سلامتیکودکان

افزایش قد در کودکان / آشنایی با 8 راه برای بالا بردن افزایش قد در کودکان

اکثر والدین  دوست دارند که فرزندان قد بلند و قوی داشته باشند، زیرا  به طور گسترده ای به عنوان نشانه ای از سلامتی شناخته شده است. ژن ها در تعیین افزایش قد در کودکان بیشترین نقش را دارند.  با این حال، تنها عامل افزایش قد نیستند. بسیاری از عوامل بیرونی، مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم، می توانند بر میزان قد کودکان تاثیر بگذارد. بنابراین، والدین می توانند شانس افزایش قد فرزندان خود را از طریق روش های ساده بالا ببرند .

 

افزایش قد

8 راه برای بالا بردن افزایش قد در کودکان :

1. داشتن  رژیم غذایی متعادل :

مهمترین جنبه چگونگی افزایش قد کودکان، اطمینان از این است که آنها تغذیه مناسب داشته باشند . مواد غذایی مصرف شده باید سالم باشند . یک رژیم متعادل باید شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها و ویتامین ها در نسبت صحیح باشد . تمرکزفقط بر روی یکی از این ها می تواند اثر مضر داشته باشد.

غذاهای غنی از روی، مانند دانه های اسکواش و بادام زمینی نیز باید به رژیم غذایی کودک اضافه شود.

 

2. تمرینات کششی :

تمرینات کششی، حتی اگر ساده باشند. می توانند در افزایش قد نقش مهمی داشته باشند. اگر می خواهید فرزندتان قد بلند شود،این تمرینات را باید از سن پایین انجام دهد.  کشش به بلند کردن ستون فقرات کمک می کند و همچنین باعث می شود که قد کودک شما همواره افزایش یابد.

 

3. آویزان شدن :

در حال حاضر، آویزان شدن برای افزایش قد توصیه می شود. فرزندتان را تشویق کنید که به طور مرتب آویزان شوند. آویزان شدن عضلات بازو و پشت را قوی تر می کنند و یک تمرین عالی برای کمک به افزایش قد است.

 

افزایش قد در کودکان .

 

4. یوگا :

قدیم یوگا شامل بسیاری از حرکات کششی و تعادل است، بنابراین برای کودکان به خصوص در کمک به رشدشان مفید است.

 

5. پرش :

پریدن به کل بدن کمک می کند.  رشد عمودی در کودک را ترویج می کند.

 

6. شنا :

شنا یکی دیگر از عادت های سالم است، که کمک می کند تا کودک شما فعال باشد. شنا یک ورزش برای تمام بدن است، به این معنی که تمام عضلات بدن را به کار می گیرد.

 

7. پیاده روی :

پیاده روی یک ورزش شگفت انگیز است،  همچنین دارای مزایایی برای سلامت بزرگسالان است. پیاده روی باعث تقویت استخوان ها  می شود و همچنین باعث افزایش مقدار HGH، هورمون رشد، میشود.

 

8. خواب :

8 ساعت خواب خوب در شب باعث می شود تا کودک شما بلندتر و قوی تر شود. این به این دلیل است که خواب باعث آزاد شدن هورمون رشد در کودکان می شود.

 

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

چگونه کودکی قد بلند داشته باشیم؟

مردان کوتاه‌قد شریک بهتری برای زندگی

 

منبع :parenting.firstcry.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا