درمان بیماری هاسلامتی

سرماخوردگی و آنفولانزا چیست ؛ درمان های سریع و خانگی

سرماخوردگی و آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی ناشی از ویروس ها است. علائم مربوط به آنفلوآنزا مشابه هستند، و ممکن است شامل تب، سردرد و درد عضلانی و ممکن است اسهال خفیف، به ویژه در کودکان باشد.

سرماخوردگی و آنفلوآنزا همیشه به علت ویروس ایجاد می شوند و لازم نیست از هر گونه آنتی بیوتیکی قوی برای درمان آن استفاده کنید، تا با سیستم ایمنی بدن مبارزه کند.

یک دز کوچک ویروس از طریق قطره های عطسه یا سرفه به هوا و یا توسط انگشت های آلوده به دهانه بینی وارد می شود. سپس ویروس به عقب بینی می رود، جایی که خود را به ناحیه آدنوئید متصل می کند و شروع به تولید می کند.

 

سرماخوردگی و آنفولانزا چیست ؛ درمان های سریع و خانگی
سرماخوردگی و آنفولانزا چیست ؛ درمان های سریع و خانگی

علائم / نشانه های سرماخوردگی و آنفولانزا

سرفه خشک

تب

تب متوسط تا بالا (اگرچه همه افراد مبتلا به سرماخوردگی تب را تجربه نمی کنند)

گلو درد

لرزیدن

درد شدید عضله یا بدن

سردرد

آبریزش بینی

خستگی عمیق (ممکن است تا دو هفته ادامه یابد)

 

راه های  جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

خوابیدن و خوردن به اندازه کافی باعث جلوگیری از سرماخوردگی می شود.

مصرف بیشتر میوه به عنوان منبع ویتامین C، میوه مانند پرتقال، گوجه فرنگی، و دیگر میوه کمک می کند.

همیشه دست های خود رابشویید

بر خلاف آنچه که بسیاری از مردم تصور میکنند، سرماخوردگی از سرد شدن یا مرطوب شدن بوجود نمی آید ،اما براحتی میتواند از فردی به فرد دیگر انتقال یابد .به منظور جلوگیری از گسترش ویروس به دیگران، فرد بیمار باید به طور جداگانه غذا بخورد و بخوابد و مراقبت ویژه ای را برای دور نگه داشتن نوزادان کوچک انجام شود. او باید بینی و دهان خود را هنگام سرفه یا عطسه پوشش دهد و دستها را هر چند وقت یکبار شستشو دهد.

 

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

اگرچه واکسن های آنفولانزا می توانند از سوء هاضمه های خاصی جلوگیری کنند، پس از اینکه بیمار شدید شد، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. در عرض ۴۸ ساعت پس از شروع علائم، علائم را از بین ببرید

آسپرین یا استامینوفن به کاهش دمای بدن کمک می کند و باعث کاهش درد شدید بدن می شود.

مقدار زیادی مایعات بنوشید.

هیچ رژیم غذایی خاصی لازم نیست. با این حال، آب میوه ها، به ویژه آب پرتقال یا لیموناد مفید است.

مقدار زیادی استراحت کنید.

آنتی بیوتیک ها آنفلوانزا را درمان نمی کنند. آنها فقط در برابر باکتری ها کار می کنند و آنفلوآنزا به علت یک ویروس ایجاد می شود. اگر یک عفونت ثانویه در گوش، سینوس ها یا ریه ها (مانند پنومونی یا برونشیت) دارید، ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

 

سرماخوردگی و درمان خانگی

سیر

یک آنتی بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد باکتری است، سیر می تواند تقریبا هر بیماری را برطرف کند. برای بیشترین اثر، ۱-۲ دانه سیررا خرد کنید و در یک لیوان آب بریزید و به سرعت بنوشید.

تبصره: زنان باردار نباید روزانه بیش از ۱ سیر مصرف کنند و کودکان اغلب در برابر این درمان مقاومت می کنند.

مایعات داغ

این یکی روش غریزی است، اما چای های گیاهی گرم و آب لیمو داغ در از بین بردن نشانه های اولیه بیماری موثرند. گرما موجب تقویت سیستم ایمنی می شود و انواع گیاهان می توانند به رفع عفونت کمک کنند.

بخار صورت

۲ قاشق چای خوری از آویشن، رزماری و پونه را به یک کتری آب اضافه کنید و دربش را به مدت ۵ دقیقه با یک درپوش بپوشانید و سپس درب را برداشته و صورت خود را روی آن قرار دهید و حوله را روی سر خود بگذارید تا بخار جمع شود .این باعث کاهش تراکم و کشتن ویروس ها و باکتری ها در ریه ها، برونش ها یا سینوس ها می شود. همچنین شما می توانید ۱/۲ فنجان سرکه را در بخار استفاده کنید به مبارزه با بیماری کمک خواهد کرد.

حذف مواد غذایی سفید

در اولین نشانه بیماری، به طور کامل تمام غذاهای سفید از رژیم غذایی را حذف کنید. این شامل دانه ها، قندها، شیر، پنیر، لبنیات، شیرین کننده ها، سودا و غیره می باشد. این غذاها عملکرد ایمنی را سرکوب می کند و توانایی بهبود بدن را کاهش می دهد. هنگامی که شما بیمار هستید، در واقع نیازی به خوردن غذاهای زیادی ندارید، زیرا بدن نیاز به تمرکز بیشتر در بهبودی دارد تا هضم. خوردن سوپ تازه مرغ و نوشیدن مایعات داغ برای حفظ قدرت مفید است.

هیدراته کردن بدن و استراحت

اگر بدن در معرض تب است (بدین معنی است که با بیماری مبارزه می کند) بهترین حمایت شما می تواند این باشد که آب و چای های گیاهی را به اندازه کافی مصرف کنید. بدن نیاز به چند ساعت استراحت اضافی در روز در هنگامی که بیمار است و اغلب چند لیوان آب اضافی نیز دارد. اگر تب را دارید، آب کافی مصرف کنید

خود را گرم نگه دارید

عفونت قفسه سینه مانند برونشیت و پنومونی می تواند پس از سرد شدن اتفاق بیفتد، زیرا سیستم ایمنی بدن شما به طور موقت تضعیف می شود.

 

بیشتر بخوانید :

سرماخوردگی کودکان چه علائمی دارد و چگونه بهبود می یابد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا