لاغری و تناسب اندام

استراتژی هوشمند برای چربی سوزی و روش هایی برای بهبود سرعت آن

در این مقاله هیچ رژیم سخت غذایی یا تمرینات ورزشی چربی سوزی ارایه نمی‌شود. در اینجا برای  شما ۳ استراتژی هوشمند برای چربی سوزی بدن ارایه داده ایم. یک استراتژی هوشمند برای چربی سوزی به شما کمک میکند تا هم چربی بدن را کاهش یابد و هم هیچ‌گاه برنگردد.

استراتژی هوشمند برای چربی سوزی

اولین استراتژی هوشمند برای چربی سوزی استفاده از چربی برای سوختن چربی است. ۵۰ درصد خانم ها گفته اند پس از یک دوره شش ماهه کاهش وزن مجددا وزن اضافه کرده اند. بیش از یک چهارم گفته اند که چندین بار رژیم را قطع کرده اند. خیلی ها بخاطر نمی آورند که چند بار رژیم را قطع کرده اند. برای کاهش وزن صحیح و بی بازگشت باید از روش های علمی ثابت شده پیروی کنید.

چربی خوب یا چربی قهوه ای

جدا باور کنید که چربی، چربی را میسوزاند. همانطور که در غذا بیش از یک نوع چربی وجود دارد، در بدن انسان نیز بیش از یک نوع چربی وجود دارد. چربی سفید همان چربی بد است که شما از ان پرهیز می‌کنید. نوع دوم، چربی قهوه ای است که کالری میسوزاند. ۸۰% از بزرگسالان در بدنشان چربی قهوه ای دارند.

چربی سفید در رگ ها تجمع کرده موجب انسداد رگ و سکته قلبی می‌شود. همچنین چربی سفید در اطراف قلب و روده ها جمع شده و احتمال سکته را بسیار افزایش می‌دهد. چربی قهوه ای در مقابل یک چربی خوب بسیار توانمند است زیرا در میتوکوندری ذخیره می‌شود.

میتوکوندری قسمتی از سلول است که تولید گرما میکند. وقتی میتوکوندری فعال می‌شود، فقط دو انس چربی قهوه ای می‌تواند میزان ۲۰% از کالری بدن شما را بخورد. در حالی که چربی سفید کالری غذا را در خود ذخیره میکند چربی قهوه ای کالری چربی سفید و غذا را می سوزاند.

چربی سفید در زنان در اطراف ران و شکم وجود دارد و در مردان در کمربند شکم جمع می‌شود. تجمع و بقای چربی قهوه ای در زنان بیشتر از مردان است. چربی قهوه ای در دوران نوزادی در اطراف کتف نوزاد وجود دارد که تولید حرارت می‌کند. دمای بدن نوزاد را کنترل و حفظ می‌کند. هرچه سن بالاتر برود چربی قهوه ای منفعل تر می‌شود. با کاهش فعالیت چربی قهوه ای چربی سفید کمتری را به حرارت تبدیل می شود.

چربی قهوه ای را فعال کنید

عامل بسیار موثر در افزایش فعالیت چربی های قهوه ای ورزش و تمرین مداوم است. ورزش کردن یکی از بهترین روش‌ها برای فعال کردن چربی قهوه ای است. در مطالعات، محققان در انیستیتو سرطان دانا فاربر هاروارد کشف کرده اند که ورزش کردن هورمون های ایریسین را آزاد می‌کند. این هورمون چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می‌کند. یک استراتژی هوشمند برای چربی سوزی، نرمش به مدت نیم ساعت در روز و پنج روز در هفته است که موجب سوختن چربی ها می شود.

مصرف ویتامین D

 استراتژی هوشمند بعدی برای کاهش چربی مصرف ویتامین دی D است. دریافت ویتامین های روزانه کمک بزرگی در کاهش وزن می‌کند. افرادی که برنامه کاهش وزن با میزان دریافت بیشتر ویتامین D را شروع کرده اند بیشتر وزن کم کرده اند. در مقابل افرادی که میزان دریافت ویتامین D کمتری داشته اند کمتر وزن کم کرده اند. تحقیق دیگری نشان داده است که ویتامین D، در بالابردن تاثیرات مفید و موثر لپتین ظاهر می‌شود. لپتین هورمونی است که سیگنال سر بودن را به مغز میفرستد.

دریافت روزانه ویتامین دی D از غذای روزانه بسیار سخت است. برای حل این مشکل بهتر است قرص مکمل  غذایی ویتامین D3 را روزانه دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا