دسته‌بندی نشده

استفاده از آویشن برای تحریک رشد مو و درمان شوره سر

آویشن یک بوته همیشه سبز معطر و یک گیاه مخصوص آشپزخانه است. همچنین برای خواص دارویی خود مشهور است. برگ، گل و روغن آن حاوی مقادیر قابل توجه خواص درمانی است.

در قرون وسطی اروپا، آویشن در زیر بالش برای کمک به خواب گذاشته میشد. در قرون وسطای اروپایی،  اغلب زیر بالش قرار داده میشد تا خواب را بهبود بخشد و از کابوس جلوگیری کند. یونانیان باستان، آویشن تازه خود را در حمام های خود قرار میدادند تا استرس رفع شود، جنگجویان از چای آن برای بهبود استقامت فیزیکی استفاده می کردند.

 

طبق گفته دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی بابل، آویشن، گیاه تسکین دهنده درد است که در حقیقت بهتر از ایبوپروفن است ، مخصوصا در مورد کاهش درد قاعدگی.

 

 آویشن

 

مزایای آویشن برای سلامتی و زیبایی چیست :

 آکنه را رفع میکند –

خواص ضد باکتری این گیاه ، آن را به یک کشنده موثر باکتری تبدیل می کند. روغن نارگیل و روغن آویشن را در ظرف کوچک مخلوط کنید. مخلوط را به صورت خود بمالید تا باکتری هایی که باعث آکنه می شوند درمان شوند.

 

 آویشن

 

رشد مو را تحریک میکند –

آویشن مواد مغذی قدرتمندی را به فولیکول های موی که برای رشد موهای سالم ضروری هستند ارائه می دهد. همچنین گردش خون را به پوست سر می دهد که رشد را تشویق می کند. مخلوط روغن این گیاه و روغن نارگیل را روی پوست سر بمالید . این درمان موهای شما را براق می کند.

 

 آویشن

 

قارچ پا را درمان می کند –

آویشن دارای خواص ضد قارچی است که یک درمان موثر برای قارچ پا است.  چند قطره روغن آن را به آب گرم اضافه کنید و تا زمانی که قارچ از بین برود، پا را هر روز در آن خیس کنید.

 

 آویشن

 

سلامت قلب را بهبود میبخشد  –

روغن آویشن میتواند از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند. روغن همچنین به عملکرد مناسب دریچه های قلب کمک میکند و فشار خون را کاهش می دهد و قلب را تقویت می کند.

 

 آویشن .

 

 بی خوابی را درمان میکند –

اگر مشکلی در خواب دارید، سعی کنید  از چای آویشن استفاده کنید. گیاه دارای خواص آرام بخش است که می تواند اضطراب را کاهش دهد و حالت روحی را بهبود بخشد.

 

بوی بد دهان را از بین میبرد –

آویشن به علت خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده آن یک عنصر محبوب در محصولات دهانشویه است. استفاده منظم از آویشن، دهان شما را سالم نگه می دارد و احتمال ایجاد حفره و ژنژیویت را کاهش می دهد.

 

تیم ترجمه یک دکتر

منبع : naturallivingideas.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا