پوست و مو

شیوه های زندگی ساده برای پیشگیری از بروز کک و مک

برخی از شیوه های زندگی ساده و تغذیه ای می توانند به شما در پیشگیری از بروز کک و مک کمک کنند . در این مطلب علت ایجاد کک و مک و راه های پیشگیری از آن را برایتان بیان می کنیم.

شیوه های زندگی ساده برای پیشگیری از بروز کک و مک

1. اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یکی از بهترین روش های جلوگیری از کک و مک است. سعی کنید برخورد تابش خورشید به خود را از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر محدود کنید ، این زمانی است که خورشید قوی ترین تابش را دارد.

2. از یک کرم ضد آفتاب خوب که دارای طیف گسترده ای یا حفاظت از UVA است استفاده کنید. قبل از خروج از خانه، همیشه کرم ضدآفتاب را اعمال کنید و هر 3-4 ساعت دوباره استفاده کنید. استفاده مجدد از کرم های ضد آفتاب یک اشتباه رایج از سوی زنان است. با این حال، مهم است بدانید که کرم های ضد آفتاب موضعی معمولا در چند ساعت رفع می شوند.

3. اگر پوست شما حساس  است، از روش های برنزه کردن استفاده نکنید.

4.  برای جلوگیری از ایجاد کک و مک، که به تدریج به لکه های تیره تبدیل می شود ، باید از هر گونه هزینه ای برای برداشتن یا فشردن زیت استفاده کنید .

5. همیشه چهره خود را دو بار در روز شستشو دهید.

6.  از سیگار کشیدن اجتناب کنید و شستن صورت با آب کلر نیز باعث تشکیل کک و مک می شود.

7. همیشه بدنتان هیدراته را نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که نیازهای روزانه ویتامین E و C را برآورده می کنید زیرا منابع عالی آنتی اکسیدان ها هستند که برای محافظت از پوست ضروری هستند.

8. نوسانات هورمونی می تواند منجر به رشد کک و مک شود. با کاهش استرس و به حداقل رساندن مصرف غذاهای فرآوری شده غنی از نمک و شکر سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا