دسته‌بندی نشدهزیباییسلامتی

چهار خوراکی طبیعی که موجب سفید کردن دندان های شما می شود و شما هرگز نمی دانستید

برای سفید کردن دندان ها و مراقبت از آن‌ها راه‌کارهای متفاوتی وجود دارد. این راه‌کارها شامل استفاده از مواد شیمیایی و طبیعی است. در ادامه  چهار خوراکی که موجب سفید شدن دندان تا می‌شود و شاید کمتر به گوشتان رسیده باشد را به شما معرفی می‌کنیم.

سفید شدن دندان

داشتن دندان های سفید، ردیف و زیبا موجب می‌شود تا لبخندی جذاب داشته باشیم. دندان ها به دلایل زیادی دچار خرابی و زردی می‌شوند. برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها باید مصرف قهوه، چای و ادویه‌جات را کاهش دهیم. از طرفی استفاده از دخانیات مثل سیگار و سایر مواد مخدر روند ایجاد پلاکت‌ها و جرم دندان را سرعت می‌بخشد. مصرف قند زیاد نیز دندان را خراب می‌کند. استفاده از مسواک مناسب و خمیردندان خوب حاوی کمی سفیدکننده به همراه نخ دندان و دهان‌شویه به تعداد دو بار در روز باعث می‌شود ندان مای زیباتری داشته باشیم. جهت کمک به زیبایی دندان‌هایتان با مراجعه به دندان‌پزشک می‌توانید تنها با یک جلسه جرم‌گیری دندان های زیباتری داشته باشید. همچنین خمیردندان‌های بسیار قوی و سفیدکننده‌ای در بازار وجود دارد که پزشکان استفاده از آن‌ها را تنها یک‌بار در هفته توصیه می‌کنند. استفاده از خاکستر، نمک، پوست موز و … مواد طبیعی هستند که موجب لایه‌برداری سطح دندان و سفید کردن دندان می‌شوند. مصرف خوراکی‌های زیر نیز به بهبود ظاهر دندان های شما کمک خواهد کرد.

۱. بروکلی

بروکلی

تحقیقات دانشگاه بائورا ثابت کرده است ، باوجوداینکه این سبزی زیاد محبوب نیست، اما این گیاه از خانواده گل‌کلم دارای برای دندان‌ها مواد مفیدی دارد. تحقیق دانشگاه بائورا در مجله‌ی اروپایی دندان‌پزشکی منتشرشده است و نشان می‌دهد که آهن موجود در کلم بروکلی  اسیدی به وجود می‌آورد  که مانند پوششی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. این پوشش باعث می‌شود دندان‌ها با مواد غذایی اسیدی مثل نوشابه میزان کمتری برخورد کنند. استفاده از بروکلی خام جهت ایجاد پوشش مناسب روی مینای دندان به‌مراتب بهتر از بروکلی پخته است. و باعث سفید کردن دندان می شود.

۲. پنیر

پنیر

با توجه به  تحقیقی که در مجله‌ی دندان‌پزشکی انتشار یافت، نشان می‌دهد خوردن پنیر چدار موجب افزایش تولید بزاق دهان و به وجود آمدن لایه‌ی محافظتی روی مینای دندان می‌شود. دانشمندان آکادمی دندان‌پزشکی باور دارند که تغییر سطح (pH) باعث افزایش احتمال فرسایش و پوسیدگی دندان می‌شود. البته هرچقدر سطح (pH) بالاتر باشد، برای سلامتی دندان بهتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که بعد از جویدن پنیر چدار شاهد افزایش سطح (pH) خواهیم بود. البته تمام مواد لبنی یکی نیستند. شیر و ماست بدون شکر باعث تغییر سطح (pH) نمی‌شوند.

۳. کشمش

 

در نگاه اول شاید به خاطر بافت چسبنده و شیرین کشمش فکر کنید برای دندان‌ها مفید نیست، اما اشتباه می‌کنید. مطالعات دانشگاه ایلینویز شیکاگو ثابت کرده است که این انگورهای خشک‌شده موجب بهبود بهداشت دهان می‌شوند. نتایج این آزمایش که در سمینار سالانه‌ی میکروب‌شناسی آمریکا ارائه شد ثابت می‌کند که اسید اولئیک کشمش، از رشد ۲ نوع باکتری جلوگیری به عمل خواهد آورد: باکتری استرپتوکوک موتانس که موجب پوسیدگی دندان می‌شود و باکتری پروفیلوموناس گینگیوالیس که باعث بیماری‌های دندان می‌شود. اسید اولئیک همچنین باعث محافظت دندان‌ها در برابر پلاک‌های دندان می‌شود. در نتیجه باعث شود دندان های سفید و زیبایی داشته باشیم.

۴. آناناس

آناناس

آناناس میوه‌ی خوشمزه‌ی استوایی است که مصرف زیاد آن  برای دندان ضرر دارد، اما دارای آنزیمی است که می‌تواند باعث سفید شدن دندان شود. با توجه به تحقیقی  که در مجله‌ی بهداشت دندان انتشار یافت، نشان می‌دهد آنزیمی به نام بروملین که در آناناس وجود دارد، موجب از بین رفتن لکه‌های روی سطح دندان می‌شود و هیچ اثر منفی هم‌روی مینای دندان ندارد. به همین خاطر خمیردندان‌های سفیدکننده که دارای این آنزیم هستند، نسبت به خمیردندان‌های حاوی کربنات کلسیم و پرلیت، اثر بهتری روی سفید کردن دندان ها خواهند داشت.

منبع : prevention

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا