طب سنتیگیاهان دارویی

خواص رازیانه | فواید رازیانه _ خواص رازیانه برای بدن چیست؟

خواص رازیانه

رازیانه ظاهری شبیه به کرفس دارد و طعم و مزه ی آن را بیشتر افراد دوست دارند.

به نظر میرسد ابتدا رازیانه در فنانال , در مناطق مدیترانه ای شروع به رشد کرد اما امروزه در بسیاری از کشورها مانند هند , روسیه و ایالات متحده رشد میکند. رازیانه جز سبزیجات زمستانی در نظر گرفته شده است زیرا برداشت آن معمولا در اواخر پاییز اتفاق می افتد و به شدت در غذاهای زمستانی مانند انواع سوپ مورد استفاده قرار میگیرد.

امروزه استفاده از رازیانه فراتر از استفاده در وعده های غذایی میباشد و از آن در محصولات بهداشتی و یا برای درمان برخی بیماری ها استفاده میشود. اگر تا به حال از رازیانه استفاده نکرده اید مطمئن هستیم بعد از خواندن این مجله و آشنایی با خواص رازیانه , تمایل زیادی به مصرف آن پیدا خواهید کرد.

 

خواص رازیانه

 

خواص رازیانه برای بدن چیست؟

1/ به پایین آوردن سطح کلسترول کمک میکند:

غذاهایی که دارای فیبر زیادی هستند , میتوانتد به کاهش سطح کلسترول خون کمک کنند و خوشبختانه رازیانه از این قاعده خارج نیست. رازیانه مانع از رسوب کلسترول در دیواره ی شریان ها میشود.

2/ از سلامت پوست پشتیبانی میکند:

یکی دیگر از خواص رازیانه , تأمین سلامتی پوست میباشد. رازیانه حاوی مقدار زیادی ویتامینC میباشد که میتواند اثر رادیکال های آزاد بر پوست را خنثی کند و این عامل در کاهش سرعت پیری پوست موثر است. ویتامینC نیز در تولید کلاژن که یک پروتئین ساختاری بسیار مفید است موثر میباشد .

خواص رازیانه

 

3/ به کاهش فشارخون کمک میکند:

هنگامی که سطح سدیم در بدن زیاد باشد فشار خون افزایش پیدا میکند , رازیانه غنی از پتاسیم میباشد که میتواند به کاهش فشارخون کمک کند.

 

4/ کم خونی را درمان میکند:

درمان کم خونی یکی دیگر از خواص رازیانه میباشد. رازیانه دارای آهن و اسیدآمینه ای به نام هیستیدین میباشد که میتواند باعث تولید هموگلوبین شود و فرایند ساخت خون در بدن را افزایش دهد.

 

خواص رازیانه

5/ عملکرد مغز را بهبود میبخشد:

چیزهای زیادی وجود دارند که میتوانند عملکرد مغز را بهبود بخشند یکی از این موارد , رازیانه میباشد. رازیانه دارای خواص باکتریایی میباشد و سبب به جریان افتادن خون در مغز میشود و همچنین خطر ایجاد لخته های خونی را کاهش میدهد.

6/ در کنترل آلرژی های فصلی موثر است:

آلرژی های فصلی موجب اختلال در تنفس میشوند که رازیانه در رفع این اختلالات موثر است. همچنین رازیانه دارای ترکیبی شناخته شده به نامcineoleمیباشد که میتواند به درمان آسم کمک کند و مخاط موجود در ریه ها را کاهش دهد.

 

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا