پوست و مو

زیبایی و احیای پوست با ماسک گوجه فرنگی

به تازگی بحث های زیادی در مورد آنتی اکسیدان ها وجود دارد و اینکه چقدر برای سلامتی شما مفید است. به عبارت ساده، آنتی اکسیدان ها می توانند در جذب اکسیژن بدن و سلول های شما مفید باشند. شگفت آور نیست که همان اصل منطق آنتی اکسیدان را می توان حتی به پوست شما اعمال کرد. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و برای پوست مفید هستند. البته، برای افرادی که در جستجوی چیزی طبیعی هستند، ماسک گوجه فرنگی یک ایده عالی است.

گوجه فرنگی یکی از جالب ترین میوه هایی است که دارای ویتامین C و کاروتنوئیدها بوده و برای پوست شما مفید است.  همچنین ضد باکتریایی است و به مقدار زیادی به تعادل PH پوست شما کمک می کند. ما روش تهیه چند نمونه ماسک گوجه فرنگی را برایتان بیان میکنیم.

روش تهیه ی ماسک گوجه فرنگی

1. گوجه فرنگی با آووکادو

این به عنوان یکی از ماسک های غنی نامیده می شود، چرا که ترکیبی از مزایای زیبایی گوجه فرنگی و آووکادو است. دو گوجه فرنگی متوسط ​​را بردارید و آنها را خرد کنید. سپس آوکادوو متوسط ​​را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. چند قطره عسل را به مخلوط اضافه کنید و خوب بخورید.

همچنین می توانید ترکیب را به عنوان لایه ها بر روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

2. گوجه فرنگی با آلوئه ورا

ترکیبی از آلوئه ورا با گوجه فرنگی می تواند نرمی طبیعی پوست شما را حفظ کند. یک گوجه فرنگی را خمیر کنید و به 2 قاشق چای خوری ژل و یا آب آلوئه ورا اضافه کنید. همچنین، یک قاشق آب لیمو را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. شما حتی می توانید این ماسک را برای مدت زمان طولانی نگه دارید تا سرد شود. بعدا آن را روی صورت خود قرار دهید و برای مدتی صبر کنید . پس از 20 تا 30 دقیقه آن را تمیز کنید. شما می توانید این ماسک گوجه فرنگی را یک بار در هفته را امتحان کنید.

3. گوجه فرنگی با زردچوبه

به جای استفاده از کرم ها، می توانید این ماسک گوجه فرنگی را برای حفظ زیبایی طبیعی پوست و چهره خود استفاده کنید. زردچوبه ضد باکتری است و این ماسک  در برابر آکنه و جوش موثر است.  دو گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید. سپس چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون را به آن اضافه وخوب مخلوط کنید و آن را روی صورتتان بگذارید. بعد از 30 دقیقه،  چهره خود را بشوئید.

4. گوجه فرنگی با خیار

این یکی از ماسک های خنک کننده است که می تواند برای کنترل دمای پوست شما استفاده شود. خیار می تواند در بخش های مختلف کمک زیادی کند. دو گوجه فرنگی را بیرون بیاورید و دانه ها را استخراج کنید. حالا نصف قطعه خیار را به آن اضافه کنید و آنها را به یک اسکواش بریزید.  قطره های عسل به مخلوط اضافه کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید.  برای مدت 30 دقیقه روی پوست بماند. بعدا با آب سرد شستشو داده و پوست خود را خشک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا