تغذیه

غذای منجمد , آیا استفاده از غذای منجمد موجب بروز مشکل می شود؟

غذای منجمد و فریز شده به شرطی که به درستی نگه داری شود می تواند بسیار مفید باشد. اما هر غذایی اینطور نیست . در ادامه به ور کل ضرر و زیان غذای منجمد را بررسی خواهیم کرد.

تنها شرایطی که می تواد شما را از خوردن غذای منجمد منع کند، عدمداشتن طعم و مزه است.

با همه این شرایط، هیچ کدام از این دلایل نباید از استفاده شما از فریزر جلوگیری کند.  با یادگیری روش های درست فریز کردن مواد غذایی، به راحتی مواد غذایی تان را منجمد کنید و طعم عالی آن ها را نیز حفظ کنید. ما در این مطلب نحوه چگونگی فریز کردن مواد غذایی را یاد می گیریم.

داشتن ظروف مناسب برای منجمد کردن غذا علاوه بر آسان تر کردن فرآیند یخ زدن غذاها، در جهت کمک به تازه تر ماندن غذاها نیز موثر هستند و از مضرات غذای منجمد می کاهد.

می توانید از ظروف قابل استفاده مجدد با استفاده از یخچال فریزر با درب های انعطاف پذیر استفاده کنید: برای فریز کردن غذاهای شخصی از ظرف های کوچک و برای غذاهای بیشتر مانند خوراک گوشت از ظرف های بزرگتر استفاده کنید. اگر قصد گرم کردن ظرف غذای فریز شده را دارید حتما از ظرف هایی که در برابر گرما و شعله مقاوم هستند استفاده کنید.

ظروف پلاستیکی و فویل آلومینیوم نیز گزینه مناسبی است: این ظروف برای فریز کردن مرکبات بسیار مناسب هستند، مخصوصا اگر به دنبال ظرفی یکبار مصرف هستید.

پاکت هایی که از قسمت بالا چفت می شوند: این پاکت ها به دلیل مسطح بودن جای خیلی کمی در فریزر اشغال می کنند.

رول های پلاستکی و آلومینیومی در نتیجه گیری بهتر: استفاده از این رول ها برای زمانی که می خواهید برای جلوگیری از نفوذ هوا ، غذایتان را با یک لایه اضافه تر بپوشانید مناسب است.

لیبل های برچسب ظروف غذا: برچسب زدن بر روی ظروف غذا، بعدا به شما کمک خواهد کرد که زودتر غذای مورد نظرتان را از بین چندین ظرف مشابه پیدا کنید.

منبع : یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا