درمان بیماری هادسته‌بندی نشده

افتادگی پوست صورت و گردن ، انواع روشهای پیشگیری و درمان خانگی و پزشکی

زمان و گذر عمر برای کسی صبر نمی کند و همگان مسن تر میشوند. به خاطر افزایش سن، ساختار  الاستین و کلاژن پوست خاصیت الاستیکی و انعطاف پذیری خود را از دست میدهند. پوست برخی از ترکیبات مولد مواد مقوی و عامل جوانسازی پوست را از دست میدهد. نتیجتا شخص دچار افتادگی پوست صورت و گردن و سایر قسمتهای بدن مانند بازو ها و رانها و شکم و … میشود. افزایش عمر موجب ضعیف شدن عضلات صورت و بدن میشود که از جمله عوامل اصلی افتادگی پوست صورت و گردن است.

علاوه بر افزایش سن، عامل دیگری که موجب کاهش خاصیت الاستیکی پوست میشود قرار گرفتن بی رویه پوست در معرض اشعه آفتاب است. همچنین سیگار کشیدن بی رویه، مصرف مداوم مشروبات الکلی، چاقی، حاملگی، نیز عامل دیگر افتادگی پوست صورت و گردن و بدن است. کاهش سریع وزن، رژیم غذایی فقیر از مواد مغزی و ویتامین ها نیزاز عوامل مهم افتادگی پوست صورت و گردن است.  مصرف اشتباه محصولات بهداشتی آرایشی مراقبتی پوست ، دهیدراته شدن پوست و استفاده از مواد شیمیایی آسیب زننده به پوست نیز موجب افتادگی پوست میشود.

روشهای پیشگیری و درمان های طبیعی برای افتادگی پوست صورت و گردن 

به طور طبیعی شما با استفاده از درمانهای خانگی میتوانید از پیری زود رس پوست و افتادگی ان جلوگیری کنید . انواع روشهای خانگی پیشگیری از افتادگی پوست در ادامه آمده است.

ماساژ صورت و گردن با روغن های گیاهی

  • روغنهای گیاهی مانند ویتامین E ، زیتون، بادام، آواکادو، روغن ارگان، پامچال ، خردل، رزماری، روغن ماهی سر شر از ویتامین Eهستند. روغن های خوراکی مانند زیتون نارگیل ویتامین E و روغن ماهی و امگا (۳،۶،۱۲ ) را در رژیم غذاییتان بگنجانید.
  • با این روغن ها هفته ای دو تا سه با پوست صورت و گردن را  از پایین به بالا و با حرکت دایره ای به مدرت بیست دقیقه ماساژ دهید. این روغن ها حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند . روغن های گیاهی مغزی به پوست نفوذ میکنند و ان را مرطوب نگه میدارند.  ویتامین E از افزایش چین و چروک پوست جلوگیری میکند. این روغن ها موجب جوانسازی سلول های پوست میشوند.
  • ماساژ مداوم و منظم  گردش خون در ناحیه صورت و گردن  را افزایش میدهد. نتیجتا کلاژن بیشتری تولید شده و سنتز میشود و پوست شروع به جوانسازی سلولها میکند. عضلات صورت را گرم و سفت میکند و از افتادگی پوست جلوگیری میکند.
  • چین و چروک پوست که در نتیجه تجمع ناهمگون چربی های زیر پوست است با ماساژ پوست با روغن های مغزی کمتر میشود.
  • به طور کلی کلیه روغن های گیاهی که حاوی ویتامین E هستند پوست را سفت میکنند و از افتادگی پوست جلوگیری میکنند. همچنین موجب درخشان شدن پوست و طراوت ان نیز میشوند.

ماسک صورت

 

  • ماسک آواکادو و عسل . آواکادو میوه ی پوست است. این میوه دارای ویتامین های A ، B و E است. آواکادو یک رطوبت رسان قوی به حساب می اید که در لایه های زیرین پوست نیز نفوذ میکند. آواکادو با افزایش سنتزن کلاژن پوست را سفت میکند و از افتادگی پوست صورت و گردن جلوگیری میکند.
  • ماسک عسل و سفیده تخم مرغ – سفیده تخم مرغ علاوه بر روشن کردن پوست صورت با داشتن پروتیین آلبومین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش میدهد. آنتی اکسیدان عسل موجب حفظ رطوبت ، طراوت و شادابی پوست میشود. این ماسک به صورت موثری از افتادگی پوست جلوگیری میکند. همچنین عسل را با پودر زردچوبه و خامه مخلوط کنید و بر پوست بگذارید.
  • ماسک آبلیمو عسل موز- این ماسک حاوی انواع مواد معدنی پتاسیم منیزیم آهن و ویتامین های مفید برای پوست از جمله A ، B و C و D و آنتی اکسیدان است. این ماسک موجب حفظ رطوبت پوست و سفت شدن ان میشود.
  • آلوورا ، آلوورا را هم روزانه میل کنید هم به صورت ماسک بر پوست صورت و گردنتان به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. میتوانید ان را با عسل نیز مخلوط کنید تا ماسک موثر تری شود.
  • خیار – ماسک مصری برای سفت شدن پوست های شل و افتاده است. این ماسک یک تونر طبیعی است و تاثیر جوانسازی مصری بر پوست صورت دارد. آب خیار را بگیرید و ان را بر پوست صورت و گردن بگذارید. همچنین میتوانید ان را با ماست مخلوط کنید و بر پوست بگذارید. یک ماسک خیار دیگر مخلوط سفیده تخم مرغ، ویتامین E و چند قاشق آب خیار است.
  • بعد از ماسک صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد بشویید.

 

روش های درمان پزشکی

 

از روش های درمان پزشکی میتوان مورد زیر را نام برد.

  • لیزر پوست با اشعه مادون قرمز . این نوع روش بی نیاز از جراحی است و کلاژن زیر پوست را گرم و سنتز میکند. استفاده از لیزر موجب سفت شدن پوست میشود. اما تاثیر ان مانند استفاده از تکنولوژی اولتراپی نیست.
  • لیپوساکشن. در لیپوساکشن چربی های اضافه زیر غبغب و شکم کشیده میشود. لیپوساکشن یک بی حسی موضعی دارد و برش کوچکی برای خارج کردن چربی ها.
  • هایفوتراپی برای افرادی با کاهش وزن سریع یا افتادگی پوست پس از حاملگی بسیار مناسب است. در این روش امواج التراساند استفاده میشود. این روش با سفت کردن عضلات و تحریک سنتز و رشد کلاژن افتادگی پوست در تمام قسمتهای بدن را درمان میکند.
  • جراحی پوست. این روش برای افراد بسیار چاق پس از کاهش وزن کافی و یا جراحی برای خارج کردن چربی ها بسیار مناسب است.  زیرا پوست اضافه در این مورد غیر قابل جمع شدن است و بهترین راه جراحی است.
  • بوتاکس- تزریق بوتاکس به صورت موقتی چین و چروک و خطوط پوست را صاف میکند. این روش دایمی نیست و باید مجددا پس از یک دوره تزریق شود.

 

منبع : top10homeremedies

وب سایت یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا