زیبایی

عمل جراحی کاشت مو ؛ دلایل عدم موفقیت و نکاتی مهم برای عمل موفقیت آمیز کاشت مو

نگرانی یک واکنش طبیعی انسان است مخصوصا قبل از عمل جراحی زیبایی مانند کاشت مو. ضمنا ، ارزش رضایتی که از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی کاشت مو به دست می اید بیش از انتظارات بیمار است. اگر شما برنامه ریزی کرده اید که عمل جراحی کاشت مو FUE را انجام دهید لازم است خودتان را درمورد مراحل و پروسه این عمل به خوبی آموزش داده و آگاهی کسب کنید. به طور قطع میزان آگاهی شما از مشکلاتی که ممکن است در این عمل با ان روبرو شوید بسیار مفید بوده و موجب پیشگیری از آنها میشود.

چرا عمل جراحی کاشت مو با شکست مواجه میشود.

بر اساس آنالیز اطلاعات جمع آوری شده از عمل های ناموفق کاشت مو از گوشه نقاط دنیا و حتی در این تحقیق بیمارانی که زیر عمل ترمیمی جراحی کاشت مو متفاوت هم رفته بودند از نتایج عمل کاشت مو خود ناراضی بودند.
از اطلاعات به دست آمده ۵ دلیل عمده که بیشتر موجب ناموفق بودن عمل جراحی کاشت مو در بین بیماران شده است شناسایی شدند.
چه چیزی عامل احتمالی شکست در عمل جراحی کاشت مو است ؟

جراح کم تجربه یا بی تجربه

این حقیقت محض است که ما با تمرین می آموزیم و یاد میگیریم. دقیقا این مساله در عمل جراحی کاشت مو FUE و حتی DHI بسیار صادق است. برای موفقیت جراح در این عمل جراحی کاشت مو به زمان زیاد و زحمت فراوان نیاز است تا شخص در این کار ماهر شود. البته این حرف درستی نیست که هر بیمار یک مورد برای آزمایش و کسب تجربه پزشک است.

در برخی مواقع عمل جراحی کاشت مو توسط جراحی نا وارد انجام میشود. در نتیجه ان موی پیوندی به خوبی در جای ان کاشته نمیشود. مرحله قرار دادن می پیوندی یا کاشت ان و نحوه کاشت ان در این عمل بسیار مهم است و نقش اصلی را دارد. در نهایت عمل با شکست مواجه میشود. بنابر این پیش از عمل باید از با تجربه بودن و تبحر جراح خود اطمینان حاصل کنید.

یک پزشک متبحر و ماهر نسبت قسمت های دهنده و پذیرنده مو در پوست سر را به دست می آورد و بر اساس ان کاشت انجام میشود. اما پزشک نا وارد معمولا اشتباه می افتد انتظار دارد که قسمت های دهنده کاشت مو دایمی هستند. اگر پزشک به صورت فلیکر های گروهی را از قسمت دهنده و غیر دهنده کشت بدهد نتایج عمل هم در قسمت اهدا کننده و غیر اهدا کننده نا موفق خواهد بود.

مراقبت های ضعیف و کم پس از عمل کاشت مو

مراقبت از خود پس از عمل کاشت مو به اندازه خود عمل مهم است. به دنبال عمل کاشت موی شما،پزشک شما یک سری دستور العمل هایی را برای مراقبت های پس از عمل به شما خواهد داد. این دستورالعمل ها شامل اطلاعات لازم و نکاتی است که شما در روزها و هفته های بعد باید بدانید و رعایت کنید.
بسیار دیده شده است که بیماران پس از کاشت مو، آهی های کاشت را میخرند یا سر را به طرزی نه درست میشیند به گونه ای که به ریشه های کاشته شده آسیب وارد میشود.

در برخی مورد عفونت های جدی ایجاد میشود به خاطر رعایت نکردن نکات بهداشتی و بهداشت فردی. از تابش ور آفتاب بر ناحیه های کاشت مو خودداری کنید. این کار موجب عرق کردن این نواحی شده و موجب رشد باکتری در نواحی کاشت مو میشود. بهترین کار رعایت نکاتی است که پزشک شما به شما متذکر میشود.

همه افراد کاندیدای ایده الی برای عمل کاشت مو نیستند.

عمل جراحی کاشت مو میتواند بسیار جالب و تاثیر گزار در زندگی اشخاص باشد. اما توجه داشته باشید که همه افراد کاندیدای خوبی برای این عمل زیبایی نیستند.

در چنین مواردی پیش از عمل اطلاعات پزشکی بیمار و خصوصیات وراثتی و تاریخچه بیمار بررسی میشود. که پزشک شما  در طی یک سری آزمایشات پزشکی و تست های متعاد و پروسه های خاص شاخص هایی را برای این عمل بررسی میکند. از جمل این شاخص ها بررسی دلایل و عوامل ریزش مو و میزان ریزش مو و دسته بندی حالت ریزش موی شما است. مشخص شدن این فاکتور ها کمک زیادی برای تعیین اینکه شما کاندیدای خوبی برای این عمل جراحی زیبایی هستید یا نه میدهد.

در این مورد جای نگرانی نیست با آزمایشات فوق خیلی راحت میتوان تشخیص داد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای عمل کاشت مو هستید یا خیر . گاهی اوقات دجه ریزش مو به اندازه ای نیست که شخص نیاز داشته باشد عمل کاشت مو انجام دهد. به بیان دیگر شخص هنوز آماده لازم برای عمل کاشت مو را دارد. اگر شما پیش از آمادگی برای کاشت مو بروید موهای در حال ریزش شما میریزند و موهای کشته شده مانند جزیره ای در وسط سر شما دیده میشود.

باید اطمینان حاصل شود که قسمت های دهنده به میزان کافی فولیکول دارند . اگر میزان ان کم باشد پس از مدتی در قسمت های دهنده موها نازک میشوند و میریزند. دیگر اینکه ممکن است ریزش مو به خاطر استرس یا کلسترول بالا باشد که باید به شیوه ای دیگر درمان شود.

سو تفاهم و زود قضاوت کردن

باید بداند که نتایج عمل کاشت مو تا دوازده ماه پس از ان به طور کامل خود را نشان میدهد. بنابر این نباید به ظاهر اولیه نواحی کاشت مو عمل خود را قضاوت کنید. باید صبور باشد و آگاهانه این عمل را بپذیرید و در مراحل اولیه کار عمل خود را قضاوت نکنید و نام ان را شکست نگذارید.

منبع : drserkanaygin

وب سایت یک دکتر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا