سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

هضم غذا |بهترین مواد غذایی برای بهبود هضم غذا چیست؟

هضم غذا یک عمل اساسی و مهم میباشد که توسط آنزیم های گوارشی و باکتری هایی که در تجزیه مواد غذایی نقش دارند , انجام میشود.
اگر تا به حال مسئله ی هضم غذا را نادیده گرفته اید و یا اینکه در هضم غذا دچار اختلال شده اید این مجله را دنبال کنید تا با غذاهایی که سبب هضم غذا میشوند آشنا شوید , گنجاندن غذاهای زیر در رژیم غذایی , یک راه مطمئن برای رفع اختلالات مربوط به هضم غذا میباشد.

بهترین مواد غذایی برای بهبود هضم غذا چیست؟

1/ پاپایا :

پاپایا حاوی آنزیم های گوارشی به نام پاپائین میباشد که به هضم غذا کمک میکند.
همچنین پاپایا یک منبع غنی از ویتامین هایی مانند A ,B ,Cاست که دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد و میتواند علائم نفخ را کاهش دهد و سوزش  سردل ناشی از تجزیه موادغذایی پروتئین دار را کاهش دهد.

هضم غذا

2/ ماست :

بیش از هزار سال است که ماست مورد استفاده ی انسان ها قرار گرفته است و برای سلامت بسیار مفید میباشد البته منظور ما ماست های بسته بندی شده و مصنوعی و شیرین شده نیستند. ماست خام غیرپاستوریزه گنجینه ای از باکتری های پروبیوتیک است که به سلامت روده های شما کمک میکند و میتواند در هضم غذا موثر باشد.

3/ دانه های روغنی :

دانه های روغنی برای درمان ضعف و نفخ به کار برده میشوند و همچنین خاصیت ضد اسپاسم دارند و میتوانند به کاهش دردهای جسمی و گرفتگی های معده کمک کنند و آنزیم های گوارشی را افزایش دهند.

هضم غذا
4/ سیب :

سیب حاوی الیاف میباشد که میتواند به هضم غذا کمک کند. همچنین سیب دارای مقدار زیادی آب میباشد که میتواند جهت کاهش آسیب اکسیداتیو در دستگاه گوارش موثر باشد.

5/ آووکادو :

آووکادو به شدت غنی از چربی های غیر اشباع میباشد که میتواند به سلامت معده و روده کمک کند. همچنین آووکادو میتواند التهاب دستگاه گوارش را کاهش دهد و در فرایند هضم غذا به شما کمک کند.

6/ دانه های چیا:

محبوبیت دانه های چیا در طی 10سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و برای سلامت به خصوص هضم غذا مفید میباشد و همچنین دانه های چیا سرشار از فیبر میباشند که‌ میتوانند مواد زائدی که در کنار دستگاه گوارش وجود دارند را کاهش دهند.

هضم غذا
7/ ماهی های چرب :

ماهی قزل آلا و ماهی تن سرشار از امگا3میباشند و مصرف چربی های امگا3 ,در بدن میتواند اثرات ضدالتهابی ایجاد کند و برای دستگاه گوارش مفید است و میتواند بیماری های التهابی مانند کولیت یا بیماری کرون را کاهش دهد و علائم دیابت را درمان کند.

 

8/ آلو :

آلو سرشار از فیبر میباشد و یک درمان سنتی برای یبوست میباشد و از صدها سال پیش مورد استفاده قرار میگرفته است و افراد زیادی برای بهبود هضم  از آلو استفاده میکنند.

 

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا