درمان بیماری هادسته‌بندی نشده

عرق کردن کف دست چه راه حل‌هایی دارد؟دلیل آن چیست؟

عرق کردن کف دست 

عرق کردن  کف دست ها یک مشکل هورمونی است، البته اگر غیر قابل کنترل باشد. این وضعیت پزشکی مشکلی است که باعث کاهش اعتماد به نفس و احساس خجالت زده بودن فرد می شود.

مشکل عرق کردن و لغزنده بودن کف دست ها می تواند بر زندگی اجتماعی، تحصیلات و حرفه ای فرد تاثیر گذار باشد. اگر شما فردی هستید که از این مشکل رنج می برید حتما لحظاتی که عرق از دست شما چکه می کند را تجربه کرده اید.

عامل اصلی عرق کردن کف دست استرس و نگرانی است. هنگام ملاقات با افراد جدید یا موقع انجام یک مصاحبه ی شغلی ممکن است لحظاتی را تجربه کرده باشید که احساس بی دست و پایی می کنید و احساس می کنید که دست هایتان خیس عرق شده اند. در شرایط عادی شما به اندازه ی کافی دست های خود را پاک می کنید. اما اگر از افرادی هستید که از مشکل هایپرهیدروزیس رنج می برید، دست های شما در چند ثانیه ی کوتاه خیس از عرق خواهند شد. این مسئله معمولا مشکلاتی به همراه دارد. در چنین شرایطی آرام بودن و خونسرد بودن تقریبا غیر ممکن است.

چرا دست هایی که بیش از حد عرق می کنند خیلی سرد هستند؟

جواب این است که برخلاف تصور مردم عرق کردن ناشی از جریان خون ضعیف در اندام نیست. دست های سرد به طور مستقیم با تعریق بیش از حد مرتبط است. مایعات (مثل عرق دست) ۲۰ برابر سریع تر گرما را از بدن خارج می کنند . هنگامی که دست شما مدام عرق می کند و شما آن را خشک می کنید ۲۰ برابر بیشتر از سایر افراد دست شما خنک می شود. این موضوع در فصل سرما بویژه باعث یخ کردگی و احساس خستگی در دست های شما می شود.

درمان عرق کردن کف دست

برای رهایی از این مشکل درمان هایی وجود دارند که شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

اولین راه استفاده از دارو های ضد عرق است. برای استفاده از این داروها که موضعی هستند چند نکته باید رعایت شود:

شب ها قبل از خواب دست های خود را ضد عفونی کنید.

بر روی پوست کاملا خشک استفاده کنید.

هنگامی که محلول استفاده کرده اید، هرگز دست های خود را روی همدیگر قرار ندهید. انجام این کار باعث تحریک شدن پوست می شود.

اگر داروهای ضد عرق در مورد شما جواب نمی دهد راه حل بعدی استفاده از آینتوفروسیس است. ثابت شده است که استفاده از این دستگاه میزان موفقیت چشمگیری ( تا ۸۱% کاهش در تعریق) در افراد داشته است. این دستگاه یک دستگاه پزشکی است که در مطب یا خانه استفاده می شود. در این دستگاه از آب برای هدایت جریان الکتریکی خفیف از طریق سطح پوست استفاده می شود. ذرات معدنی آب و جریان الکتریکی در لایه ی بیرونی پوست خروجی عرق را مسدود می کنند که باعث می شود تعریق کف دست به طرز چشمگیری کاهش یابد.

یکی دیگز از گزینه های درمان برای کف دست ها بوتاکس است. در این روش بوتاکس به کف دست تزریق می شود و تعریق را به طرز چشم گیری کاهش می دهد. اثرات این روش تا ۶ ماه است ، اما تزریق آن دردناک است. پزشکان مجرب برای کمک به تزریق راحت تر از تکنیک یخ یا ارتعاش استفاده می کنند.

استفاده از بوتاکس برای درمان پرکاری هورمونی موثر است. فقط برای این کار بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه شود.

منبع:

electroantiperspirant

sweathelp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا