قلب و عروق

برای حفظ سلامت قلب از چه مواد غذایی میتوانیم استفاده کنیم؟

سلامت قلب _ مشکلات قلبی میتوانند در هر مرحله ای از زندگی به وجود آیند و در صورتی که نادیده گرفته شوند میتوانند تهدیدی جدی برای سلامتی محسوب شوند.

همانطور که میدانید مشکلات قلبی در چند دهه ی اخیر افزایش یافته است و این امر عمدتا به دلیل سبک ناسالم زندگی میباشد.

سلامت قلب

برای حفظ سلامت قلب از چه مواد غذایی استفاده کنیم؟

1/ آجیل بخورید:

آجیل منبعی عالی از مواد مغذی و ضروری میباشد که میتواند به سلامت قلب کمک کند. شما میتوانید گردو و بادام را به رژیم غذایی خود بیفزایید تا از خواص آنها بهره مند شوید زیرا غنی از موادمعدنی و منیزیم میباشند که میتوانند تاثیرات مثبت بر سلامت قلب بگذارند. اگر فردی هستید که از فشارخون بالا رنج میبرید بهتر است آجیل شور استفاده کنید.

 

2/ چای سبز بنوشید:

چای سبز یکی دیگر از مواردی میباشد که در سلامت قلب نقش موثری دارد و همه ی اینها به علت این میباشد که چای سبز دارای آنتی اکسیدان های فراوانی میباشد که میتواند جذب کلسترول در بدن را کاهش دهد.

سلامت قلب

3/ سیب بخورید:

در صورتی که به طور منظم سیب بخورید میتوانید چربی انباشته شده در شریان ها را از بین یبرید.

 

4/ بروکلی مصرف کنید:

بروکلی به این علت که دارای ویتامین K و فیبر میباشد میتواند فشارخون و کلسترول را کاهش دهد.

سلامت قلب
5/ زردچوبه را فراموش نکنید:

زردچوبه یک ادویه ضروری است که در هر آشپزخانه ای در دسترس میباشد و از این ادویه به عنوان یک افزودنی برای خوش طعم ساختن غذاها استفاده میشود اما شما باید بدانید زردچوبه خواصی دیگر دارد. از جمله یک عامل ضد التهابی میباشد زیرا حاوی کورکومین است که میتواند ذخایر چربی را در شریان ها کاهش دهد و به سلامت قلب کمک کند.

 

6/ مارچوبه را امتحان کنید:

مارچوبه حاوی ویتامینC و فولات است که میتواند سلامت قلب را تضمین کند.

 

سلامت قلب

7/ قهوه بنوشید:

تحقیقات نشان میدهند افرادی که روزانه 2 فنجان قهوه مصرف میکنند کمتر به بیماری های قلبی دچار میشوند اما در مصرف قهوه زیاده روی نکنید زیرا ممکن است موجب فشارخون بالا و یا ضربان قلب نامنظم شود.

8/ شکلات تیره مصرف کنید:

شکلات تیره دارای خواصی میباشد که میتواند‌ سلامت قلب شما را افزایش دهد. تحقیقات نشان میدهند مصرف 6 اونس شکلات تیره در روز برای کاهش کلسترول بد در شریان ها کافی است و همچنین میتواند گرفتگی عروق را کاهش دهد.

سلامت قلب
9/ روغن زیتون را امتحان کنید:

روغن زیتون غنی از چربی های غیراشباع میباشد و به عنوان سالم ترین روغن برای پخت و پز در نظر گرفته شده است زیرا محتوای غنی از پنی فنول دارد که میتواند مشکلات سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد.

10/ ماهی قزل آلا بخورید:

ماهی قزل آلا دارای محتوای غنی از اسیدهای چرب امگا3 میباشد و میتواند از کلسترول بالا جلوگیری کند.

 

سلامت قلب

11/ گوجه فرنگی مصرف کنید:

از گوجه فرنگی به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان مشکلات قلبی استفاده میشود زیرا حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و پتاسیم است که میتواند در سلامت قلب موثر باشد. همچنین گوجه فرنگی از مسدود شدن رگ های خونی جلوگیری میکند و سکته مغزی و قلبی را به حداقل میرساند.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا