طب سنتیگیاهان دارویی

کدام مواد غذایی غنی از روی هستند؟ آشنایی با مواد غذایی غنی از روی

مواد غذایی غنی از روی _ یکی از موادمعدنی مورد نیاز بدن روی میباشد زیرا این ماده معدنی عملکردهای مختلفی را انجام میدهد به عنوان مثال: سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند , بینایی را بهبود میبخشد , از پیری زودرس جلوگیری میکند و منجر به تقویت موها میشود.

 

مواد غذایی غنی از روی.

 

در صورتی که مواد غذایی غنی از روی به میزان کافی توسط بدن دریافت نشود باعث میشود که مسائل پوستی , ضعف در سیستم ایمنی , ریزش مو و اختلال در بینایی را تجربه کنید. همچنین این کمبود باعث اسهال در کودکان میشود. شما میتوانید کمبود روی را با مصرف مواد غذایی غنی از روی جبران کنید. در این مجله به برخی از مهم ترین مواد غذایی غنی از روی خواهیم پرداخت.

آشنایی با مواد غذایی غنی از روی :

1/ شکلات تیره:

خوردن یک قطعه شکلات تیره میتواند یک روش عالی برای به دست آوردن 6/6میلی گرم روی باشد. در صورتی که شکلات تیره در حد اعتدال مصرف شود میتواند به سلامت قلب و عروق کمک کند. سایر مزایای شکلات تیره این است که به تعادل سطح کلسترول کمک میکند , انرژی را افزایش میدهد و جریان خون را افزایش میدهد.

 

مواد غذایی غنی از روی

 

2/ محصولات لبنی:

برای دریافت دوز روزانه روی شما میتوانید شیر و یا ماست استفاده کنید. یک فنجان ماست میتواند 2/2میلی گرم روی در اختیار بدن شما قرار دهد. دیگر مزایای محصولات لبنی عبارت است از: غنی بودن از کلسیم , تقویت استخوان ها و دندان ها و افزایش رشد کودکان.

 

3/ گوشت مرغ:

یکی دیگر از مواد غذایی غنی از روی گوشت مرغ میباشد. گوشت مرغ نه تنها سرشار از پروتئین میباشد بلکه حاوی مقادیر قابل توجهی روی میباشد. شایان ذکر است که گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز کالری کمتری دارد بنابراین شما تا 3 بار در روز میتوانید از آن استفاده کنید. دیگر مزایای مرغ عبارتند از: حفظ سطح کلسترول , تقویت قلب و کاهش وزن.

 

مواد غذایی غنی از روی
4/ حبوبات:

عدس و نخود جز مواد غذایی غنی از روی میباشند به همین دلیل کارشناسان بهداشت توصیه میکنند حبوبات را به رژیم غذایی خود بیفزایید تا بدنتان را از کمبود روی نجات دهید. علاوه بر این حبوبات دارای کالری کمی میباشند که میتوانند انتخاب مناسبی برای گیاهخواران و افراد چاق محسوب شوند. شما میتوانید یک فنجان حبوبات پخته شده را به همراه سبزیجات برای افزایش مواد مغذی بخورید. دیگر مزایای حبوبات عبارت است از: بهبود بخشیدن به هضم , رفع اختلالات معده و افزایش ایمنی بدن.

5/ قارچ:

100 گرم قارچ حاوی 0/9میلی گرم روی میباشد به همین دلیل به افرادی که کمبود روی دارند توصیه میشود مصرف قارچ را فراموش نکنند. دیگر مزایای قارچ عبارت است از: افزایش میزان متابولیسم , افزایش تراکم استخوان ها و جلوگیری از اختلالات مربوط به حافظه.

 

مواد غذایی غنی از روی

6/ توت ها:

توت ها انتخابی مناسب برای جبران کمبود روی میباشند. همچنین برخی از انواع توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که میتوانند به کاهش استرس کمک کنند. دیگر مزایای توت ها عبارت است از: جلوگیری از پیری زودرس , افزایش سطح انرژی و جلوگیری از کم خونی.

مواد غذایی غنی از روی
7/ سیر:

شما میتوانید با مصرف مقادیر کوچکی از سیر , سطح روی دریافتی خود را در تعادل نگه دارید. دیگر مزایلی سیر عبارت است از: حفظ سلامت قلب , سوزاندن چربی های اضافی بدن و جلوگیری از عفونت ها.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا