طب سنتیگیاهان دارویی

فواید گل میخک به عنوان یک درمان طبیعی و خانگی

فواید گل میخک برای سلامتی بدن بسیار زیاد است. گل میخک به طور طبیعی ضد عفونی کننده است. میخک حاوی مواد معدنی مانند آهن ، پتاسیم، کلسیم، سدیم، ویتامین ها (A، B، C)، منگنز و غیره هستند که برای بدن ما ضروری هستند. گل میخک همچنین برای مراقبت از مو و پوست مفید است. گل میخک در محصولات آرایشی مختلف مانند کرم ها، لوسیون ها، عطرها و غیره استفاده می شود. همچنین می توان از گل میخک برای تهیه اقلام مختلف مواد غذایی استفاده کرد.

فواید گل میخک

 

فواید گل میخک :

فواید گل میخک در درمان تهوع :

مصرف آب گلبرگ میخک می تواند به درمان تهوع کمک کند. آب میوه را می توان با مخلوط کردن دو تا سه قاشق خلال میخک به یک لیوان آب جوش تهیه کرد . برای به دست آوردن بهترین نتایج، توصیه می شود که این آب حداقل دو بار در روز مصرف شود.

 

فواید گل میخک

 

 فواید گل میخک در درمان گلودرد :

جویدن دو تا سه میخک در یک روز می تواند به درمان گلودرد کمک کند .

 

فواید گل میخک در مشکلات تنفسی :

با کمک روغن گل میخک می توان مشکلات تنفسی مانند آسم و برونشیت را درمان کرد. به منظور درمان آسم ،  یک قاشق روغن گل میخک را با نیم قاشق عسل و سیر مصرف کنید. فرد مبتلا به برونشیت می تواند چند قطره روغن گل میخک را با آب آشامیدنی  به صورت منظم مصرف کند. کاربرد مستقیم روغن گل میخک در سینه فرد (دو تا سه بار در روز) همچنین می تواند به عنوان یک درمان موثر برای درمان برونشیت مورد توجه قرار گیرد .

 

فواید گل میخک

 

فواید گل میخک در درمان دندانپزشکی :

میخک را می توان برای درمان مشکلات مرتبط با دندان و لثه استفاده کرد. استفاده از روغن گل میخک می تواند در درمان لک های خونریزی کننده کمک کند . روغن گل میخ را نیز می توان برای درمان دندان درد استفاده کرد .

 

فواید گل میخک در درمان سردرد :

فردی که مبتلا به سردرد می شود به طور مستقیم می تواند روغن میخک (مخلوط در نمک) را در پیشانی خود قرار دهد تا درد را کاهش دهد.روغن گل میخک همچنین می تواند به عنوان یک جایگزین برای آنتی بیوتیک موجود در بازار استفاده شود.

 

فواید گل میخک

 

 فواید گل میخک در کاهش جوش ها :

روغن گل میخک همچنین می تواند مانند یک کرم ضد عفونی کننده برای حل مشکل جوش استفاده شود. به منظور کاهش تحریک استفاده از روغن گل میخک در جوش ، توصیه می شود از مخلوط گل میخک و روغن زیتون استفاده کنید . میخک ممکن است در پیشگیری و درمان بیماری های مختلف مانند وبا، سرطان ، دیابت، مالاریا، سل، و غیره استفاده شود.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : natural-homeremedies.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا