زیبایی

چروک دور چشم خود را چگونه کاهش دهیم و از دست آن خلاص شویم؟

چگونه از دست چروک دور چشم خود خلاص شویم؟

چروک دور چشم

چروک دور چشم باعث می شود سن شما بیشتر به نظر بیاید و این باعث خستگی شما می شود. با وجود شلوغی های زندگی روزمره، دیدن خطوطی که پیش از این وجود نداشت حسی ناخوشایند ایجاد می کند که باعث کاهش اعتماد به نفس می گردد و باعث می شود که شما از اصلاح و جلوگیری از ایجاد چروک دور چشم ناامید شوید. چین و چروک دور چشم لزوما به افزایش سن ارتباطی ندارد و بیشتر مربوط به نازکی پوست آن ناحیه می باشد.

برای جلوگیری یا اصلاح آن چه کار می توان انجام داد؟

چند نکته و ترفند برای مبارزه با چروک دور چشم وجود دارد که به شما برای خلاص شدن از دست آنها کمک می کند. حواستان باشد که مراقب باشید که این قسمت یکی از ظریف ترین قسمت های چهره است.

چشمان ما به عنوان پنجره ای برای روح ما در نظر گرفته می شوند. افراد می توانند با مستقیم نگاه کردن به چشمان یک فرد احساسات خود را بیان کنند و از احساس طرف مقابل نیز آگاه شوند. ما به غیر از نگاه کردن به چشم طرف مقابل، به پوست دور چشم او نیز دقت می کنیم. معمولا آنقدر که درگیر خطوط پیشانی یا جوش های خود هستیم به دور چشم خود توجه نمیکنیم. ما هرگز تصور نمی کنیم که خطوط لبخند و چین و چروک دور چشم داشته باشیم و فکر می کنیم که این موضوع برای دیگران اتفاق می افتد و برای ما نیست. با این حال این نشانه ها به ما از بالارفتن سن و عدم رسیدگی مناسب به پوست دور چشم می گوید. اگر برچسب محصولات مراقبت از پوست را خوانده باشید معمولا نوشته است “در اطراف چشم استفاده نشود”.

چرا پوست چروک می شود؟

معمولا هنگامی که بدن ما ظرفیت خود برای ساخت کلاژن – که برای انعطاف پذیری و محکم بودن پوست ما نیاز است – را از دست می دهد، منجر به افزایش خطوط و چین و چروک می شود. این موضوع به پوست اطراف چشم نیز مربوط می شود . بخصوص آنکه پوست این ناحیه به طور طبیعی نازک و ظریف است. چروک دور چشم شما را مسن تر نشان می دهد و از جذابیت شما می کاهد.

منشا چروک دور چشم

چروک دور چشم دلایل متفاوتی دارد و دانستن این دلایل به شما در رفع آن کمک خواهد کرد.

پیری و چین و چروک

پیر شدن اجتناب ناپذیر است و یک بخش از زندگی است. بدن توانایی خود را برای تولید یکسری از سلولها از دست می دهد و عناصری مانند کلاژن و الاستین را نمی تواند تولید کند. در واقع میزان آنها در بدن آن قدر کم خواهد بود که دیگر کافی نیست. در نتیجه پوست ما محکمی و کشسانی بودن خود را از دست می دهد و پژمرده و پیر می شود. به دلیل این فرایند های طبیعی چین و چروک در بدن و دور چشم ما ایجاد می شود.

به غیر از بالا رفتن سن، عوامل هورمونی مانند یائسگی نیز باعث افزایش چین و چروک دور چشم می شوند. کاهش استروژن باعث مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان ، افزایش چین و چروک و ریزش مو و … می شود. وقتی که سن بالا می رود خطوط خنده و چین و چروک ها در پوست ما ماندگار می شود. اکثر افراد با آن مشکلی ندارند، ولی راه هایی هم برای از بین بردن آنها وجود دارد.

سیگارکشیدن

سیگارکشیدن برای پوست شما بد است. احتمالا افراد از شنیدن این که چقدر سیگار بد است خسته شده اند، ولی واقعیت این است که به غیر از بدرنگ شدن دندان ها و خراب شدن آنها، به پوست  نیز صدمه می زند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که کشیدن ۳۰ سیگار در روز پوست شما را ۱۴ سال پیرتر خواهد کرد. سیگار کشیدن عروق خونی را کاهش می دهد و باعث می شود خون به خوبی جریان نداشته باشد. به همین دلیل مواد مغزی موجود در خون نمی توانند خود را به بافت هایی که نیاز به این مواد دارند برسانند که پوست هم یکی از آنهاست. در نتیجه پوست شما زودتر از حد معمول خسته و دارای چین و چروک خواهد شد.

زیاد از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرارگرفتن زیاد در معرض آفتاب باعث پیری زودرس می شود. اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث خشک شدن پوست اطراف چشم می شود که منجر به ایجاد چین و چروک می شود. با استفاده از کلاه و عینک آفتابی می توانید پوست دور چشم خود را از آفتاب دور نگاه دارید.

مراقبت بد از پوست صورت

عدم رسیدگی و مراقبت از پوست صورت باعث آسیب دیدن آن می شود. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب باعث می شود که رطوبت کافی به پوست شما برسد و پیری پوست به تعویق بیافتد. اگر پوست خشک دارید از کرم های بر پایه روغن استفاده کنید و اگر پوست چرب دارید بایستی از کرم های بر پایه آب استفاده کنید.

عادات تغذیه ای ناسالم

خوردن مواد قندی زیاد باعث چروک شدن پوست مخصوصا در دور چشم می شود. غلظت زیاد شکر به بافت های پوست آسیب می رساند و باعث ایجاد چروک می شود. داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات پوست را بهبود می بخشد .

ژنتیک و عوامل ارثی

ژنتیک نقش مهمی در مشکلات پوستی ایفا می کند. DNA ما نقش تعیین کننده ای دارد. در بیشتر موارد اگر مادربزرگ و والدین شما پوست خوبی داشته باشند، شما نیز پوست خوبی خواهید داشت.

درمان چروک دور چشم

بوتاکس: استفاده از بوتاکس برای پر کردن زیر پوست یکی از درمان هایی است که انجام می شود. البته معمولا باید هر سال انجام شود، ولی در حال حاضر متداول ترین روش است.

لیزر: این روش نیز روش محبوبی است که باعث می شود تحریک پوست برای تولید کلاژن و بازسازی خود می شود.

میکرودرم: با این روش سلول های مرده‌ی پوست که باعث می شوند چین و چروک ها عمیق به نظر بیایند برداشته می شوند و پوست سرحالتر دیده می شود. تاثیر این روش فوری است و پس از چند ساعت به وضوح تاثیر آن را می توان دید.

منبع: trophyskin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا