زنان و زایمان

آیا میشود در یک سیکل دوبار تخمک گذاری کرد؟ (پدیده تخمک گذاری دوقلو)

در حال حاضر، این یک سوال پیچیده است ودارای پاسخ ساده ای نیست! دو پاسخ متضاد به سوال بالا وجود دارد که واقعیت را برای شما درباره تخمک گذاری میگوید . که آیا شما در زمان تخمک گذاری ماهانه دو یا چند تخمک را آزاد می کنید؟به طور کلی و با توجه به حقایق پزشکی پذیرفته شده، شما یک بار در طی یک دوره تخمک گذاری می کنید و به طور پیش فرض این بدان معنی است که شما می توانید یک یا چند تخمک را در طول بیست و چهار ساعت آزاد کنید. برای فهمیدن بهتر مفهوم آن، اجازه دهید توضیح دهیم که چه اتفاقی در طی تخمک گذاری رخ می دهد:

tokhmak
تخمک گزاری

نکات کلیدی در تخمک گذاری

به طور طبیعی، زنان با تعداد / تعداد خاص تخمک متولد می شوند که هر ماه منتظر آزادی آنها در طی تخمک گذاری هستیم.

در واقع یک زن می تواند:

۱٫خونریزی قاعدگی را بدون تخمک گذاری داشته باشد.

  1. تخمک گذاری بدون خونریزی قاعدگی داشته باشد .
  2. همچنین می توانید دو یا چند تخمک را در طی تخمکگذاری آزاد کند، اگر چه به طور کلی معمولا یک تخمک در هر دوره آزاد میشود.
  3. دو تخمک میشود همزمان آزاد شود و اگر لقاح صورت گیرد صاحب فرزند دوقلوشود.

۵ .او می تواند یک چرخه نرمال داشته باشد که محدوده بین ۲۱ تا ۳۵ داشته باشد.

 

 آیا شما می توانید دو تخمک در یک چرخه آزاد کنید؟

یک زن می تواند دو تخمک را در طول دوره بیست و چهار روزه سیکل خود آزاد کند و هر دو تخمک بارور می شوند، و صاحب دوقلو میشوند. از لحاظ آماری احتمال شانس دوقلوها به طور طبیعی حدود ۱٫۷ درصد است (و همچنین باید توجه داشت که زن می تواند دو تخمک را آزاد کند اما هر دو لزوما بارور نمی شوند).

 

آیا می توانید دو یا چند تخمک را در طول یک دوره چرخه آزاد کنید؟

پاسخ خیر است! شما فقط طی یک دوره ۲۴ ساعته تخمک را آزاد می کنید. مثلا شما نمیتوانید تخمک را در روز ۱۴ سیکل خود و سپس در روز ۲۰ سیکل خود آزاد کنید.

 

 آیا می توانید دو تخمک را همان ۲۴ ساعت تخمک گذاری آزاد کنید؟

بله این امکان پذیر است! اگر یک چرخه کوتاه دارید، می توانید در همان ماه به طور تدریجی تخمکگذاری کنید، با این حال، شما در طی یک چرخه مشابه تخمکگذاری نخواهید کرد. به عنوان مثال، برخی از زنان دارای چرخه ۲۱ روزه هستند،بنابراین اگر آنها در یک ماه ابتدای ماه شروع به کار کنند، در ۹ یا ۱۰ ماه تخمک گذاری میکند و سپس در هفته سوم قاعده میشوند. پس از آن، چرخه دوباره در حدود ۲۲ از همان ماه شروع خواهد شد و تخمک گذاری می تواند دوباره در ۳۰ و ۳۱ ماه انجام شود. با این حال، اکثر زنان چرخه متوسط ۲۸ روز را دارند.

احتمال  و دلایل بارداری چندقلو به چه عواملی بستگی دارد؟

احتمال این مورد زمانی بالاتر میرود که زنان  می‌خواهند در سن بالا باردار شوند. با افزایش سن، تغییراتی در هورمون‌ها ایجاد می شود که باعث می‌شود بدن  شما هر بار بیش از یک تخمک آزاد کند.

اما باید توجه داشت یکی دیگر از مهمترین دلایل استفاده از داروهای تقویت بارداری است که با افزایش دسترسی مراکز باروری و درخواست زوج ها احتمال وقوع چند قلو زایی را بالا می برد.

 

بیشتر بخوانید : 

بارداری خارج از رحم (Ectopic Pregnancy) ؛ علل و نشانه های این عارضه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا