لاغری و تناسب اندام

تخت کردن شکم چگونه امکان پذیر است؟ چند روش پیشنهادی برای داشتن شکم صاف

پیشنهاد چند راه موثر برای تخت کردن شکم

معمولا افراد می خواهند که شکمی صاف و تخت داشته باشند. برای تخت کردن شکم کم کردن کالری دریافتی لزوما بهترین راه نیست و قطعا لذت بخش ترین هم نیست. هنگام صحبت با افراد متفاوت دریافتیم که افرادی که فعالیت هایی مانند باغبانی، رقص و تنیس انجام می دهند، شکم هایی تخت و صاف دارند.

پیشگامان کاهش وزن و تناسب اندام برخی از تغییرات ساده در شیوه زندگی را پیشنهاد می کنند تا برنامه کاملی برای تخت کردن شکم خود داشته باشید. بنابراین اگر شما از بابت شکمتان ناراحت هستید یا نتیجه ای که دوست دارید را به دست نمی آورید در اینجا چند روش شگفت انگیز برای تخت کردن شکم به شما ارائه می شود.

شکم صاف

سیگار و الکل را ترک کنید

نوشیدن الکل با شام می تواند یکی از دلایل چاقی شکمی شما باشد. دکتر سیدل می گوید الکل منجر به افزایش سطح کورتیزول می شود که در نتیجه ارسال چربی به شکم بیشتر می شود.

بسیاری از سیگاری ها می گویند که سیگار خودش باریک است ؛ پس باعث چاقی نمی شود! دکتر سیدل می گوید: حقیقت این است که سیگاری ها چربی شکمی بیشتری نسبت به افراد غیر سیگاری دارند. او همچنین می گوید: “وقتی مردم سیگار را ترک می کنند، ، مقدار چربی شکم واقعا کاهش می یابد.”

آرام باشید و از استرس دوری کنید

جاکوب سیدل دکترای موسسه ملی بهداشت عمومی هلند می گوید استرس باعث افزایش سطح کورتیزول می شود، همان هورمونی که به طور مستقیم چربی را به اندام میانی ما می رساند. برای پایین نگهداشتن استرس باید ۱۰-۵ دقیقه در یک محل آرام و راحت بنشینید. بعد چند بار آهسته نفس عمیق بکشید تا به شفاف شدن ذهن شما کمک کند. همچنان نفس عمیق بکشید و کلمه “یک” را چند بار با خود تکرار کنید (اگر آشفته و بهم ریخته هستید فقط روی کلمه “یک” تمرکز کنید). این تمرین را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه یک یا دو بار در روز انجام دهید.

از استرس دوری کنید

فیبر بیشتری مصرف کنید

لاورنس جی پزشک متخصص گوارش در مرکز مدیریت وزن جان هاپکینز در بالتیمور می گوید: فیبر به طور کلی تنها برای کاهش وزن نیست (فیبر معده شما را پر می کند و شما غذای کمتری می خورید)، همچنین باعث جلوگیری از یبوست نیز می شود. به طور منظم، به میزان ۲۲ تا ۲۵ گرم فیبر در روز را با خوردن دانه های بیشتر، میوه ها و سبزیجات، تامین کنید.

نوشیدن آب

برای از بین بردن نفخ شکم قبل از قاعدگی میزان زیادی آب بنوشید. این مسئله کمک خواهد کرد که نفخ را از بین ببرد، نه اینکه آن را بدتر کند.

نوشیدن شیر

استخوان های خود را قوی کنید

پوکی استخوان می تواند منجر به استخوان های شکسته در ستون فقرات شود و سبب می شود که بدن شما افت زیادی کند. اگر سن شما ۵۰ سال یا بیشتر است، مطمئن شوید که ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم هر روز از غذاهایی که می خورید و یا از مکمل هایی که استفاده می کنید دریافت می کنید. اگر شما سن کمتر از ۵۰ سال است، ۱۰۰۰ میلی گرم در روز کافی است.

ضربان قلب خود را با انجام تمرینات هوازی افزایش دهید

تمام تمرینات هوازی در جهان چیزی را انجام نخواهند داد مگر اینکه شما را از شر چربی عضلات شکمی خود خلاص کنند. بهترین راه تمرین هوازی برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه و پنج بار در هفته است.

شکم خود را به داخل بدهید

تصور کنید که دارید با یک آهنربا شکم خود را به سمت ستون فقرات می کشید. این تمرین را تا زمانی که راحت هستید انجام دهید( با نفس حبس شده). سپس به طور طبیعی نفس بکشید.

شکم تخت

راست و مستقیم راه بروید

برای صاف رفتن تصور کنید که یک رشته شما را از بالای سر به سمت سقف می کشد.

مانند یک پادشاه بنشینید

افتاده و بد نشستن شکم شما را بد فرم می کند. برای بهبود در نشستن با صندلی خود شروع کنید. ارتفاع صندلی شما باید در حدی باشد که پاهایتان به راحتی بر زمین قرار گیرد. با قرار دادن یک بالشت کوچک بر پشت کمر خود روی صندلی صاف بنشینید.

در پایان باید این نکته را یاد آور شد که هیچ چیز اندازه ی انجام ورزش های شکمی به شما در داشتن شکم صاف و تخت کمک نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا