. کارنیتین همچنین مکملی است که نقش مهمی در درمان افسردگی و زوال عقل دارد.

همچنین مطالعات نشان داده است که مکمل کارنیتین موجب افزایش میزان اسپرم در مردان میشود و در نتیجه موجب تقویت باروری میشود.

۵- روغن ماهی

یکی از مکمل های ضد پیری روغن ماهی است. روغن ماهی حاوی امگا ۳ است که از لحاظ دارویی ثابت شده است که قلب سالم و نیرومند نگه میدارد. این روغن مرگ های ناگهانی در اثر یست قلبی را کاهش میدهد.

۶- GTF Chromium

این ملکول ترکیبی از کرم معدنی است که به طور طبیعی در بدن یافت میشود. میزان قند خون موجود در خون انسان به یاخته ها آسیب میزند و عامل اصلی ایجاد نشانه های پیری در انسان است. این مکمل کمک بزرگی در کنترل و جلوگیری از قند در حمله به سلول های بدن میکند. این مکمل همچنین پوست را جوان نگه میدارد و از نشانه های پیری جلوگیری میکند.

۷- Hesperidin

یکی از مکمل های ضد پیری Hesperidin  است. این مکمل یک بیو فلاوونوئید خاص است که در پوست میوه های از خانواده مرکبات یافت میشود که تاثیرات شگفت آوری بر بدن شما دارد. با افزایش سن رگ های ما متمایل به خمیدگی می شوند و شکلشان را از دست میدهند. شکم رگ ها مانند یک کرم بنفش میشود که زیر پوست دیده میشود. این مکمل به افزایش سختی رگ ها کمک میکند و در نتیجه جریان خون را بهبود میبخشد.

این مکمل همچنین کمک میکند تا التهاب در رگها کاهش یابد و قلب را جوان و سالم نگه میدارد.

۸- Idebenone

این ماده یک آنتی اکسیدان است که راز نهفته در پشت ظاهر جوان پوست در بسیاری از سوپر عطرهای هالیوودی مسن است. این معده در بسیاری ازمحصولات آرایشی ضد پیری استفاده میشود.

۹- Imedeen

این مکمل یک پروتیین دارد که از ماهی از اعماق دریا گرفته میشود و اثرات  شگفت آوری دارد. این معده موجب افزایش تولید کلاژن میشود که برای داشتن پوست محکم و نرم مفید است.

۱۰-  Heliocare

مصرف روزانه قرص های این مکمل ضد پیری موجب افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه فرا بنفش خورشید و کاهش اثر افزایش سن میشود.

۱۱- مکمل های دیگر

ویتامین های C ، E ، B ، منیزیم ، روی، (PLE) عصاره پلی پدیوم لکمتوز ، Alpha-Lipoic Acid، گلوکزامین Acetyl Glutathione را میتوان نام برد. هورمون های DHEA تستسترون، استروژن و پروژسترون نیز در جوان سازی بدن بسیار موثر هستند. مخصوصا هورمون استروژن که مشکلات حافظه ای در اثر افزایش سن را درمان میکند.

منبع: stylecraze

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا