زیبایی

با بهترین مرطوب کننده پوست آشنا شوید

پوست ما در صورتی که در معرض شرایط نامطلوب قرار گیرد ،ممکن است دچار خشکی شده و نیاز به مرطوب کردن پیدا می کند. در ادامه شما را با بهترین مرطوب کننده پوست آشنا می سازیم.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک، چقدر هزینه برایمان خواهد داشت ؟

دکتر مونیکا هالم ، یکی از متخصصان معروف پوست در نیویورک می گوید : بیش از حد برای مرطوب کننده پول خرج نکنید . پاک کننده ها و مرطوب کننده ها ، مهمترین محصولات برای مراقبت از پوست هستند و اهمیت ویژه ای برای نرم کردن پوست خشک دارند . شیوه عملکرد مرطوب کننده پوست به این ترتیب است که رطوبت را در لایه ی بیرونی پوست نگه می دارد و رطوبت موجود در لایه های درونی پوست را به لایه ی بیرونی می کشاند .

مهمترین عناصر مرطوب کننده پوست خشک کدامند ؟

وازلین ، روغن مینرال ، لانولین و دایمتیکون هستند . عناصر مهمی مانند گلیسیرین ، پروپیلن گلیکون، اوره و انواع ویتامین ها به جذب آب در لایه بیرونی پوست کمک می کنند . بعضی از مرطوب کننده های پوست نیز حاوی آلفاهیدروکسی اسید AHA هستند که لایه برداری سلول های مرده پوستی را انجام می دهد . محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که پوست خیلی خشک دارند .

برای سلامت پوست

بیش از پیش آب بنوشید . این کار به پوست شما رطوبت می بخشد و به غذای خود حتما روغن زیتون یا روغن ماهی ( کنسرو ساردین دارای مقدار زیادی روغن است ) و دانه های خوراکی اضافه کنید .

غذاهای سرخ شده و چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید . مصرف غذاهای پر از قند و شکر را کنار بگذارید و آب بیشتری بنوشید .

اگر پوست رنگ پریده دارید ، با خوردن گوشت قرمز به غذای خود ، آهن اضافه کنید . گیاه خوارانی که پوست رنگ پریده دارند باید اسفناج و بروکلی بخورند همچنین افراط در خوردن قهوه را کنار بگذارید و روز خود را با خوردن حبوبات با حداقل ۵ گرم فیبر ، آغاز نمایید .

 

پوست خشک را زیاد نشویید

پوست خشک یا پوستی که در اثر خشکی هوا خشک شده است را زیاد نشویید زیرا خشکی آن تشدید خواهد شد. از شوینده‌ها و پاک کننده‌های صابونی هم که به هیچ عنوان نباید استفاده کرد. حتما از پاک‌کننده‌های ملایم و طبیعی برای پوست خشک استفاده کنید و با مصرف مرطوب‌کننده‌های مناسب خشکی آن را درمان کنید.

بهترین مرطوب کننده پوست

 

عسل

از عسل می توانید برای درمان خشکی پوست استفاده کنید. عسل تنها باکتری های مضر را از پوست نمی زداید، بلکه دارای خواص صاف کنندگی است که خراش های پوست را ترمیم می کند. عسل یک مرطوب کننده پوست بی نظیر است. عسل خام را روی ناحیه مورد نظر پوست گذاشته و 10 دقیقه نگه دارید. سپس آن را پاک کنید.

روغن زیتون

روغن های طبیعی گزینه هایی فوق العاده هستند زیرا می توانند جایگزین بعضی از مواد محافظتی پوست شوند. ” به گفته دکتر دبرا جالیمان Debra Jaliman ، متخصص پوست: ” روغن زیتون حاوی ویتامین E، پلی فنول polyphenols و فیتو استرول (ساختمانی مشابه کلسترول و استروئیدها دارند و در گیاهان یافت می‌شوند) phytosterols است که در واقع شامل چربی نباتی است که مرطوب کننده است و می توان از آن، هم برای صورت و هم بدن استفاده کرد. اگر احساس می کنید بیش از حد سنگین است می توانید با کمی آب قبل از استفاده آن را رقیق کنید.

 روغن نارگیل

روغن نارگیل فقط یک مرطوب کننده خوب برای صورت نیست بلکه می توانید از آن برای تمام بدن هم استفاده کنید. به گفته متخصص پوست دکتر تی سیپورا شین هاوس Tsippora Shainhouse : ” روغن نارگیل مرطوب کننده و ضد التهاب است و برای پوست های خشک و پوست های مستعد به اگزما و آلرژی هستند، عالی است. از این روغن به عنوان مرطوب کننده هنگام خواب یا هر زمان دیگری می توانید استفاده کنید به خصوص بعد از دوش گرفتن که با حوله بدنتان را خشک کرده اید. برای پاشنه پا و دست ها می توانید از این روغن استفاده کرده و سپس رویش را با جوراب ضخیم یا دستگش غیر لاتکس (غیر پلاستیکی) بپوشانید.

 

 آووکادو

آووکادو حاوی چربی های سالم امگا۳ و آنتی آکسیدان هایی است که آن را تبدیل به یک انتخاب عالی کرده است. مصرف آن از التهابات پوستی که منجر به پیری می شوند، جلوگیری می کند. استفاده از آن به عنوان ماسک صورت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اثر نرم کنندگی و مرطوب کنندگی فوری دارد.

 

 آلوئه ورا

به گفته دکتر جالیمان Jaliman : ” ژل آلوئه ورا (مایع ژلاتینی که داخل گیاه است) مایعی روشن است که از گیاه آلوئه ورا گرفته می شود و حاوی چربی، ویتامین ها و اسید آمینه است و خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد. ژل آلوئه ورا را می توانید به صورت خالص به عنوان مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

گلیسیرین 

گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی و ترکیبی از پلیول ساده است که از تری گلیسیرید موجود در منابع مختلف گیاهی و حیوانی استخراج می شود و به دندان ها نیز هیچ آسیبی نمی رساند. از لحاظ کاربرد لوازم آرایشی و به خصوص برای پوست، گلیسیرین یکی از بهترین مواد مورد استفاده می باشد. در واقع گلیسیرین موجود در صابون برای افرادی که پوست های بسیار حساس دارند، مفید است.

ماست

ماست دارای خواص ضد التهابی می باشد که برای درمان خشکی پوست بسیار مفید است. ماست همچنین حاوی اسید لاکتیک است که باکتری ها و جرم هایی را که باعث خشکی پوست می شوند، از روی آن می زداید. برای استفاده از ماست، صورت، پاها، و دستها را با ماست پوشانده و به مدت 10 دقیقه رها کنید.

شیر

اگر برای درمان خشکی پوست به دنبال راهکار هستید، شیر می تواند بسیار کمک کننده باشد. شیر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، یک منبع فوق العاده برای تغذیه پوست است و پوست های خشک و خارشی را تسکین می‌ دهد. برای استفاده از شیر، کمی از آن را روی یک پارچه ریخته و به مدت 5 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشوئید. مطمئن باشید این کار به ترمیم پوست شما کمک مطلوبی خواهد کرد.

منبع: یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا