پوست و مو

مزایای شگفت انگیز ماسک صورت ماست

ماسک صورت ماست نه تنها خوشمزه است، بلکه همچنین حاوی مواد مغذی است که به شما امکان لذت بردن از میان وعده های سالم را بدون نگرانی می دهد. اما آیا می دانید اگر شما از ماسک صورت ماست استفاده کنید، همچنین می توانید معجزه هایی بر روی پوست خود داشته باشید؟ اکثر مردم بی اطلاع هستند که ماسک صورت ماست دارای مزایای زیادی است.

مواد مغذی موجود در ماست

ماسک صورت ماست آن دسته از مواد مغذی فوق العاده است .

در اینجا یک لیست از 4 مواد مغذی اصلی در ماست وجود دارد که به جوان سازی پوست شما کمک می کند و آن را سالم و بی عیب و نقص می کند.

1. روی

در 100 گرم ماست حدود 1 میلی گرم روی وجود دارد. این کانی شناخته شده دارای خواص ضد التهابی است، که یک ریزپردازنده و تسهیل کننده تکثیر سلولی و رشد بافت است. روی همچنین به تنظیم چربی پوست که توسط غدد سباسه تولید می شود،کمک می کند در نتیجه ماسک صورت ماست باعث درمان آکنه میشود.

2. کلسیم

همه ما می دانیم ماست در کلسیم تکمیل شده است، اما آیا می دانستید که اکثر اپیدرم های شما از کلسیم تشکیل شده است؟ بنابراین مصرف کلسیم در بهبود پوست سالم و بدون درد کمک می کند و در نتیجه ماسک صورت ماست مانع از خشک شدن پوست می شود.

3.  ویتامین ب

ماست دارای ویتامین ب تکمیل شده است . این ویتامین B2 یا ریبوفلاوین است که باعث می شود پوست شما درخشان و سالم باشد. ریبوفلاوین به حفظ پوست هیدراته، محافظت از سلول های پوست از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد، کمک به بازسازی سلولی و رشد و نقش در تولید چربی های سلولی سالم است. یک فنجان ماست 20 تا 30 درصد از میزان توصیه شده روزانه ریبوفلاوین را تامین میکند.

4. اسید لاکتیک

این یکی از مواد مغذی اصلی در ماست است و همچنین یکی از عناصر کلیدی در محصولات مختلف مراقبت از پوست است. اسید لاکتیک یک مرطوب کننده پوست است. همچنین به عنوان یک عامل ضد پیری با کاهش چروک ها و جلوگیری از چروک های جدید و خطوط خنثی از تشکیل آن عمل می کند.

مزایای شگفت انگیز ماسک صورت ماست

1. مرطوب کننده پوست

اگر فکر می کنید چهره شما خسته است، نگران نباشید. ماسک صورت ماست را روی صورت خود اعمال کنید. اسید لاکتیک موجود در ماست به  هیدراته شدن پوست کمک می کند، در نتیجه باعث کاهش خستگی و مرطوب کردن پوست میشود.

2. روشن کردن پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست مانع تولید آنزیمی به نام تیروزیناز می شود. این آنزیم مسئول تولید ملانین است. ملانین چیزی است که سبب تیره شدن پوست شما می شود. هنگامی که تولید ملانین مهار می شود، رنگ پوست روشن تر می شود.

3. لایه برداری پوست

ماست عصاره پوستی عالی است. اسید لاکتیک موجود در ماست، آلفا هیدروکسی اسید طبیعی است که به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. اسید لاکتیک پوست را تحریک نمی کند و همچنین حذف مناسب سلول های مرده پوست را تضمین می کند. این به نوبه خود، باعث تحریک سلول ها برای تجدید سریعتر می شود.

4. پوست بدون عیب و نقص

اگر از ماسک صورت ماست استفاده کنید، می توانید باکتری هایی که باعث آکنه و جوش می شوند را از بین ببرید. حضور روی در ماست التهاب پوست را کاهش می دهد و همچنین به کاهش مقدار روغن تولید شده توسط غدد سباسه کمک میکند. پروبیوتیک ها در ماست باکتری ها را از بین می برند.

5. از بین بردن تیرگی زیر چشم

ماسک صورت ماست می تواند محافل تیره زیر چشم را از بین ببرد. حضور روی در ماست کمک می کند تا ضایعات از بین بروند. همچنین پوست را روشن می کند. استفاده از ماسک صورت ماست به طور مرتب موثرتر است.

6.پوست بدون عفونت

اسید لاکتیک در ماست خواص ضد قارچی دارد. از این رو، ماسک صورت ماست یک راه خوب برای مبارزه با عفونت قارچی است. شما فقط باید از ماسک صورت برای 4 تا 5 بار در روز استفاده کنید تا عفونت پاک شود .

مخلوط ماست با سایر مواد تشکیل دهنده

شما می توانید با استفاده از ماست طبیعی، ساده و یا به صورت ترکیبی با سایر مواد سازگار با پوست، از آن استفاده کنید. برخی از مواد تشکیل دهنده ای که می توانید برای افزایش اثر ماسک صورت ماست استفاده کنید عبارتند از :

هویج رنده شده

اگر پوست خشک دارید و می خواهید آن را سالم، نرم و مرطوب نگه دارید، هویج رنده شده را به ماست اضافه کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. این ماسک صورت ماست پوست را جوان سازی می کند و زیبایی طبیعی را به ارمغان می آورد.

آب لیمو

اگر پوست شما چرب است یا رطوبت دارد،ماسک صورت ماست کمک خواهد کرد که منافذ مسدود شده ناشی از چربی پوست را از بین ببرد. آب لیمو کمک می کند تا حتی پوست را رنگ کرده و آن را روشن تر کنید.

عسل

عسل را به ماسک صورت ماست اضافه کنید و روی صورت خود اعمال کنید. عسل  یک رطوبت طبیعی است و رطوبت داخل پوست شما را تامین می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و موجب کاهش چروک می شود. همچنین عسل دارای خواص ضد باکتری است که به مبارزه با جوش و آکنه کمک می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا