درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان داروییمغز و اعصاب

درمان سردرد تنشی با استفاده از گیاهان دارویی در خانه

سردرد تنشی اولیه نوعی سردرد است .  سردرد تنشی می تواند از چند روز تا چند ماه یا حتی سالها طول بکشد. این احساس تا حدودی  عمدتا به دلیل استرس، اضطراب، افسردگی، حالت تهوع، صرف غذا، کمبود خواب، فشار چشم و یا نشستن در موقعیتی برای مدت زمان طولانی مانند بازی های ویدئویی و یا استفاده از کامپیوتر است.

 

سردرد تنشی

 

خوشبختانه، چند راهکار خانگی در دسترس برای درمان سردرد تنشی وجود دارد که ارزان و موثر هست.

 

درمان خانگی برای سردرد تنشی :

ماساژ :

در ابتدا روی یک صندلی یا رختخواب بنشینید و چراغ ها را کم کنید. با استفاده از پد انگشتان دست ماساژ دور گردن ، گوش و پیشانی شروع کنید و به آرامی و پوست را به عقب و جلو حرکت دهید.

این تکنیک را ادامه دهید تا کل سر خود را بپوشانید. روغن های ضروری مانند رزماری، نعناع، ​​چوب صندل، اسطوخودوس یا یاسمن می توانند به ماساژ اضافه شوند.

 

کافئین :

کافئین یک کلید برای درمان سردرد تنشی است . به گفته محققان، 60 تا 65 درصد افرادی که  قهوه مصرف می کنند، در یک دوره کوتاه مدت سردرد آنها رفع میشود. سردرد تنشی توسط رگ های خونی گسترده تر در اطراف جمجمه ایجاد میشوند و کافئین عروق خونی را کاهش می دهد که باعث کاهش سر درد میشود.

 

سردرد تنشی

 

آب :

نوشیدن آب زیاد بدن را خنک نگه می دارد. از دست دادن آب بدن نیز یکی از دلایلی است که سبب سردرد می شود . آب می تواند به عنوان یک درمان به سردرد تنشی کمک کند.

 

بادام ها :

بادام، منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین E و منیزیم، یک ماده معدنی است که به افزایش آرامش عضلات کمک می کند. این شامل مواد شیمیایی برای کاهش درد است که سردرد تنشی شما را کاهش می دهد. حداقل 8 تا 10 بادام را مصرف کنید یا روغن آن را به آرامی روی پیشانی خود ماساژ دهید.

 

سردرد تنشی

 

عسل :

عسل به عنوان یک درمان موثر برای سردرد  کار می کند . برای درمان  یک قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان آب مخلوط کنید و پس از غذا مصرف کنید. این مطمئنا سر درد شما را کاهش خواهد داد.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : natural-homeremedies.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا