داروهادرمان بیماری هاسلامتی

قرص ژلوفن | آیا عوارض مصرف قرص ژلوفن را میدانید؟

در میان داروها , ژلوفن , پروفن و استامینوفن جز پرمصرف ترین داروها میباشند. در ادامه شما را با عوارض قرص ژلوفن آشنا خواهیم کرد , تا شاید میزان مصرف قرص ژلوفن کاهش پیدا کند.  بیشتر افراد هنگامی که درد دارند , خیلی سریع به سوی مسکن ها میروند تا درد خود را کاهش دهند. قرص ژلوفن یک نمونه از این مسکن ها میباشد و به صورت کپسول یا قرص ژلوفن 400یا200گرمی در دسترس میباشد.

 

قرص ژلوفن

 

از  ژلوفن برای کاهش درد قاعدگی ,و دردی که بعد از کشیدن دندان به وجود می آید استفاده میشود همچنین برای بیماری هایی مانند آرتریت , نقرس مورد استفاده قرار میگیرد. عده ای نیز برای کاهش التهاباتی که ناشی از روماتیسم مفاصل و پوکی استخوان میباشد , تب , درد کم , سرماخوردگی و … از قرص ژلوفن استفاده میکنند.

داروهای شیمیایی هر چند باعث کاهش درد میشوند و دردتان را آرام میکنند , اما به یاد داشته باشید دارای عوارض جانبی میباشند , قرص ژلوفن هم از این گردونه مجزا نیست و خطراتی را به دنبال دارد.

عوارض مصرف قرص ژلوفن چیست؟

حالت تهوع و استفراغ , اسهال , سوءهاضمه و ایجاد درد در ناحیه ی معده یا روده از آسیب هایی میباشد که قرص ژلوفن به همراه دارد.
همچنین قرص ژلوفن , تپش قلب , کاهش فشار خون , خواب آلودگی , سردرد , خونریزی گوارشی , خارش و بی اشتهایی را ممکن است برای بعضی افراد به وجود آورد.
بیشتر داروها با معده ی خالی باید مصرف شوند , اما ژلوفن به علت مشکلاتی که برای گوارشتان به وجود می آورد , بهتر است بعد از غذا با یک لیوان آب استفاده شود و تا چند دقیقه بعد از مصرف این قرص , دراز نکشید.

اگر بیش از حد از ژلوفن استفاده کنید , بر کلیه هایتان تأثیر منفی میگذارد.
افرادی که ناراحتی معده دارند , ممکن است با مصرف قرص ژلوفن , دچار خونریزی های معده شوند.

قرص ژلوفن  .

کدام افراد در مصرف ژلوفن باید احتیاط کنند؟

✔️افرادی که دچار آسم هستند.
✔️افرادی که مبتلا به ناراحتی های خونی هستند. مانتد بیماری هموفیلی یا مشکلات انعقادی
✔️افرادی که ناراحتی های شدید کلیه دارند
✔️افرادی که مبتلا به زخم معده یا کولیت هستند.
✔️افرادی که مبتلا به فشار خون هستند.
✔️اشخاصی که بیماری قلبی دارند.
✔️اشخاصی که سابقه ی سکته دارند.

دقت داشته باشید ژلوفن را با داروهایی مانند استامینوفن و داروهای ضد انعقادی مصرف نکنید.
همچنین اگر ژلوفن با داروهای ادرار آور استفاده شود , اثر دارو کاهش پیدا میکند.
اشخاصی که داروهای آنتی دیابتیک میخورند نباید ژلوفن مصرف کنند , زیرا مصرف کردن ژلوفن باعث افزایش ضد قند داروهایشان میشود و افت ناگهانی قند را برای این افراد به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا