پوست و مو

فواید ماسک صورت روغن نارگیل برای پوست

استفاده از  ماسک صورت روغن نارگیل باعث شادابی پوست سالم و درخشان می شود. همه ما دوست داریم پوستی عالی داشته باشیم و همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود پوستمان هستیم و هنگامی که زمان مراقبت از پوست می رسد، هیچ چیز مانند ماسک صورت روغن نارگیل نمی تواند مفید باشد.

مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل بهترین ماده برای پوست است برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را از دست ندهید.

مزایای استفاده از ماسک صورت روغن نارگیل

از بین بردن میکروب های پوست

اعمال روغن نارگیل به پوست باعث جلوگیری از رشد باکتری های مضر می شود. این به دلیل حضور اسید لوریک است. یک مطالعه نشان داد که از 30 نوع اسیدهای چرب مورد آزمایش در 20 گونه مختلف باکتری، اسید لوریک موثرترین چربی برای توقف رشد باکتری ها است.

کاهش التهاب صورت

هر وضعیت پوستی با التهاب مشخص می شود. روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند پوست شما را تسکین دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله دارویی زیست شناسی نشان داد که روغن نارگیل با ارزش اضافی، زمانی که در گوش های ملتحمه موش استفاده می شود، نه تنها باعث کاهش التهاب می شود بلکه باعث کاهش درد نیز می شود.

روغن نارگیل همچنین باعث بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی بدن شما با تثبیت رادیکال های مضر آزاد و اتم های واکنش پذیر برای التهاب می شود.

درمان آکنه

نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد که روغن نارگیل در کاهش رشد باکتری های عامل آکنه (به عنوان حاوی لوریک اسید) موثر است.

مرطوب کننده برای پوست های خشک

با پوست خشک و پوسته پوسته به وسیله روغن نارگیل خداحافظی کنید. در یک آزمایش کنترل شده، یافت شد که روغن نارگیل برای هیدراته کردن پوست موثر است. یکی دیگر از مطالعات نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل باعث کاهش اگزما می شود.

بهبود زخم های عمیق

روغن نارگیل ویرجین می تواند زخم ها را بهبود بخشد. یک مطالعه منتشر شده در مجله Skin Pharmacology و Physiology ادعا می کند که استفاده از روغن نارگیل با ارزش باعث بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی پوست و افزایش سطح کلاژن پوست می‌شود.

روش تهیه ماسک صورت روغن نارگیل

روغن نارگیل و زردچوبه

  • 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (ذوب شده)
  • ½ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • ½ قاشق چای خوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

یک کاسه کوچک بگیرید و تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید. چهره خود را پاک کنید و ماسک صورت را زوی آن قرار دهید. برای 15-20 دقیقه روی صورت بماند سپس صورت را بشویید.

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که در از بین بردن لکه های تاریک و لکه های پوستی، پاک کردن و روشن شدن پوست شما کمک می کند.

روغن نارگیل و آلوئه ورا

  • 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

هر دو مواد را ترکیب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. صورت خود را ماساژ دهید و بعد از 10-15 دقیقه بشویید. هر دو روغن نارگیل و آلوئه ورا یک اثر خنک کننده روی پوست شما دارند. این ماسک صورت باعث تحریک پوست می شود، باعث کشتن باکتری های آکنه می شود، تولید سلول را افزایش می دهد و نقاط مربوط به چروکی پوست را حذف می کند.

روغن نارگیل و آووکادو

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ¼ قاشق غذاخوری آووکادو رسیده
  • ½ قاشق چای خوری پودر ماست

یک کاسه آووکادو را بشویید. روغن پودر ماست و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و خمیر را بپزید. بسته را برای 15-20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا