درمان بیماری ها

زخم معده خود را با روش های خانگی درمان کنید

هر باری  که شما دچار زخم معده میشوید، به جای اینکه یک درمان سرشار از آنتی اسیدها  و آنتی بیوتیک هارا پشت سر بگذارید میتوانید روش های سالمتر دیگری را که برای درمان مشکل شما وجود دارد، امتحان کنید. در اینجا سه روش برای درمان زخم معده به طور طبیعی را برای شما آورده ایم .

۱٫ موز

موز با افزایش ترویج سلولی در معده، می تواند زخم معده را بهبود بخشد.

بله، موز فروتن و خوشمزه برای نجات شما آمده است! تحقیقات نشان می دهد که خوردن موز، رسیده یا نابالغ، می تواند از معده در برابر زخم معده محافظت کند. اول، موز باعث تقویت مقاومت مخاطی معده به اولسرفن ها از طریق یک فلاونوئید طبیعی به نام لوکوسیانیدین می شود . دوم، زخم ها را با القای ترویج سلولی، بهبود میدهد. توصیه من این است از خوردن یک موز در روز شروع کنید و به تدریج تعداد ان را زیاد کنید .تا حدود ۱۲ ساعت بعد خوردن موز درد معده شما تسکین می یابد. یا میتوانید موز را پودر کنید سپس آن را به یک لیوان آب اضافه کنید وچند بار در روزبنوشید.

 

۲٫ کپسی سایین

کپسی سایین  موجود در فلفل می تواند به راحتی باعث رفع ناراحتی و درمان زخم معده شود.

کپسس سایین تخلیه مخاطی معده را آرام می کند و باعث قلیایی  شدن محیط معده می شود که می تواند به شدت ناراحتی و درد شما را کاهش دهد و حتی زخم معده را نیز درمان کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله FEMS نشان میدهد که مصرف کپسی سایین (از طریق فلفل به میزان کم) رشد هلیکوباکتر را مهار می کند ، که شایع ترین علت زخم معده است. مطالعه دیگری که در مجله گاسترواندرولوژی منتشر شد، نشان داد که استفاده از کپسی سایین منجر به “محافظت از مخاط معده در برابر عوامل اولسراتیوژن” میشود.

 

۳٫کلم

تحقیقات نشان داده اند که بیماران مبتلا به زخم معده با مصرف آب کلم سریع تربهبود می یابند.

چه کسی تصور می کرد که کلم ساده یکی از بزرگترین دفاع های طبیعت در برابر زخم های گوارشی است؟ با توجه به محتوای بالای اسید لاکتیک آن، کلم باعث تولید اسید آمینه می شود که موجب بهبود جریان خون شفاف به معده می شود. این کار نه تنها باعث بهبودی سریعتر زخم معده می شود، بلکه باعث افزایش نفوذپذیری پوشش های مخاطی و همچنین کاهش خطر ابتلا به زخم های آینده می شود.

مطالعه انجام شده در سال ۱۹۴۹ اثر آب کلم را در بیماران مبتلا به زخم معده مورد بررسی قرارداد. آنها دریافتند که بیماران مبتلا به زخم معده با مصرف  آب کلم شور سریعتر از افرادی که تحت درمان استاندارد زخم معده بودند بهبود یافتند. و در حالی که درمان استاندارد زخم معده احتمالا به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اما این هنوز یک نتیجه قابل توجه است.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ تحقیقات قبلی را تایید کرده و نتیجه گرفته است که کلم “فعالیت های ضد گلوتروژنیک خوب را نشان می دهد که  خواص این گیاه را در مدیریت اختلالات معده توجیه می کند”.

نیمی از کلم را تکه تکه کنید و آن را با کمی اب در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا آب آن گرفته شود . قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب تازه کلم را بنوشید.

 

بیشتر بخوانید :

علت های اصلی معده درد و راه های درمان قطعی این عارضه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا