درمان بیماری هادسته‌بندی نشدهزیبایی

کاشت مو ، روش‌های انجام ،خطرات و انتظارات ما از آن

کاشت مو

آنچه از کاشت مو انتظار داریم

برای اکثر ما یکی از معیارهای سلامتی و جوانی داشتن موی خوب است. برای بسیاری از افراد هنگامی که موهای خودشان را از دست داده اند، آیتم کاشت مو می تواند برای داشتن ظاهر مناسب گزینه مناسبی باشد.

در این جا در مورد آنچا که در طول و بعد از جراحی پیش می آید صحبت می کنیم.

پیوند مو یا کاشت مو چیست؟

نوعی جراحی است که مو را جابجا می کند تا بتوان منطقه ای که موهای نازک دارد یا بدون مو  است، را پر کرد. پزشکان از سال ۱۹۵۰ این پیوند را در ایالات متحده انجام می داده اند، اما تکنیک های انجام آن، در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده اند.

فرایند کاشت مو

معمولا در ابتدا، جراح پوستتان را پاک و تمیز می کند و داروی بی حسی را به پشت سر شما تزریق می کند.

پزشک شما یکی از دو روش برای پیوند را انتخاب خواهد کرد: جراحی نوار فولیکولی (FUSS) یا استخراج فولیکولر (FUE).

در روش  FUSS، جراح یک نوار از پوست ۶ تا ۱۰ اینچ را از پشت سر شما بر می دارد. آن قسمت را کنار می گذارد و پوست سر را بخیه می کند. این ناحیه بلافاصله توسط موهای اطراف آن پنهان می شود. بعد، تیم جراح نوار پوستی را که از پشت سر برداشته است به ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ پیاز کوچک تقسیم می کند، که هر کدام آن دارای یک یا چند مو است. تعداد و نوع پیوندی که دریافت می کنید به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه منطقه ای که در آن پیوند دریافت می کنید، بستگی دارد.

اگر روش FUE را انجام می دهید، تیم جراح پوست پشت سر را می تراشد. سپس، دکتر فولیکول های مو را یکی پس از دیگری از پوست خارج می کند. این منطقه با نقاط کوچکی که موهای موجود را پوشش می دهد، بهبود می یابد.

پس از این مرحله، بقیه مراحل در هر دو روش یکسان هستند. پس از انجام پیوند، جراح آن قسمت را تمیز می کند و ناحیه ای را که در آن موها قرار است کاشته شوند بیحس می کند و با چاقوی جراحی یا سوزن سوراخ ها و یا شکاف هایی ایجاد می کند و هر یک از پیوندها را در یکی از حفره ها قرار می دهد. او احتمالا از تیم پزشکی برای کاشتن پیوند کمک خواهد گرفت. بسته به اندازه پیوندی که دریافت می کنید، این روند حدود ۴ تا ۸ ساعت طول می کشد. اگر بعد از مدتی موهای خود را از دست دادید یا فکر می کنید که موهای ضخیم تری می خواهید داشته باشید، ممکن است بعدا نیاز باشد که از یک روش دیگر استفاده کنید.

انتظارات و بهبودی پس از جراحی

پس از جراحی پوست سر شما ممکن است بسیار حساس و نازک باشد که شاید تا چند روز طول بکشد. جراح شما ممکن است بگوید یک یا دو روز سر شما باند پیچی باشد. همچنین احتمالا آنتی بیوتیک یا داروی ضد التهابی را برای چند روز برای شما تجویز کند. اکثر افراد پس از ۲ تا ۵ روز قادر به بازگشت به سرکار خود هستند. در عرض ۲ تا ۳ هفته پس از جراحی موهای پیوند شده خواهند ریخت، اما پس از چند ماه شما شاهد رشد موهای جدیدی خواهید بود. اکثر افراد پس از ۶ تا ۹ ماه ، ۶۰% رشد موهای جدید را خواهند دید. برخی از جراحان استفاده از ماینوکسیدیل را پس از کاشت مو برای تاثیر بیشتر توصیه می کنند، اما اثرات آن دقیق مشخص نیست.

خطرات و هزینه درمان

قیمت کاشت و پیوند مو به میزان زیادی بستگی به وسعت قسمتی که مو کاشت می شود، بستگی دارد و اکثر بیمه ها آن را پوشش نمی دهند. همان طور که هر نوع جراحی خطرات و عوارض خود را دارد، در این مورد هم برخی خطرات مانند عفونت و خونریزی وجود دارد. همچنین امکان ریزش مو یا رشد موی غیر طبیعی نیز وجود دارد. در زمانی که موهای جدید شروع به رشد می کنند، برخی افراد دچار التهاب یا عفونت در فولیکول های موی خود می شوند که فولیکولایتز نامیده می شود. آنتی بیوتیک ها می توانند به بهبود مشکل کمک کنند. همچنین ممکن است برخی از موهای اصلی در ناحیه ای که کاشت صورت گرفته دچار ریزش شود؛ که البته اغلب اوقات دائمی نیست. قبل از کاشت مو با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید و این که چقدر بعد از جراحی چقدر مشکل موی شما بهبود پیدا می کند. او می تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید که آیا کاشت مو گرینه مناسبی برای شما است یا خیر.

منیع: webmd

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا