درمان بیماری ها

درمان عفونت استاف با استفاده از روش های خانگی چگونه است ؟

باکتری استافیلوکوک که معمولا بر روی پوست و بینی زندگی می کند، مسئول عفونت استاف است. عفونت استاف در افراد مبتلا به ایمنی ضعیف بیشتر اتفاق می افتد. در اغلب موارد، باکتری باعث عفونت های جزئی پوست می شود . عوارض زمانی ایجاد می شود که باکتری ها وارد جریان خون می شوند و به ریه ها، قلب، مفاصل و استخوان حمله می کنند.درمان عفونت استاف با استفاده از روش های خانگی در ریشه کن کردن باکتری ها موثر هستند . برخی از گیاهان حتی می توانند  عفونت ناشی از سويه های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک های معمولی را نیز درمان کنند.

راه های درمان عفونت استاف

سیر :

خواص ضد باکتری سیر در مطالعات علمی ثابت شده است. سیر همچنین می تواند برای درمان عفونت استاف استفاده شود . عملكرد ضد باكتريايی سير در درجه اول به تركيبی به نام آلیسين مربوط می شود كه هنگام كاشت گياه تولید می شود. سیر تازه بیشترین مقدار آلیسین را دارد. اثربخشی سیر در درمان عفونت استاف از طریق آزمایشات بالینی پشتیبانی می شود.

مطالعات بیشتر نشان می دهد که سیر می تواند سلول های MRSA مقاوم در برابر آنتی بیوتیک های معمولی را از بین ببرد . مصرف منظم سیر تازه یا مکمل های حاوی فرم تثبیت شده آليسين موجب بهبود روند زخم های ناشی از عفونت استاف می شود .

علاوه بر خوردن سیر تازه یا مکمل های سیر ، افراد مبتلا به عفونت استاف می توانید خمیر سیر را در مناطق آسیب دیده از پوست اعمال کنند. با این حال، مصرف بیش از حد سیر ممکن است باعث لخته شدن خون شود.

 

عفونت استاف

 

عسل مانوکا :

درخت مانوکا یک گیاه بومی از منطقه  شرق نیوزیلند است . عسل به طور انحصاری با شهد گل مانوکا به عنوان عسل مانوکا شناخته می شود. مردم نیوزیلند و استرالیا از عصاره مانوکا برای درمان عفونت های استاف استفاده می کنند .

می توان آن را بر روی پوست گذاشت یا استفاده کرد. این عسل به خصوص در درمان زخم های آلوده موثر است. با این حال، همه انواع عسل مانوکا نمی توانند مزایای مشابهی را ارائه دهند.

 

عفونت استاف

 

اسانس گیاهان :

روغن اسانس گیاهان ضد باکتریایی را می توانید در درمان عفونت های خفیف پوست ناشی از باکتری های استافیلوکوک استفاده کنید. اسانس های گیاهی اسطوخودوس، آویشن، لیمو، گریپ فروت و ترنج، معمولا برای عفونت استاف استفاده می شوند.

استفاده از فشرده با چند قطره روغن ضروری به زخم های آلوده کمک می کند . استفاده موضعی از روغن های ضروری می تواند خطر بروز زخم های ناشی از عفونت پوست را نیز کاهش دهد.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : .natural-homeremedies.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا