پوست و مو

جلوگیری از خشک شدن و لایه برداری ناخن

هیچ کس نمی خواهد با ناخن های خشک، شکننده به مهمانی برود. درست همانند کفش و آرایش باید از ناخن ها به خوبی نگهداری کرد . در اینجا لیستی از پنج راه مختلف برای حفظ ناخن سالم و همیشه درخشان وجود دارد. با استفاده از این پنج راه آسان  از خشک شدن ناخن جلوگیری کنید و به راحتی به لایه برداری ناخن بپردازید.

راه های جلوگیری از خشک شدن و لایه برداری ناخن

استفاده از کرم حاوی ویتامین E

ناخن ها باید مقدار مناسب ویتامین E را روزانه دریافت کنند. شما می توانید این کار را با اعمال روزانه کرم حاوی ویتامین E بر روی پوست اطراف ناخن انجام دهید. این نه تنها در ریشه کن کردن مشکل خشک شدن کمک می کند، بلکه در عین حال، باعث  لایه برداری و محافظت ناخن می‌شود.

روغن زیتون

یک ماه اول، هر روز ناخن های خود را در روغن زیتون یا برخی از روغن های گیاهی قرار دهید. این کار را برای 15 دقیقه در روز انجام دهید تا ناخن شما نرم شود و تغییرات را ببینید، این کار دو هفته تکرار کنید. روغن همیشه گزینه ای بهتر از کرم مصنوعی ایجاد شده است، به ویژه اگر شما به دنبال داروهای خانگی می باشید.

استفاده از دستکش

در حالی که انجام کارهای خانگی مانند تمیز کردن وسایل آشپزخانه بخشی اجتناب ناپذیر از روال روزمره ما است، حفاظت از ناخن های شما با پوشیدن یک جفت دستکش راه مناسب برای انجام آن است. مواد شوینده معمولا بر ناخن ها ناخوشایند است.

استفاده از بیوتن

برای لایه برداری ناخن به صورت طبیعی ، باید بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تخم مرغ، دانه غلات، گل کلم و آووکادو، برخی از گزینه هایی هستند که باید در نظر داشته باشید. بیوتین به تقویت ناخن ها کمک می کند.

کاهش فشار روی ناخن ها

فشار بیش از حد روی ناخن ها  تاثیر می گذارد، برای حفظ سلامت ناخن ها از وارد کردن فشار بر روی ناخن ها اجتناب کنید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا