طب سنتیگیاهان دارویی

اسانس آویشن | اسانس آویشن چه خواصی برای بدن دارد؟

آویشن یکی از گیاهان رایج برای تولید داروهای خانگی و گیاهی میباشد , اسانس آویشن که از گیاه آویشن به دست می آید نیز دارای مزایای زیادی میباشد که به معرفی این مزایا میپردازیم.

 

اسانس آویشن

اسانس آویشن چه خواصی برای بدن دارد؟

1/ سیستم ایمنی را تقویت میکند:

اسانس آویشن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که میتواند جهت تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. همچنین اسانس آویشن میتواند از سیستم تنفسی در برابر عفونت ها محافظت کند. شما میتوانید از اسانس آویشن به صورت موضعی استفاده کنید و یا اینکه این اسانس را با آب درون وان ترکیب کنید و درون آن بنشینید.

2/ نقرس و آرتروز را درمان میکند:

نقرس و آرتروز باعث به وجود آمدن درد زیادی در فرد میشوند و علت آن گردش نامناسب خون و یا ایجاد سمومی مانند اسیداوریک در جریان خون میباشد.
خوشبختانه اسانس آویشن باعث افزایش ادرار میشود و از این طریق سموم را از بدن خارج میکند , همچنین اسانس آویشن دارای ترکیبی قدرتمند به نام تیمول است که میتواند حرکت مفاصل را تسریع کند و علائم آرتروز را کاهش دهد.

 

اسانس آویشن

 

3/ سطح انرژی را افزایش میدهد:

آویشن موجب تحریک خون و افزایش قدرت متابولیک میشود که این عوامل در افزایش سطح انرژی موثر میباشند مخصوصا برای افرادی که با وجود استراحت باز هم احساس خستگی میکنند موثر میباشد و میتواند خلق و خو را بهبود بخشد.

4/ از نفخ جلوگیری میکند:

تولید بیش از حد گاز در روده و معده باعث ناراحتی فرد میشود و گاهی اوقات سبب کناره گیری او از جمع میشود. گاز بیش از حد میتواند منجر به مشکلات قلبی , سردرد , حالت تهوع , درد معده , استفراغ و گرفتگی عضلات شود بنابراین مهم است که شما موضوع را جدی بگیرید , یکی از درمان هایی که به رفع این مشکل کمک میکند اسانس آویشن است و مانع از نفخ و افزایش گاز در بدن میشود.

اسانس آویشن
5/ برای سلامت قلب موثر است:

امروزه افراد زیادی مبتلا به بیماری های قلبی شده اند ,  آویشن برای سلامت قلب مفید است و همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که باعث شل شدن رگ ها و شریان ها میشود و در نتیجه فشاری که بر قلب وارد میشود را کاهش میدهد. همچنین  میتواند از تشکیل لخته های خونی جلوگیری کند.

6/ سلامت پوست را بهبود میبخشد:

اسانس آویشن هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود میتواند به درمان زخم ها و به حداقل رساندن آکنه ها کمک کند.

7/ اضطراب را کاهش میدهد:

هنگامی که شما اضطراب زیادی داشته باشید , کیفیت زندگی شما کاهش پیدا میکند. خوشبختانه آویشن میتواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. هنگامی که دچار استرس میشوید اسانس آویشن را به صورت موضعی بر قفسه ی سینه و یا گردن خود بمالید تا اثر آن بر کاهش استرس را مشاهده کنید.

 

اسانس آویشن

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا