پوست و مو

درمان های خانگی برای رفع خشکی پوست دست

دست یکی از حساس ترین بخش های بدن است و اگر مراقبت نشود خشک و خشن می شود، عوامل مختلفی مانند: هوای خشک ، هوای سرد، رطوبت کم، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد شیمیایی می توند سبب خشکی پوست دست شود.

راهکارهای درمانی

جو پرک

جو پرک شده شفا دهنده بزرگ برای دست های خشک و خشن است. جو پرک نه تنها یک پاک کننده طبیعی و لایه بردار است، همچنین دارای محتوای پروئین است که سبب مرطوب نگه داشتن پوست دست شما می شود.

مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری جو پرک شده با 1 قاشق چای خوری عسل و مقداری آب، همچنین می توانید کمی آب لیمو هم اضافه کنید. سپس این خمیر را بر روی دست های خود ماساژ دهید و پس از ده دقیقه با آب گرم دست های خود را بشورید. این کار را حداقل هفته ای یک بار انجام دهید.

آب لیمو

آب‌لیمو به عنوان یک پاک‌کننده پوست کمک می‌کند تا پوست دست نرم و صاف شود و همچنین باعث بهبود رنگ پوست و روشن شدن آن نیز می‌شود.

مقدار مساوی از آب‌لیمو، عسل و جوش شیرین را به طور کامل مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی پوست دست ماساژ دهید و بعد از گذشت 5 دقیقه با آب گرم بشویید. از این روش یک تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

خامه شیر

با مخلوط 2 قاشق چای خوری خامه شیر و 2 قاشق غذا خوری آرد گرم خمیری بدست می آید که 15 دقیقه روی دست‌ها بماند سپس با آب ولرم بشوئید. این کار 2 یا 3 بار در هفته توصیه می شود.

دست را با خامه شیر تازه به مدت 10 دقیقه ماساژ داده، سپس با آب ولرم بشوئید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

روغن بادام

روغن بادام به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین E که برای جوان سازی پوست مناسب است، یکی از دستورالعمل های خانگی شگفت انگیز برای درمان خشکی پوست دست به حساب می آید.

دست های خود را با روغن بادام به آرامی ماساژ دهید تا خشکی آن را سیراب کنید. قبل از خواب کمی از آن استفاده کنید تا با پوستی نرم و لطیف از خواب بیدار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا