پوست و مو

معرفی چند ماسک خانگی برای روشن کردن پوست

برخی از افراد تمایل دارند که در منزل با استفاده از مواد طبیعی، رنگ پوست خود را روشن تر کنند به همین دلیل در این مجله به معرفی چند ماسک خانگی ساده می پردازیم که به روشن شدن پوست کمک می کنند. اما آن چیزی که بسیار مهم می باشد این است که بدانید هیچ‌ ترکیب جادویی وجود ندارد که بتواند پوست شما را بیش از حد روشن کند بنابراین باید انتظارات شما واقع بینانه باشد.

ماسک های روشن کننده پوست

ماست

ماست حاوی مواد مغذی ضروری برای پوست می باشد. اسیدلاکتیک موجود در ماست خواص مرطوب کنندگی و سفید کنندگی دارد که می تواند به رفع لکه های پوستی و روشن شدن پوست کمک کند. راه های زیادی برای اعمال ماست بر روی پوست وجود دارد که آسان ترین آن ها، این می باشد که ماست را به صورت جداگانه، بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم صورت خود را بشوئید.

همچنین شما می توانید نصف قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست تازه را ترکیب کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورت بماند و در نهایت با آب گرم صورتتان را شست و شو دهید. در صورتی که می خواهید به نتیجه برسید هر روز به طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

پرتقال

پرتقال غنی از ویتامینC می باشد که می تواند مواد مغذی ضروری را در اختیار پوست قرار دهد علاوه بر این , پرتقال حاوی خواص سفیدکنندگی می باشد که به روشن شدن پوست می تواند کمک کند. شما می توانید از پرتقال به دو روش برای روشن شدن پوست استفاده کنید.

اولین راه این است که دو قاشق آب پرتقال را با یک قاشق پودر زردچوبه ترکیب کنید و شب ها قبل از خواب بر روی پوست صورت و گردن قرار دهید (از این ترکیب برای روشن نمودن پوست دست و پا نیز میتوانید استفاده کنید). اجازه دهید این مخلوط 20 تا 30 دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر بماند و در نهایت پوستتان را شست و شو دهید. از این ترکیب به صورت روزانه استفاده کنید تا شاهد تغییرات چشم گیر آن باشید.

راه دوم این است که یک قاشق غذاخوری از پودر پوست خشک شده ی پرتقال را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده ترکیب کنید و اجازه دهید، این ترکیب به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست بماند. این ترکیب علاوه بر اینکه به سفید شدن پوست کمک می کند موجب رفع لکه های پوستی نیز می شود.(دقت داشته باشید این ماسک فقط هفته ای 1 تا 2 بار باید مورد استفاده قرار گیرد و در صورتی که بیشتر از این استفاده شود می‌تواند به پوست آسیب برساند).

عسل

عسل یک عنصر عالی برای مراقبت از پوست می باشد که علاوه بر خواص سفیدکنندگی می تواند رطوبت را به پوست شما هدیه بدهد، همچنین عسل غنی از خواص ضد باکتری می باشد که می تواند به کاهش آکنه و لکه های پوستی کمک کند. راه های بسیاری برای استفاده از عسل وجود دارد اما ما در این مقاله شما را با دو روش ساده اما بسیار موثر آشنا می سازیم. اولین راه این است که عسل خالص را به صورت مستقیم بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم شست و شو دهید، این روش باعث می شود تا سلول های مرده پوست حذف شوند. برای رسیدن به نتیجه این روش را یکبار در روز تکرار کنید.

راه دیگر برای استفاده از عسل این می باشد که یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری آبلیمو، یک و نیم قاشق چای خوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری شیر خشک را مخلوط کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بماند و در نهایت با آب سرد، صورتتان را شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه این روش را روزانه تکرار کنید.

لیمو

لیمو دارای خاصیت اسیدی می باشد که می تواند به روشن شدن پوست صورت کمک کند. همچنین لیمو غنی از ویتامینC و خواص آنتی اکسیدانی است که باعث حذف سلول های مرده و تولید سلول های جدید می شود.

شما می توانید یک پنبه ی توپی را آغشته به آبلیمو تازه کنید و بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید یک ساعت بماند و در نهایت صورت خود را شست و شو دهید. توصیه می شود برای رسیدن به نتیجه این روش را به صورت روزانه انجام دهید. (در صورتی که زخم باز دارید از آبلیمو استفاده نکنید).

ژل آلوئه ورا

گرگرفتگی منجر به تغییر رنگ پوست می شود که آلوئه ورا می تواند به رفع این مشکل کمک کند و علاوه بر این آلوئه ورا به بازسازی سلول های جدید و حفظ سلامت پوست کمک می کند.

برای استفاده از این ماسک خانگی کافی است که لایه های بیرونی برگ های آلوئه ورا را بِبُرید و ژل خارج شده از آن را بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. از این روش دو بار در روز و به مدت دو هفته استفاده کنید.

پاپایا

پاپایا در بسیاری از درمان های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا پاپایا با توجه به خواص طبیعی سفیدکنندگی می تواند بسیاری از مواد مغذی را در اختیار پوست قرار دهد و به داشتن پوست سالم کمک کند.

آسان ترین راه برای بهره مندی از خواص پاپایا , جهت روشن شدن پوست , خوردن میوه پاپایا می باشد. راه دیگر این است که بخش داخلی پوست پاپایا را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و در نهایت با آب سرد صورتتان را شست و شو دهید. از این روش هر روز استفاده کنید تا به نتیجه برسید.

زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کننده می باشد که میتواند پوست شما را سالم نگه دارد. شما برای استفاده از این ماسک خانگی کافی است که , پودر زردچوبه و شیر را ترکیب کنید تا خمیری غلیظ به دست آید و آن را بر روی پوست صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد با آب ولرم صورتتان را شست و شو دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا