تغذیهزیباییسلامتی

بروکلی و زیبایی پوست/آیا مزایای شگفت انگیز بروکلی را می دانید ؟

بروکلی یکی از محبوب ترین سبزیجات است که انرژی فراوانی را فراهم می کند و از بسیاری از سرطان ها جلوگیری می کند. یک درمان واقعی برای سوء هاضمه است. اگر این گیاه را به طور منظم مصرف کنید، مصرف بدن شما به ویتامین و مواد معدنی دیگر به حداقل می رسد. این کلم مانع از واکنش های آلرژیک و کاهش سطح کلسترول می شود. مصرف خام، آب پز یا بخار آن ، منافع زیادی برای شما دارد.

این گیاه حاوی مواد مغذی قابل توجه ای است. دارای مواد مغذی ضد سرطانی می باشد که باعث کاهش التهاب و افزایش سلامت چشم می شوند.
مصرف منظم آن می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را در زنان و سرطان پروستات در مردان کاهش دهد.
غلظت بالای کاروتنوئیدها آن قادر به بهبود سلامت چشم و تقویت ایمنی است. کاروتنوئیدهای خاص مانند لوتئین و زاکسنتین از مشکلات چشم مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید جلوگیری می کنند.

به غیر از خواص تقویت ایمنی بدن و مواد مغذی ضدسرطانی، بروکلی سایر مزایای سلامتی مهم را فراهم می آورد و غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

 

بروکلی و  زیباییمواد مغذی بروکلی چیست؟

بروکلی منبع فیبر با ارزش، مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است:
مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در آن به طور مثبت سیگنال های گیرنده های مولکولی را تغییر می دهد و از بدن در برابر پروستات، روده بزرگ، مثانه، پانکراس و سرطان محافظت می کند.
دارای ویتامین C بالا است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ایمن سازگار با آنتی بیوتیک ها می باشد و به بهبود آنفلوانزای خوکی کمک می کند.
سرهای تازه آن یک منبع عالی از اسید فولیک هستند. اسید فولیک مانع از نقص لوله عصبی در دوران بارداری در جنین می شود.
کلم بروکلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین K، ویتامین B ، امگا ۳، اسیدهای چرب، مواد معدنی، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، سلنیوم، روی و فسفر است که برای عملکرد بدن بسیار مهم هستند.

بروکلی علیه سرطان:

محققان ثابت کرده اند که این کلم میتواند از سرطان جلوگیری کند.

بروکلی بدن را سم زدایی می کند :

حضور ویتامین C، گوگرد و اسیدهای آمینه خاص موجود در آن باعث می شود که  یک ماده ضد عفونی کننده بسیار خوبی باشد. کلم بروکلی به حذف رادیکال های آزاد و سموم مانند اسید اوریک از بدن کمک می کند. به این ترتیب از مسائل مرتبط با سموم مانند بثورات، نقرس، آرتریت، روماتیسم، سنگ کلیه و اگزما پاکسازی و جلوگیری می شود.

بروکلی برای موهای زیبا :

موهای سالم نیاز به مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B5، ویتامین B12، آهن، نیاسین، روی، گوگرد، سیلیس و ژرمانیم را دارند. سبزیجات برگ سبز تیره مقادیر زیادی از این مواد مغذی را تامین می کنند. این باعث تقویت فولیکول موها، رشد مو، مبارزه با ریزش موو ایجاد یک موی زیبا می شود.
ویتامین های A و C در کلم بروکلی، تولید چربی پوست را تحریک می کنند که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست سرعمل می کند.

کلم بروکلی برای روشن شدن پوست:

گلوکوراپامین در کلم  سبب بازسازی پوست می شود. استفاده منظم از کلم بروکلی به بهبود پوست کمک می کند و صورت را زیبا می کند.

کلم بروکلی به عنوان کرم های ضد آفتاب:

سبزیجات کریستالی مثل بروکلی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. کرم های ضد آفتاب مانع جذب اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از نفوذ پوست می شوند.

کلم بروکلی برای مشکلات معده :

بروکلی بسیار غنی از فیبر است، مواد اولیه اصلی که می تواند تقریبا تمام بیماری های معده را درمان کند. مشکلات معده اغلب به علت انسداد ناشی می شود و منجر به ناراحتی عمومی می شود. فیبر در کلم باعث هضم غذا شده و حرکت روده می شود.

کلم بروکلی برای یک قلب سالم :

علاوه بر آنتی اکسیدان ها، کلم بروکلی مقدار زیادی فیبر و مقدار قابل توجهی از بتا کاروتن، اسید چرب امگا ۳ و دیگر ویتامین ها را فراهم می کند. این مواد مغذی به کاهش کلسترول بد، تنظیم فشار خون و حفظ عملکرد قلب کمک می کند.

کلم بروکلی در برابر کمبود آهن :

کم خونی اغلب باعث خستگی، وعدم تمرکز می شود. یک دلیل معمول برای این امرعدم وجود آهن و پروتئین های خاص است. این گیاه شامل هر دو می باشد و یک درمان عالی برای کم خونی است.

کلم بروکلی برای استخوان های سالم :

کلسیم بدن را تامین می کند. کلسیم دندان ها و استخوان ها را تقویت می کند و نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای متابولیک ایفا می کند. کلسیم در کلم به خصوص در زنان برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است. این گیاه یک جایگزین طبیعی و بسیار سالم برای قرص ها و مکمل های معمول کلسیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا