پوست و مو

درمان جوش و زخم های آکنه با ماسک لیمو

پوست خود را با ماسک صورت لیمو آشنا کنید و از آن برای درمان  جوش، زخم های آکنه و روشن کردن پوست استفاده کنید.در ادامه روش تهیه این ماسک را برایتان خواهیم گفت.

لیمو یک معجزه برای پوست شما است. این میوه دارای ویتامین C است که یکی از مهمترین آنتی اکسیدان حیاتی برای پوست سالم ، بی نظیر و زرق و برق دار است.

فواید لیمو برای صورت

1. از بین بردن جوش

اگر پوست شما دارای قرمزی، تورم یا جوش است از این ماسک استفاده کنید. این ماسک صورت ساده، جوش و آکنه را از بین می برد.

  • لیمو
    گلاب
  • پودر چوب صندل

در یک کاسه کوچک، یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری گلاب را مخلوط کنید. چهره خود را با آب سرد بشویید و کاملا خشک کنید و سپس یک لایه ضخیم این خمیر را روی پوست قرار دهید.

2. روشن شدن پوست

اگر شما به دنبال راه آسان و سریع برای حذف علائم و لکه های تاریک پوست هستید، این ماسک صورت لیمو جادویی را برای پوست را انجام خواهد داد.

  • آب لیمو
    آب خیار
    ژل آلوئه ورا

1/4 لیوان آب خیار،  1/2 لیوان آب تازه لیمو و یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید. سپس روی پوست خود به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. با کمک یک برس نرم یک لایه ضخیم این ماده را روی پوست قرار دهید تا به طور کامل خشک  شود. با استفاده از یک پنبه مرطوب، بسته را بردارید و سپس یک مکعب یخ بر پوست بگذارید. تمام علائم تیره را حذف می کند .

3. برای زخم های آکنه

اگر زخم های آکنه شما را ناراحت می کنند و احساس خجالت می کنید، در اینجا یک ماسک لیمو بسیار موثر برای کمک به خلاص شدن از شر این مشکل به طور کامل وجود دارد.

  • آب لیمو
    پاپایا
    جوش شیرین

برای تهیه این ماسک ، نصف لیمو ، 2 قاشق غذاخوری پاپایا و 1 قاشق سوپ خوری جوش شیرین را مخلوط کنید. تمام مواد را خوب مخلوط کنید و بگذارید برای مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. بعد از آن با آب سرد بشویید. در چند روز، زخم های شما محو می شوند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا