درمان بیماری هاسلامتی

هیپوتیروئیدی چیست ؛ با داروهای خانگی برای کم کاری تیروئید آشنا شوید

کم کاری تیروئید چیست ؟

التهاب تیروئید به عنوان کم کاری تیروئید نامیده می شود که ناشی از فعالیت غده تیروئید است. این در درجه اول به علت نوسان در میزان متابولیسم بدن است که توسط غده تیروئید تنظیم می شود.

هیپوتیروئیدی بدین معنی است که تیروئید مقدار کافی هورمون های تیروئید – تیروکسین (T4) و تیروئیداتیرونین (T3) را تولید نمی کند. این امر باعث احساس خستگی، افزایش وزن، کم شدن اشتها، احساس سردی، ضربان قلب آهسته، ضعف، یبوست و افسردگی می شود. هیپوتیروئیدی بیشتر در افراد مسن و زنان مشاهده می شود ومیتواند بر بارداری، پری مونوپوز یا بعد از یائسگی نیز تاثیر بگذارد.

هیپوتیروئیدی چیست ؛ با داروهای خانگی برای کم کاری تیروئید آشنا شوید

علل هیپوتیروئید

سمیت ناشی از تابش و قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین

کمبود ید و سلنیوم

عدم تحمل غذایی و آلرژی به گلوتامین و کازئین A1

کورتیزول بالا به علت استرس بیش از حد

 

علائم کم کاری تیروئید

بعضی از نشانه های رایج ممکن است خستگی، حساسیت به سرما، خشکی پوست، صورت پف کرده، گرفتگی عضلات، افزایش ناگهانی وزن، افسردگی و حتی ناخن های شکننده و موهای خشن باشد. یکی از علائم عفونت در غده تیروئید است.

در زیر چند راه حل خانگی وجود دارد که به کاهش شیوع کم کاری تیروئید کمک می کند که موجب تحریک در غدد تیروئید می شود.

 

مواد معدنی برای کم کاری تیروئید

هیپوتیروئیدی می تواند با افزایش مصرف مواد معدنی مانند مس، روی، کلسیم و منگنز بهبود یابد. افزایش مصرف این مواد معدنی باعث می شود که واکنش های متابولیکی در تیروئید و عملکرد به درستی تبدیل انجام شود.

 

ویتامین B برای کم کاری تیروئید

اگر شما با کم کاری تیروئید روبرو هستید، بهتر است مقدار مناسب ویتامین B را که شامل B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 است، مصرف کنید. این ویتامین ها به کاهش علائم هیپو تیرویدیسم کمک می کنند. بنابراین، ویتامین B برای یک عملکرد حیاتی تیروئید لازم است. بنابراین، سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

روغن نارگیل برای درمان کم کاری تیروئید

روغن نارگیل حاوی یک زنجیر طولانی از اسیدهای چرب است که به بهبود فرایند عملکرد غده تیروئید کمک می کند و همچنین باعث تقویت انرژی می شوند. همچنین در بالا بردن دمای پایه بدن کمک می کند .همیشه از روغن نارگیل در پروسه پخت و پز استفاده کنید یا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بردارید و آن را به یک لیوان شیر اضافه کنید و سپس آن را مخلوط کنید وهر روز صبح با صبحانه بخورید.

 

ویتامین D برای درمان طبیعی کم کاری تیروئید

مکمل های ویتامین D بهترین درمان کم کاری غده تیروئید هستند. با استفاده ازدر معرض قرارگرفت آفتاب میتوانید ویتامین D دریافت کنید.صبح از خواب بیدار شوید و سعی کنید در هوای آزاد راه بروید. ورزش کنید.

 

ویتامین A برای درمان مشکلات تیروئید

یکی از راه های بسیار موثر برای درمان تیروئید، افزایش مصرف ویتامین A است. شامل هویج، تخم مرغ و سبزیجات سبز تیره می شود. سبزیجات و تخم مرغ منبع اصلی ویتامین A هستند. ویتامین A بهترین راه برای از بین بردن  کم کاری تیروئید در خانه است.

 

درمان زنجبیل برای هیپوتیروئیدی

زنجبیل حاوی روی، منیزیم و پتاسیم است. دارای خواص ضد التهابی است وبه بهبود عملکرد تیروئید کمک میکند. جویدن زنجبیل خام یا حتی اضافه کردن زنجبیل به غذاها به افزایش میزان هورمون تیروئید کمک می کند.

 

گردو سیاه برای عملکرد مناسب تیروئید

گردو سیاه منبع مواد معدنی مانند ید و منگنز است. این مواد معدنی به عملکرد تیروئید کمک می کند.

 

نکات مکمل برای کم کاری تیروئید

هشت لیوان آب خالص در روز بنوشید. سطح مایع برای کل سیستم غدد درون ریز شامل تیروئید حیاتی است.

افزودن میوه های تازه و سبزیجات به رژیم غذایی سلامت شما را بهبود می بخشد. غذاهایی مانند آجیل، دانه، غلات و حبوبات در انواع گیاهان دارویی مناسب هستند.

فیبر به افزایش سدیم کمک می کند و هورمون های قدیمی بدن را نیز از بین می برد. این به کنترل قند خون کمک می کند. بهترین منابع غذایی غنی از فیبر عبارتند از برنج قهوه ای، کینو، جو، گاو، عدس، لوبیا، میوه و سبزیجات.

بیمار هیپوتیروئید باید از برخی غذاها و مکمل ها که بر جذب داروهای تیروئید تاثیر می گذارد نظیر گردو، لوبیا سویا، مکمل های آهن مولتی ویتامین، کلسیم، آنتی اسیدها، منیزیم یا آلومینیوم آگاه باشند و در مصرف آنها اصراف نکنند.

 

بیشتر بخوانید :

بررسی علل و علائم کم کاری تیروئید و روش تشخیص آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا