پوست و مو

درمان های خانگی برای درمان درماتیت

درماتیت یک گروه از بیماری پوستی است باعث التهاب در بدن می شود. همچنین به عنوان اگزما شناخته شده است. در طول این بیماری، خارش، پوست قرمز و بثورات بر بدن شما ظاهر می شود. ممکن است پوست شما ضخیم شود.و می تواند در قسمت های مختلف بدن و در تمام سنین افراد رخ دهد. این مشکل باعث ایجاد آلودگی پوستی می شود . در این مقاله، شما را با برخی از درمان های طبیعی درماتیت آشنا می کنیم.

بیماری درماتیت

یک بیماری پوستی است که باعث التهاب و خارش روی پوست می شود.  انواع مختلف درماتیت مانند تماسی، آتوپیک، درماتیت سبورئیک وجود دارد. یک بیماری است که باعث تورم، خارش و احساس سوزش روی پوست می شود. این بثورات هیچ الگوی خاصی ندارند. افرادی که مبتلا به درماتیت حاد میباشند، به طور معمول دارای لکه های قرمز خوشه ای و پوسته پوسته  هستند. افراد مبتلا به درماتیت مزمن دچار سخت شدن پوست می شوند.

برخی از علل شایع عبارتند از واکنش های آلرژیک، شرایط محیطی، سموم در بدن و عوامل ارثی.

درمان های خانگی برای درمان درماتیت

تغذیه

تغذیه در دفاع از بدن در مقابل بیماری های مختلف نقش مهمی دارد. اگر شما تمام ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی را مصرف کنید، بیماری نمی تواند به شما حمله کند. همیشه یک رژیم متعادل داشته باشید با خوردن غذای سالم از بدن خود محافظت کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا سلامت  خود را بدون هیچگونه مشکلی حفظ کنید.

سیر

سیر یک ترکیب شیمیایی ضد قارچی قوی و آنتی بیوتیکی دارد. معمولا سیر در آشپزی در زمان پخت و پز استفاده می شود. اما پخت و پز ممکن است باعث آسیب به ماده فعال سیر خام شود. شما باید سیر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و پس از 5 تا 10 دقیقه آن را بخورید.این بهترین درمان برای درماتیت است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای بهترین روغن  برای درمان درماتیت است. زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد میکروبی، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است که می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند. 20 قطره روغن درخت چای را با ½ فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید. این محلول را روی پوست آسیب دیده خود قرار دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای مشکلات پوستی بسیار مفید است. ترکیبات ویتامین E در این روغن وجود دارد. از نظر شیمیایی شبیه به روغن طبیعی پوست یا پوست طبیعی است.  دست ها را با آب تمیز بشویید و آنها را خشک کنید. روغن جوجوبا را در ناحیه آسیب دیده پوست خود بمالید . این کار را دو بار یا سه بار در روز تکرار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا