تغذیه

چه خوراکی هایی برای رفع گرسنگی مناسب است؟

در این بحث پیرامون  چند خوراکی خوب و قوی برای رفع گرسنگی معرفی خواهیم کرد. توجه به این نکته ضروری است که  برای ممانعت به عمل آوردن از گرسنگی باید این خوردنی ها را مداوما میل نمایید.

  1. اسفناج:

رفع گرسنگی

اسفناج  از معروف ترین گیاهان قابل خوردن است که با خوردن آن بدن نه تنها بنیه میگیرد  بلکه حالت سیری خاصی نیز پیدا خواهد کرد. به جهت اینکه  از اسفناج نهایت استفاده شود بهتر است آن را در غذاساز ریخته و بعدا از آن در غذاهای گوناگون  استفاده نمایید.

  1. پنیر کلبه:

رفع گرسنگی

پروتئینی که  در این نوع  پنیر وجود دارد فراوان بوده و جهت هضم آن دستگاه گوارش زمان بیشتری را صرف مینماید، پس  از خوراکی هایی است که به صورت مناسب  رفع گرسنگی خواهد کرد. به همین دلیل فرد سیری بیشتری را حس می کند .  این پنیر با سیر، فلفل دلمه‌ای و ارگانو قابلیت ترکیب دارد.

  1. سیب:

فیبری که  در سیب وجود دارد موجب میگردد که پیام سیری و رفع گرسنگی در مغز ایجاد گردد. در تحقیقی که به عمل آمده ، کسانی که ۱۵ دقیقه قبل از وعده غذایی سیب میل کرده بودند حدودا ۲۰۰ کالری کمتر از بقیه افراد غذا خوردند. شما می‌توانید سیب را در دسرهای مختلف به کار ببرید. همچنین مصرف آن به همراه کینوای پخته شده و گردو عالی است.

  1. گردو:

گردو نیز می‌تواند در برابر هضم مقاومت کند. بنابراین بدن شما تنها یک پنجم از چربی آن را جذب خواهد کرد. همچنین جویدن‌های زیاد به بدن شما کمک می‌کند زودتر سیر گردد. ابتدا چند عدد گردو را تفت دهید و آن را روی مرغ یا سبزیجات خود بپاشید.

  1. تخم مرغ:

رفع گرسنگی

تخم مرغ خوراکی فوق العاده مقوی و پر پروتئین است که حس گرسنگی را به شدت پایین می آورد. شما می‌توانید تخم مرغ را در غذاهای مختلفی همچون سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد استفاده کنید. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین‌های زیادی است.

  1. جوی دو سر:

جوی دو سر همچون سیب دارای فیبر موثر است تا احساس سیری و رفع گرسنگی را زیاد کند. جوهایی که کمتر فرآوری شده‌اند، می‌توانند شما را بیشتر سیر نگه دارند. می‌توانید به جای برنج از جوی دو سر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

  1. تمشک:

تمشک دارای فیبر بسیار زیادی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آن قبل از وعده غذایی باعث می‌شود فرد ۶۵ کالری کمتر مصرف کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه مربا تهیه کنید. همچنین می‌توانید آن را با یک قاشق غذاخوری دانه چیا، یک قاشق غذاخوری آب و کمی عسل ترکیب نمایید.

  1. لوبیا:

بیشتر افراد برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن خود از گوشت استفاده می‌کنند اما لوبیا نیز حاوی پروتئین بالایی است. لوبیا حاوی فیبر بالایی است و همین امر موجب می‌شود فرد را بیشتر از سایر غذاها سیر نگه دارد. شما می‌توانید لوبیا را با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت دهید.

  1. ذرت بوداده:

فیبر تنها ماده‌ای نیست که می‌تواند حس سیری را در فرد ایجاد نماید. سه پیمانه از ذرت بو داده می‌تواند حس سیری را به خوبی ایجاد کند و فرد را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارد.

منبع : یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا