درمان بیماری هاطب سنتی

افزایش دمای بدن به روش طبیعی با استفاده از مواد غذایی

افزایش دمای بدن _ با سرد شدن هوا بیشتر افراد دچار مشکلات زیادی از جمله: آبریزش بینی و عطسه میشوند. ویروس های مختلفی وجود دارند که موجب سردی و ضعف در سیستم ایمنی بدن میشوند , علاوه بر این تغیبرات فصلی و آلرژی نیز میتواند باعث کاهش دمای بدن شود. داروهای زیادی برای افزایش دمای بدن وجود دارند اما برخی افراد ترجیح میدهند که از روش های طبیعی استفاده کنند به همین دلیل در این مجله به معرفی برخی از این روش ها خواهیم پرداخت.

 

افزایش دمای بدن

 

افزایش دمای بدن به روش طبیعی :

1/ عسل مصرف کنید:

عسل دارای مزایای زیادی برای سلامتی میباشد که یکی از آنها افزایش دمای بدن میباشد. هنگامی که سردتان میشود کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را مصرف کنید. همچنین متخصصان تغذیه توصیه میکنند که قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید و بخورید تا دمای بدن شما افزایش پیدا کند.

2/ ماست بخورید:

متخصصان تغذیه توصیه میکنند که سطح کافی پروبیوتیک میتواند از وقوع سردی جلوگیری کند و به افزایش دمای بدن کمک کند. به این ترتیب یک بار در روز برای مبارزه با سردی , یک کاسه متوسط ماست بخورید.

 

افزایش دمای بدن

 

3/ زردچوبه با شیر بنوشید:

زردچوبه دارای ترکیباتی میباشد که میتواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و اگر با شیر ترکیب شود خواص آن چندبرابر میشود. شما میتوانید برای افزایش دمای بدن , یک فنجان شیر گرم را با مقداری زردچوبه ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید.

 

 

4/ فلفل سیاه را فراموش نکنید:

یکی دیگر از راه های مناسب برای افزایش دمای بدن , استفاده از فلفل سیاه میباشد. شما میتوانید مقداری پودر فلفل سیاه را به یک لیوان آب اضافه کنید و سپس خوب ترکیب کنید و در نهایت یک بار در روز بنوشید. این روش اثر نامطلوبی ندارد اما پیشنهاد میشود قبل از انتخاب این روش با پزشک مشورت کنید.

 

افزایش دمای بدن

 

5/ پودر دارچین بخورید:

مقداری پودر دارچین و عسل را ترکیب کنید و بخورید تا تأثیر آن بر افزایش دمای بدن را مشاهده کنید.

 

6/ سیر و عسل بخورید:

برای افزایش دمای بدن , میتوانید کمی سیر را خرد کرده و به آن یک قاشق غذاخوری عسل بیفزایید و مصرف کنید. سیر و عسل دارای خواص ضدباکتری میباشند که میتوانند به از بین بردن باکتری ها کمک کنند و موجب گرم شدن بدن شوند.

 

افزایش دمای بدن

7/ از روغن ها بهره ببرید:

شما میتوانید 3 تا 4 قطره روغن نارگیل , اکالیپتوس و پونه را ترکیب کنید و قبل از خواب آن را بر پیشانی , گردن و سینه بمالید تا تأثیرات آن را بر افزایش دمای بدن مشاهده کنید.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا