تغذیه

مواد غذایی غنی از ویتامینC | کدام مواد غذایی غنی از ویتامینC هستند؟

مواد غذایی غنی از ویتامینC :
ویتامینC برای تولید کلاژن ضروری میباشد علاوه بر این ویتامینC در حفظ سلامت بافت های بدن موثر است و باعث میشود زخم ها سریع تر به بهبودی برسند و استخوان ها و دندان ها را تقویت میکند.

 

مواد غذایی غنی از ویتامینC

 

سیستم ایمنی بدن شما نیز نیاز به سطح کافی ویتامینC دارد.‌ شایان ذکر است , ویتامینC یک ویتامین محلول در آب است که در بدن ذخیره نمی شود و این عبارت نشان دهنده ی این است که شما باید روزانه مواد غذایی غنی از ویتامینC مصرف کنید تا میزان سطح ویتامین بدن شما حفظ شود , کارشناسان تغذیه توصیه میکنند افراد بالغ روزانه 75تا90میلی گرم ویتامینC استفاده کنند بنابراین شما باید با مواد غذایی غنی از ویتامینC آشنایی داشته باشید تا بتوانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کدام مواد غذایی غنی از ویتامینC هستند؟

1/ سیب زمینی:

کاملا شگفت آور است اگر بگوییم سیب زمینی یکی از موادغذایی غنی از ویتامینC میباشد. علاوه بر این سیب زمینی دارای موادمعدنی دیگر مانند پتاسیم و منیزیم میباشد که میتواند در بهبود عملکرد هضم , کمک به درمان هضم , کاهش التهابات خارجی و داخلی و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر باشد.

 

مواد غذایی غنی از ویتامینC

 

2/ آناناس:

این میوه ی شیرین گرمسیری یک انبار بزرگ از ویتامینC میباشد , یک تکه از آناناس حدود 80میلی گرم ویتامینC دارد , شما میتوانید آناناس را به دسرهایتان اضافه کنید و یا به تنهایی میل کنید. دیگر مزایای آناناس عبارت است از: سلامت روده ها , تقویت استخوان ها و تأمین سلامتی چشم ها.

 

مواد غذایی غنی از ویتامینC

 

3/ آب پرتقال:

توصیه میشود روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه شروع کنید تا علاوه بر دریافت ویتامینC فراوان , انرژی زیادی کسب کنید. آب پرتقال میتواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و بدن را سم زدایی کند.

 

مواد غذایی غنی از ویتامینC

 

4/ گل کلم:

گل کلم نه تنها دارای فیبر و کلسیم میباشد بلکه یکی از موادغذایی غنی از ویتامینC میباشد. مزایای گل کلم شامل: حفاظت از اشعه ماوراءبنفش , مبارزه با التهاب , کاهش مشکلات قلبی و گردش خون , کاهش خطر ابتلا به سرطان و سم زدایی بدن است.

مواد غذایی غنی از ویتامینC

5/ گوجه فرنگی:

شما میتوانید 20میلی گرم ویتامینC را از یک عدد گوجه فرنگی خام دریافت کنید.
دیگر مزایای گوجه فرنگی شامل: مدیریت علائم پروستات , تقویت سلامت استخوان ها , جلوگیری از پیشرفت بیماری های عصبی و کاهش وزن میباشد.

مواد غذایی غنی از ویتامینC

6/ گریپ فروت:

همانند پرتقال , گریپ فروت نیز یکی از موادغذایی غنی از ویتامینC میباشد , علاوه بر این گریپ فروت حاوی مواد مغذی ضروری مانند فیبرغذایی , پتاسیم و ویتامینA میباشد. گریپ فروت تنها 37کالری دارد که برای افراد چاق مناسب است. مزایای گریپ فروت عبارت است از: درمان تب , تنظیم اشتها , درمان مالاریا , رفع خستگی , کنترل دیابت و تنظیم الگوی خواب.

مواد غذایی غنی از ویتامینC

7/ جوانه های بروکسل:

یک فنجان جوانه بروکسل پخته شده دارای 96میلی گرم ویتامینC میباشد و این نشان دهنده ی این میباشد که جوانه های بروکسل جزء مواد غذایی غنی از ویتامینC میباشند. شما میتوانید جوانه های بروکسل را به سالاد و یا دیگر مواد غذایی بیفزایید و مورد استفاده قرار دهید.
دیگر مزایای جوانه های بروکسل عبارت است از: کاهش یبوست , بهبود گردش خون , حفظ سلامتی مغز و اعصاب و جلوگیری از کم خونی.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا