درمان بیماری هازیبایی

لیفت و کشیدن پوست گردن ؛ انواع درمان افتادگی پوست گردن و راههای پیشگیری از آن

یکی از مشخص ترین علایم افزایش سن کاهش سفتی پوست است. همانگونه که ما مسن تر میشویم پوست ما نیز خاصیت الاستیکی را که در سالهای جوانی داشت به مرور از دست میدهد. به این ترتیب پوست دچار افتادگی و آویزان شدن میشود. این پروسه بیشتر در پوست صورت و گردن مشخص و قابل دید است. اگرچه شما نمی توانید زمان را به عقب بر گردانید اما میتوانید اقدام موثری بکنید و به دنبال راههای درمان خانگی یا با معالجات لیفت و کشیدن پوست گردن به درمان افتادگی پوست گردن بپردازید.


سفت کردن پوست با تغیر روش زندگی پیشگیری روشهای درمان خانگی خانگی

برای آنکه محتاج معالجات لیفت و کشیدن پوست گردن نشوید حتما روزانه نرمش های لازم برای گردن را انجام دهید. روزانه ماهیچه های صورت و گردنتان را تمرین و نرمش دهید. تمرین های متعددی شامل تمرینات کششی و گرم کردن برای ماهیچه های گردن و قسمت پایین صورت وجود دارد. در طول روز یک یا دو بار آنها را تکرار کنید. این تمرینات موجب افزایش استقامت گردن و سفت شدن ان نیز میشود که ظاهر ان را سفت تر و زیبا تر میکند.

تمرینات گردن 

– کف یک دست را روی پیشانی قرار دهید پیشانی را به کف دستتان فشار دهید و اجازه دهید که به جلو حرکت کند. شما احساس خواهید کرد که ماهیچه های گردنتان در حال فعالیت هستند. این وضعیت را ده ثانیه نگه دارد. سپس دستتان را پشت سرطان بگذارید . سر را به عقب فشار دهید. ده ثانیه این وضعیت را نگه دارید.

– بنشینید و کمرتان را صاف بگیرید. سرطان را به عقب ببرید به طوری که چانه شما به سمت سقف باشد و لب های شما بسته باشند. سپس ادای جویدن در بیاورید. شما به خوبی احساس خواهید کرد که ماهیچه های گردن و صورت شما درگیر شده اند. این حرکت را بیست بر تکرار کنید.

– مجددا بنشینید و کمرتان را صاف بگیرید. به گونه ای که چانه شما به سقف اشاره کند و لبهای شما بسته باشند. این دفعه لب هایتان را به حالت بوسه نگه دارد. این حرکت را دوبار انجام دهید. این حرکت شبیه حرکت قبل است اما قسمت های دیگری از ماهیچه های گردن و صورت را درگیر میکند.

– در این حرکت بسیار مراقب و با احتیاط رفتار کنید. زیرا انجام اشتباه این حرکت میتواند به گردن شما آسیب بزند. به روی تخت بخوابید به گونه ای که سر شما از لبه تخت بیرون باشد. به آرامی و با دقت سر خود را بالا بیاورید با استفاده از گردن . سپس به آرامی و با دقت مجددا سر خود را با حرکت گردن پایین ببرید. این حرکت را ۵ بار انجام دهید. چنانچه احساس درد کردید سریعا ورزش را قطع کنید.

رژیم غذایی

– رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید. مصرف شکر را کاهش دهید ویتامین های مورد نیاز بدن را روزانه دریافت کنید. آب کافی بنوشید. چربی های سالم مصرف کنید. مصرف غذاهای سرخ کرده و پردازش شده را تا حد امکان کاهش دهید.

لیفت و کشیدن پوست گردن

در ادامه این مقاله به روشهای درمان و معالجات پزشکی برای لیفت و کشیدن پوست گردن می پردازیم.

جراحی پوست گردن

جراحی پوست گردن در مواردی انجام میشود که شخص کاهش شدید وزن داشته باشد وراهی جز بریدن پوست اضافه بدن بیمار نباشد. این عمل بر روی افراد سنگین وزن پس از کاهش وزن کافی و تثبیت در ان وزن انجام میشود. همچنین در افراد مسن که دچار افتادگی شدید غبغب و پوست گردن در اثر افزایش سن یا مصرف الکل نیز انجام میشود. از عوارض این نوع عمل تجمع لخته خون است که در مردان بیشتر اتفاق می افتد. در این حالت پزشک باید سریعا لخته را از محل ان خارج کند.

بوتاکس

این روش موقتی است. در محل خطوط گردن بوتاکس تزریق میشود و ماهیچه های این قسمت شل شده و خطوط برای مدت حد اکثر شش ماه محو میشوند.

ترماژ

در ترماژ لیفت و کشیدن پوست گردن با تابش امواج رادیوفرکانسی انجام میشود. در این روش امواج مستقیما در نقطه مورد نظر میتابد و ان ناحیه را سرد و سپس گرم میکند. نتیجتا تولید کلاژن افزایش مییابد. این عمل حدود نیم ساعت وقت میگیرد.

هایفو تراپی

در این روش، لیفت و کشیدن پوست گردن با تابش امواج اولتراسوند بر لایه های زیرین پوست گردن انجام میشود. در این روش به بافت های بدن اسبی نمیرسد و با گرم شدن و تحریک نقاط مورد نظر تولید کلاژن افزایش می یابد.در هایفو تراپی لیفت و کشیدن پوست گردن بیمار تنها در یک جلسه انجام میشود. نتایج این عمل پس از دو تا سه ماه قابل مشاهده است.

لیپو ساکشن ، تزریق کایبلا و لیزر

از جمله روشهای لیفت و کشیدن پوست گردن لیپوساکشن است. این عمل زمانی انجام میشود که چربی های زیر چانه و ناحیه غبغب زیاد باشد. در این روش، در طی یک جلسه، چربی ها با دستگاه گرم شده و سپس از بدن کشیده شده و خارج میشود. در روش تزریق کایبلا ، سلول های چربی میشکنند و جذب بدن میشوند. که این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار بهتر و کمتر تهاجمی است. روش کایبلا تا شش جلسه انجام میشود.

در روش لیزر یک فیبر خاص به محل مورد نظر وارد میشود و لیزر در ان نقطه تابیده میشود. فیبر فعال شده کلاژن و السطن را فعال میکند و موجب ذوب شدن چربی های گردن میشود. نتایج این عمل پس از شش تا دوازده هفته به طور کامل قبل مشاهده است.

منبع : wikihow
وب سایت یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا