درمان بیماری هازیبایی

ریزش مو ؛ نحوه جلوگیری از ریزش مو ناشی از استرس

استرس می تواند عدم تعادل هورمونی در بدن را تقویت کند که به نوبه خود می تواند به عنوان یکی از دلایل اصلی ریزش مو باشد. در زندگی شلوغ امروز، فیزیکی و همچنین استرس ذهنی شایع است و ما باید یاد بگیریم که استرس را از زندگی حذف کنیم تا سالم و خوشحال باشیم. استرس می تواند ریشه های موهای شما را به سرعت ضعیف کند، که شامل ریزش موها می شود. عادات غذا خوردن نامنظم و استراحت نامناسب مستقیما به استرس مربوط می شود. جلوگیری از ریزش مو ناشی از استرس امکان پذیر است. اولین و موثر ترین راه برای کنترل ریزش مو به علت استرس، حذف استرس از زندگی است.

نکاتی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر ریزش مو به دلیل استرس

ریزش مو ؛ نحوه جلوگیری از ریزش مو ناشی از استرس

خوردن غذای مناسب برای جلوگیری از استرس

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی به طور منظم برای سلامتی موهایتان بسیار مهم است. مقدار کافی پروتئین و کربوهیدرات ها همراه با بسیاری از سبزیجات را در غذای خود بگنجانید.

سبزیجات غنی از ویتامین های B برای سلامتی موهایتان بهترین هستند.اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی کلی بدن و همچنین سلامت موها حیاتی است، به همین علت، غذاهای غنی از اسید چرب امگا ۳ با مقدار بیشتری در رژیم غذایی شما وجود دارد.

از جمله میوه ها و سبزیجات غنی از آهن و بیوتین نیز می تواند برای اطمینان از سلامت موها مفید باشد. بادام و آجیل نیز می توانند برای موهای شما بسیار مفید باشند.مقدار غذاهای ناخواسته و غذاهای سریع را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و همچنین به موقع غذا بخورید، حتی اگر خیلی مشغول هستید. عادات غذا خوردن ناگهانی ممکن است باعث تعدادی از مشکلات سیستم گوارش شود که می تواند منجر به ریزش مو شود. اگر می خواهید از استرس جلوگیری کنید، از مصرف سیگار و محدود کردن نوشیدن جلوگیری کنید.

 

استراحت کنید تا از استرس رهایی یابید

خواب یک فرآیند طبیعی برای رفع  استرس است؛ بنابراین حتما استراحت کافی داشته باشید. عدم داشتن خواب کافی می تواند علت اصلی استرس باشد.

 

برای جلوگیری از اضطراب تمرین کنید

تمرینات می توانند برای از بین بردن استرس بسیار موثر باشند. در حالی که ورزش تولید هورمون های بدن ما را خوب می کند می تواند استرس را از بین ببرد و عوارض جانبی استرس را کاهش دهد.یک ورزش فعال، مانند شنا یا بسکتبال یا والیبال را انجام دهید.

 

بهترین مراقبت از موهای خود را انجام دهید

موهای خود را به درستی مرطوب کنید، به طوری که از ریزش مو ناشی از شکستگی رنج نبرید.

استفاده از گرما و مواد شیمیایی در موها به عنوان یکی دیگر از علل اصلی ریزش مو است. بنابراین، مقدار حرارت و شیمیایی که در موهایتان استفاده می کنید محدود کنید، اگر نمی توانید آنها را کاملا متوقف کنید. در بسیاری از موارد اقدامات احتیاطی مناسب می تواند مفید باشد.

 

چند راه خانگی برای کاهش ریزش مو از طریق استرس

برای جلوگیری از ریزش مو به علت استرس می توانید از هر یک از روش های خانگی ذکر شده در زیر استفاده کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از ویتامین ها است که می تواند باعث کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو شود. هر شب آب گوجه آب بخورید  و همچنین هرروزشانه و موی خود را با آن بشویید.

گل و برگ جوزوبا

گل ها و برگ های جوزوبا می تواند بهترین راه درمان خانگی برای درمان ریزش مو به دلیل استرس باشد. گل و برگ جوزبای را له کنید وروی پوست و مو خود بگذارید.

روغن رزماری

۶-۸ قطره اسانس رزماری را با ۱۵-۱۸ قطره از هر روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط و پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

 

بیشتر بخوانید :

راه کارهای درمان خانگی و جلوگیری از ریزش مو در زنان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا