زیبایی

راه کارهای درمان خانگی و جلوگیری از ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان امروزه نسبتا شایع شده است؛ این عارضه از نظر روحی برای فرد آزار‌دهنده است، همچنین هشداری برای وضعیت سلامت جسمی فرد نیز محسوب می شود. برای همین باید به این موضوع توجه کرد. دلایل گوناگونی مانند کمبود پروتئین، استرس، بیماری‌های خود ایمنی و موارد دیگر باعث ریزش مو شود. شدت ریزش مو از حالت خفیف یعنی نازک‌شدن تارهای مو تا حالت شدید مثل خالی‌شدن قسمت‌هایی از سر  و عقب‌رفتن خط رویش مو و … متفاوت است. خوشبختانه امروزه روش‌های درمانی متعددی شامل درمان‌های کلینیکی، درمان‌های خانگی و مراقبت‌های پیشگیری‌کننده برای حل این مشکل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بعضی از روش‌های درمان خانگی ریزش مو در زنان بپردازیم.ریزش مو

راه کارهای درمان خانگی ریزش مو در زنان

به وجود آوردن جریان گردش خون 

پایه مهمترین درمان‌های خانگی برای ریزش مو،  افزایش گردش خون در پوست سر می باشد. نداشتن گردش خون کافی باعث مرگ سلول‌های پوست سر و ریزش مو می شود.  باید میزان آهن در بدن برای تولید گلبول‌های قرمز کافی باشد، باید گردش خون در سطح پوست سر نیز تحریک شود. ماساژ پوست سر یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک جریان خون به پوست سر است. البته اگر ریزش مو بسیار شدید باشد، ممکن است ماساژ، آن را بیشتر کند.

مصرف ویتامین B مخصوصا بیوتین

این ویتامین مهم ترین عامل تأثیرگذار در سلامت مو است که کمبود آن مانند آهن، باعث ریزش مو می شود. زنانی که برای کاهش ریزش موی خود از ویتامین B و مخصوصا از بیوتین که نوع خاصی از آن است، استفاده کرده‌اند نتیجه‌ی آن را بسیار رضایت‌بخش بوده است.

روغن جوجوبا

قدمت درمان ریزش مو با جوجوبا بیش از صد سالاست.  مالش روغن جوجوبا به پوست و موی سر بسیار مفید است. شواهد نشان داده است که این روغن برای رشد و سلامت مو بسیار مفید است.

نخل اره‌ای

نخل اره ای از شکل‌گیری هورمون تستوسترون که دشمن فولیکول‌های مو می باشد، جلوگیری می‌کند. این هورمون با حمله به فولیکول‌های مو سبب کاهش جدی در رشد مو و آلوپسیا می‌شود. پس با مصرف بیشتر این گیاه می‌توان فولیکول‌های مو را ترمیم نمود.

رزماری

سال هاست که برای سلامت مو از رزماری استفاده می‌شود. بیشتر توصیه می‌شود رزماری به‌صورت مخلوط با روغن بادام،  بر روی پوست سر و اطراف ریشه‌ی مو مالیده شود.

روغن شترمرغ

از دیگر روغن‌های پرکاربرد در معالجه‌ی ریزش مو روغن شترمرغ است. که به‌عنوان مرطوب‌کننده و استحکام‌بخش برای مو و فولیکول‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن را می‌توانید مستقیما روی پوست سر بمالید.

شیرین‌بیان

رو شکار شیرین بیان شبیه به نخل اره‌ای است و از ایجاد ماده ی دی‌هیدروتستوسترون جلوگیری می‌کند. دی‌هیدروتستوسترون  از تستوسترون مشتق می‌شود. شیرین‌بیان اجازه نمی‌دهد این ماده تولید شود.

گلرنگ

گلرنگ باعث افزایش و بهبود گردش خون می‌شود. این گیاه از طریق گشاد‌کردن عروق خونی، رگ‌های خونی پوست سر را باز می‌کند و ضمن کاهش فشار خون کمک می‌کند اکسیژن و خون بیشتری به سلول‌های پوست سر برسد و به این ترتیب رشد مو‌ را تحریک می‌کند.

غذاهای پتاسیم دار

در صورتی که ریزش مو دارید خوردن غذاهای دارای پتاسیم را فراموش نکنید. پتاسیم مانند گلرنگ خاصیت گشاد‌کنندگی عروق را دارد. این ماده باعث بهبود گردش خون و ایجاد تعادل مایعات در بدن می‌شود و به حفظ و بقای سلول‌ها کمک می‌کند. موز یک منبع غنی پتاسیم است.

بیشتر بخوانید :

افزایش رشد مو ، تقویت و جلوگیری از ریزش مو با استفاده ی روزانه از این مواد غذایی

تقویت ناخن ؛ با این هفت ماده ی طبیعی و در دسترس ناخن های محکم و زیبا داشته باشید

لیزر پوست ؛کاربردها، مزایا و عوارض استفاده از آن در پوست

منبع: organicfact

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا