درمان بیماری ها

خوراکی هایی که باعث کاهش فشار خون می شوند

در یک تحقیق مشخص گردید که آب نارگیل، تا ۷۱ درصد باعث کاهش فشار خون می شود.آب نارگیل علاوه براینکه خوشمزه است بلکه می‌تواند یک محلول طبیعی برای پایین آوردن فشار خون شما باشد.در مطالعهای دیگر فواید این نوشیدنی را برای قلب نشان داده است. با کمال تعجب مشخص شد که آب نارگیل، فشار خون ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه را پایین آورد.

خواص شگفت انگیز آب نارگیل برای کاهش فشار خون

آب نارگیل، یک مایع شفاف و روشن است که بسیار نشاط‌ بخش می‌باشد. آب نارگیل از نارگیل‌های سبز و جوان که هنوز بالغ نشده‌اند، گرفته می‌شود و درواقع از ۹۵ درصد آب تشکیل شده است.
به منظور پیدا کردن نارگیل مناسب، به دنبال نارگیل‌هایی باشید که سفید و صاف هستند و یک طرف‌شان نوک‌تیز است. اینها با نارگیل‌های معمولی که در میوه‌فروشی‌ها می‌بینید و قهوه‌ای و پوشیده از موهای ریز هستند، تفاوت دارند.
این نارگیل‌های جوان در بخش محصولات داخل‌ یخچالی فروشگاه خواهند بود، چون براحتی فاسد می‌شوند.
آب نارگیل سرشار از مواد مغذی حیاتی است و با نوشیدنی‌های ورزشی که با عناوین آب نارگیل به فروش می‌رسند، متفاوت است. این نوشیدنی در کشورهای گرمسیری، بسیار متداول و پرطرفدار است.
به علت مواد مغذی سالم موجود در این نوشیدنی و خاصیت آبرسانی بالای آن، واضح است که آب نارگیل یک جایگزین بسیار بهتر برای نوشیدنی‌های ورزشی سرشار از مواد افزودنی می‌باشد.

 

ویتامین های موجود در آب نارگیل و تاثیر آن بر کاهش فشار خون

درواقع یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ دریافت که آب نارگیل غنی‌شده با سدیم، در آبرسانی به بدن به اندازه‌ی نوشیدنی‌های ورزشی موثر بوده و درد معده‌ی کمتری ایجاد می‌کند. آب نارگیل به دلیل پروفایل تغذیه‌ای چشمگیرش، بهتر از نوشیدنی ورزشی است، ازجمله:

ویتامین‌های گروه ب، مواد معدنی، عناصر کمیاب (مانند زینک، سلنویم، دید، سولفور و منگنز).
۵ الکترولیت ضروری (پتاسیم، سدیم، فسفر، منیزیم و کلسیم)
سیتوکینین‌ها: هورمون‌های گیاهی که می‌توانند با سرطان و پیری مقابله کنند.
اسیدهای آمینه، اسیدهای ارگانیک، آنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتونوترینت‌ها.
شاید قانع‌کننده‌ترین دلیل برای نوشیدن آب نارگیل، این حقیقت باشد که آن فشار خون را در ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان مطالعه کاهش داد.

فشار خون بالا می‌تواند به سکته‌ مغزی، سکته‌ی قلبی، نارسایی قلبی و … منجر شود. علاوه بر آن، فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی نارسایی مزمن کلیه است.

خوراکی هایی که باعث کاهش فشار خون می شوند

شیر

کلسیم و ویتامین اگر در کنار هم مصرف شوند فشار خون را بسیار پایین می آورند. شیر حاوی درصد بالایی کلسیم و ویتامین دی است و به همین دلیل در کاهش فشار خون بسیار موثر است.

                                                                   

ماهی سالمون، سرشار از امگا ۳
ماهی‌های چرب همانند ماکرل و سالمون مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که می‌تواند فشار خون را پایین آورده، التهاب را کاهش داده و تری گلیسرید را هم پایین بیاورد.علاوه بر این منابع، ماهی قزل آلا دارای ویتامین D است. غذاهای کمی دارای ویتامین D هستند و این ویتامین دارای ویژگی‌هایی است که می‌‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

جو دوسر

یک کاسه بلغور جو دوسر خوشمره به عنوان صبحانه  کاهش فشار خونتان را در پی خواهد داشت. بلغور جو دوسر یکی از غذاهای به شدت توصیه شده برای بیماران فشار خونی است، به لطف محتوای عالی فیبر و پروتئینی که دارد . میتوانید به کاسه صبحانه خود میوه های مثل بلوبری و بلک بری که قند پایینی دارند اضافه نمایید.

لبو 

لبو علاوه بر فیبر، ویتامین و محتوای معدنی که دارد منبعی غنی از رسوراترول ( یک کاهش دهنده فشار خون ) است. فنول (نوعی آنتی اکسیدان ضد سرطان) موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز با چربی های شکمی مبارزه میکند.کوئرستین، فلاونوئیدی است که بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا ابزاری موثر در کاهش فشار خون بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش میدهد.

 

آب انار
انار میوه‌ای بسیار مغذی است که هم می‌توانید از خود میوه لذت ببرید و هم از آب آن. مطالعه‌ای نشان داد که نوشیدن یک فنجان آب انار به مدت چهار هفته و یک بار در روز در بازه زمانی کوتاهی فشار خون را کاهش می‌دهد.آب انار، نوشیدنی بسیار خوش طعمی برای یک صبحانه‌ی سالم می‌تواند باشد. اگر می‌خواهید از آب میوه‌های آماده استفاده کنید، حتما نوع بدون قند اضافی آن را تهیه کنید، زیرا قند  اضافه می‌تواند فواید انار را بی‌اثر کند.

اسفناج

اسفناج با داشتن ویتامین های گروه A جریان خون را در رگها راحت تر م یکند و علاوه بر کاهش فشار خون از ابتلا به سکته های فلبی و مغری جلوگیری می کند.

 

زالزالک

زالزالک برای کاهش فشار خون است که هزاران سال در طب سنتی چین بکار برده شده است. جوشانده ی زالزالک تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون را داراست. و مکمل های آن به شکل قرص، شربت و چای در بازار موجود است.

 ماست

مصرف ماست کم چرب موجب کاهش فشارخون می شود، در حقیقت پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت فیزیکی منظم، از ابتلا به بیماری های مزمن از جمله فشارخون بالا پیشگیری می کند. بررسی منظم فشارخون برای اغلب افراد به ویژه سالمندان ضروریست زیرا در بیشتر مواقع این اختلال علایمی به همراه ندارد.

                                                             

هشدار:

کسانی که فشار خون بالا دارند از خوردن بادنجان، گوجه فرنگی، نمک،  انواع شیرینی ها،قهوه و مواد نفاخ پرهیز کنند. عصبی وخشمگین شدن نیز فشار خون را بالا می برد.

اشخاص دارای فشار خون  در مصرف جوانه ی گندم احتیاط کنند.

همچنین این افراد سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها ، سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور را نباید مصرف کنند.

منبع: یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا